Gå til innhold

Guide: AUX/iPod/USB til e38, e39, e46, e53, e85 osv.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 2001 M3 med 4:3, harman kardon og cd veksler baki.

Vurderte å kjøpe denne:

http://www.ebay.com/itm/290639491907?ss ... 1423.l2649

Men fikk høre at det skulle være så fryktelig pes å montere den, noen som kan bekrefte/avkrefte det?

Kom også over denne:

http://viewitem.eim.ebay.no/USB-MP3-Ada ... 76784/item

Noen som vet noe om denne? Hvordan den er å montere og om den passer til min bil?

Takk for hjelpen.

Mvh Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første kan være litt styr i og med at du har original navigasjon fra før. Personlig ville jeg mye heller byttet til en original 16:9-skjerm og heller montert den andre saken du linket til. Bør være en enkel sak å montere den, men du vil miste CD-veksleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men er det bare snakk om å dra en kabel fra den fake spillern til bagasjerommet eller hva er det som er så stress?

Hvis jeg skal sette inn en original 16:9 skjerm, må jeg bytte modulen baki da? og hva med ledningsnettet?

Den jeg linka til sist står det i teksten at ikke passer til 16:9, men til 16:9 får man jo mye annet. Det gjør meg ingenting å beholde 4:3 skjermen, det eneste jeg er ute etter er egentlig bare AUX så jeg får kobla til mobilen.

Den første kan være litt styr i og med at du har original navigasjon fra før. Personlig ville jeg mye heller byttet til en original 16:9-skjerm og heller montert den andre saken du linket til. Bør være en enkel sak å montere den, men du vil miste CD-veksleren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva som kreves, men ettersom alt av funksjoner er i bagasjerommet på biler med navigasjon må det nok trekkes noen ledninger frem ihvertfall.

Hvorvidt du må bytte modulen bak ved bytte til større skjerm kommer litt an på hvilke moduler som er i bilen. Ettersom bilen din er såpass ny er det godt mulig du slipper dette, uten at jeg vil garantere det.

Jeg kan ikke helt skjønne at den dingsen ikke fungerer med 16:9-skjerm, da den kun erstatter en CD-veksler. Vil heller tro at denne er på grunn av kontaktene på radiomodulen endret seg litt, og det er her problemet er. Her er et likt produkt der skjermen ikke er nevnt, men det med kontakten på radioen er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for link! Sender en melding til han å hører om det passer. Er ikke så rå i tysk, men var bilde av spillern min i annonsen der ihvertfall.

- Ole

Jeg vet ikke helt hva som kreves, men ettersom alt av funksjoner er i bagasjerommet på biler med navigasjon må det nok trekkes noen ledninger frem ihvertfall.

Hvorvidt du må bytte modulen bak ved bytte til større skjerm kommer litt an på hvilke moduler som er i bilen. Ettersom bilen din er såpass ny er det godt mulig du slipper dette, uten at jeg vil garantere det.

Jeg kan ikke helt skjønne at den dingsen ikke fungerer med 16:9-skjerm, da den kun erstatter en CD-veksler. Vil heller tro at denne er på grunn av kontaktene på radiomodulen endret seg litt, og det er her problemet er. Her er et likt produkt der skjermen ikke er nevnt, men det med kontakten på radioen er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ Bilde ]

Har denne i min e46 00' modell.

Har kikket rundt på forumet og på mange andre plasser, bla bavarian sound werks.

Har jeg mulighet for å koble til cdveksler på min, og da kunne bruke DICE Mediabridge? Eller noe lignende?

Flere jeg har sett som har det montert har nyere versjoner av Business CD, gjerne 02' og utover.

Hva anbefaler folket? Tenger i hovedsak aux, og Dice er forholdsvis dyrt..

Dvs via cdveksler kontakten.

EDIT:

Bilstereospesialisten anbefalte denne http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... d=1273&id=

Noen som har denne?

Hva bør jeg kjøpe? Og fra hvor? Dice kan man ikke bestille hos bavsound.. Er ikke komfortabel med å kjøpe fra hvem som helst på ebay uten gode referanser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å kjøpe på ebay heller. Så lenge selger har 100% feedback og mange registrerte salg, så er det ikke noe problem overhode. Dessuten er du beskyttet via PayPal hvis du bruker det.

Jeg føler meg iallefall mange ganger tryggere å handle på ebay med PayPal, enn å kjøpe noe via Finn.no og betale med bankoverføring eller å handle på nett med visakortet.

Flere norske nettbutikker skulle ha tatt ibruk PayPal mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...