Gå til innhold

Guide: AUX/iPod/USB til e38, e39, e46, e53, e85 osv.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

eg MÅ bare spørre,

har en e38, november 97 er den produsert.

orginalt kom den med veksler, 4:3 skjerm og phillips radiomodul.

mar nå installert 16:9 skjerm samt bm54 modul fra e39, ca år 2002.

HVA passer da av usb saker?

leser litt på ebay om forskjellige usb greier som ikke passer i preface e38, men dem passer i facelift e39.

har overgang fra kammel type kontakt til ny type kontakt baki med radiomodulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du trenger. Du får egentlig mere for pengene om du kjøper en dice da. Finnes ganske mange rimeligere alternativer med forskjellig kvalitet. Det som bestemmer hva du kan bruke, er radiomodulen din, og ikke selve bilen. Funker radiomodulen din opp i mot bilen og skjermen din, så fungerer også det du enn måtte kjøpe av usb løsninger så lenge den igjen støttes av radiomodulen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, BMW har da klart å gjøre dette så komplisert som overhodet mulig, enda værre i mitt tilfelle siden jeg er usikker på hvilken spiller/modell de har brukt...

Jeg har en E39 Alpina B10 1998 mod stv (nr. 007)

Det sitter Navi Proff i den.

Skjermbilde.PNG

Men jeg er noe usikker på om forrige eier har oppgradert den, eller om bilen ble levert med den. (16:9 med fargeskjerm, CD-veksler og DVD i bagasjen (MKIV (DVD ROM), hvilket ifølge info jeg har funnet på nettet ikke kom før i 2002)

Jeg gir forøvrig blaffen i CD veksleren, men har lyst på AUX. Jeg har kjøpt en Bluetooth/A2DP -> Linjeutgang fra elkjøp til 279,- som jeg har brukt mellom telefon/spotify og AUX på en annen bil med hell. (digg å slippe kabel rot, og spotify kan uansett ikke styres fra headunit som jeg vet om)

Så jeg lurer på, kan det være at bilen har AUX porten liggende bak NAVI skjermen i front, selvom bilen er bygd i '97/'98? Ettersom den har DVD og DSP baki? (DSP er vel aktiv forsterker/SUB og det er det i den)

Eller kan jeg/må jeg tjuvkoble meg innpå cd-veksler signalet? og, isåfall, er det pluggen som går inn på cd-veksler (2 stk, en med 3 kabler og en med 5 eller noe) eller inn på DVD?....

Er 16:9 fargeskjermen i front noen indikasjon på hva jeg har i det hele tatt?

Hva med det faktum at det er DVD baki for oppgradering av kart (som ikke kom før i 2002), gir det noen indikasjon på hvilke radio modul som er brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...