Gå til innhold

Dog lykter e60!


Marius321
 Share

Anbefalte innlegg

Var på kurs hos hella for en tid tilbake, og de sa at dugg i lykter ikke er en garrantisak hos de, uansett hvor ny lykta er. Sliter selv med dugg etter montering av nye glass, selv med nye pakninger etc. Silica posene ser ut som en genial løsning om det funker, har handlet på ebay nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var på kurs hos hella for en tid tilbake, og de sa at dugg i lykter ikke er en garrantisak hos de, uansett hvor ny lykta er. Sliter selv med dugg etter montering av nye glass, selv med nye pakninger etc. Silica posene ser ut som en genial løsning om det funker, har handlet på ebay nå =)

Sa Hella noe om hvorfor det skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så jævlig hos meg er at det har fylt seg opp vann inne i øyenbryna!! sett på sprengskisse på Gs men ser ikke ut til at det går ann dele lykta der..

Det går desverre ikke an å demontere lykteglasset på disse bilene på en human måte. Jeg har imidlertid sett flere fra Amerika som skjærer opp glasset godt inne på lykten og limer igjen dette når de har foretatt sine ønskede modifikasjoner. Dette har sett ut til å ha gått veldig greit, men de har jo riktignok ikke de store klimaforandringene ved årstidene som vi har her. Uansett er det etter mitt syn verdt et forsøk. Værre kan det ikke bli! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen har ett poeng der, men som sagt her tidligere i sliter jeg overhode ikke lenger med fukt etter plassering av silica poser. Av og til littegranne ved høytrykkspyling, men det forsvinner med engang. Så vist andre sier det ikke funker med slike poser så skjønner jeg ikke hva jeg har gjort annerledes. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også god erfaring med silica gel fra ebay. Ene lykta på min 07 var byttet bare et par måneder før jeg fikk bilen pga skade men var like mye dugg i begge. Silicagel holder 1/2-1 år for min del. Men husk at posene kan foringes av lagring også når de ikke er i lykta. Om det plutselig ikke funker å bytte dem lenger kan det hende du bør kjøpe nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Sliter selv med samme problemet. Hos meg er det vanndråper i øyenbryne på ene siden og dugg i andre. Hvor mange poser burde jeg sette i? og det er vell ikke noe brann fare med dem der inne i lyktene... evt det skader vell ikke noe av elektronikken til lysene.

Har lagt ved bilde av der det er vanndråper....

juv5evshrqkgmbabjgj0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er desverre ikke så mye å gjøre med fuktighet i øyenbrynene! Hjelper ikke med silicagel poser eller fordi det er tett mellom øyenbryn å selve lykta. Har det samma problemet på min selv, men jeg fikk tak i brukte lykter.

PS. grunnen til at dette kommer er viss man slår for hardt igjenn panser! viss du ser inne i øyenbrynet kan du sikkert se noen ørsmåe sprekker. Så pass på det folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens demontere lykta, prøve skjære ut eller borre en slags drenering men har dårlig tro på det... Det mest fornuftige jeg kom fram til var rett å slett borre hull i selve lyktglasset helt ned i ende av øyenbrynet, drenere ut vann og fukt så tette det med blank silikon. :) (ps. har ikke prøvd dette, bare en ide)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...