Mariuse34 Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Morn! Hva slags radiator passer på min 523iat, 99 modell? kan jeg bruke en 1998 520i radiator eller en 528ia radiator for eks? Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2011 ønskes kjøpt og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Det går et skille på dem i september 1999,så du må finne ut når bilen din er produsert. De er ikke så dyre nye heller,kjøpte akkurat en herfra http://schmiedmann.no/5_serie/E39/reservedeler_til_motor_og_drivlinje/kjoelesystem_motor/side3.htm#1936792 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Hvordan tømmer jeg vannet enklest mulig? Bilen står i garasjeanlegget på jobb og jeg tenkte å bytte den her etter arbeidstid. Men er lite sugen på å flomlegge hele anlegget med kjølevæske. Noen gode fremgangsmåter på lager? Leser det er mye tanker rundt lufting. Hvordan sørger jeg for at min radiator (bilen er en 99 modell med dobbel vanos) luftes mest mulig korrekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 25, 2011 Share Skrevet Oktober 25, 2011 http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/34/82 http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/02/26/14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Takker! Hvor mye vann/kjølevæske skal bilen ha ca? Forstår jeg det riktig om det betyr at en M52 motor har EN drain plug på blokka, og en M62 motor har en på hver side? "Unfasten drain plug on engine block. M62 Remove drain plugs on left and right of engine block. " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 25, 2011 Share Skrevet Oktober 25, 2011 Stemmer det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Oktober 25, 2011 Share Skrevet Oktober 25, 2011 Hei, Skifta radiator på min m54B22 for en måneds tid siden og det var noe søl, men på min løsna jeg ikke slangene og til og fra ekspansjonstanken og jeg enda opp med kun en 3-4 liter å skifte. Legg papp eller plastikk under bilen og en oljeskiftepanne er greit å bruke når du holder på. Du har åpningstapp i bunn på radiatoren på høgre side. Bare vær forsiktig med øynene og hold munnen lukket når du holder på der. ( med mindre det er digre forskjeller på M54B22 og din motor ) Jeg skifta på min for første gang med kun en DIY printa ut som hjelp på en 3-4 timers tid, inkludert tiden det tok å gå over veien og kjøpe slangeklemmer jeg ødela. Jeg kjøpte min radiator for 1830 på schmiedmann. Mekonomen ville ha 3500 for å skifte radiatoren og da hadde jeg kjøpt radiatoren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Jeg har ordnet meg en Schmiedmannradiator. Veldig fornøyd med prisen. Min gamle røyk i slangefestet på den tjukke slangen. Plasten/gummien var helt morken plutselig. Jeg har byttet radiator på e34 før, men husker at jeg knotet med å få luftet det skikkelig etterpå. Var vel og merke helt fersk med bilmekanikk den gangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet November 12, 2011 Forfatter Share Skrevet November 12, 2011 Radiatorbyttet gikk eksellent. Klarte å knekke termostat da jeg skulle ha av vifte, men greit å bytte i samme slengen, så tapet var marginalt mentalt. Satte bilen i veldig svak oppoverbakke (inne i parkeringshus, parkeringsplasser svakt oppover for drenering av vann). Luftet gjennom. Tok rundt en 30 min så var det luftet gjennom, det strømmet fin frostvæske gjennom luftehull og bilen er varm og fin. Har dobbelsjekket senere at det er nok vann og alt fungerer fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet November 13, 2011 Share Skrevet November 13, 2011 Hei,Skifta radiator på min m54B22 for en måneds tid siden og det var noe søl, men på min løsna jeg ikke slangene og til og fra ekspansjonstanken og jeg enda opp med kun en 3-4 liter å skifte. Legg papp eller plastikk under bilen og en oljeskiftepanne er greit å bruke når du holder på. Du har åpningstapp i bunn på radiatoren på høgre side. Bare vær forsiktig med øynene og hold munnen lukket når du holder på der. ( med mindre det er digre forskjeller på M54B22 og din motor ) Jeg skifta på min for første gang med kun en DIY printa ut som hjelp på en 3-4 timers tid, inkludert tiden det tok å gå over veien og kjøpe slangeklemmer jeg ødela. Jeg kjøpte min radiator for 1830 på schmiedmann. Mekonomen ville ha 3500 for å skifte radiatoren og da hadde jeg kjøpt radiatoren... Er en fordel å spyle uttav kjøleanlegget gammel dritt osv... Du vil ikke ha det i den nye radiatoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå