Gå til innhold

Hvorfor Har så mange med E-36 dårlig smak??

evovrs
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og hvordan i all verden klarte du det? Ren cruising på motorvei? Det tilsvarer nemlig et forbruk på 0,73ltr/mil det. Det er rundt regnet 2 dl mindre enn det oppgitte blandede forbruket for disse bilene. Måtte inn og google, for jeg disponerte nemlig en slik bil en periode for mange år siden. Fin bil. God å kjøre, og fin lyd ja. Men den var både lat og tørst. Var bare så¨vidt den lot seg kjøre under literen på blandet. Og det var med helt normal kjøring. Dette var en sedan, uten quattro. (I god stand)

Sorry, sorry, sorry folkens! :oops: Jeg blanda to biler sammen her nå! Greia er den at fattern til en kompis har en Audi A6 1,9 TDI med 90 hester, samme bil som min 100! Tok et bilde av rekkevidden på 1250 km med mobilen engang, ett bilde jeg kom over for ikke lenge siden og trodde automatisk var min gamle 100! Men likevel, min 100 2,6 hadde ved full tank en rekkevidde på 1040 km noe som heller ikke er værst! :) Bilen var meget strøken, hadde orginale 195 brede dekk og hadde fått merkeverkstedservice for hver 10 000 km siden den var ny! Den hadde gått ca 210 000 km og hadde heller ikke Quattro eller automatgear!

Her er forøvrig ett bilde av rekkevidden i min 100!

l07pqkfsorb8qg3cd2m3.jpg

Forøvrig så synes jeg ikke bilen var noen sinke! Til tross for aldren og en vekt på 1500 kilo så klarte den 0-100 på 9,5 sek, like raskt som datidens Golf GTI og ett sekund kjappere enn E34 520I! Er det en bil jeg savner så er det den trofaste gamle 100en min, eneste bilen jeg har stått igjen med tåre i øyekroken nå den blei solgt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøyt 100mil på 90 ltr høres mer troverdig ut ja, sålenge det er en del landeveiskjøring inni bildet.

Forøvrig har den 600 kubikk og over 30nm mer enn E34 520i. Skulle bare mangle at den gikk litt bedre. Men i forhold til størrelsen synes jeg likevel den var lat. 150hk fra 2,6 ltr imponerte ingen. Ikke i 1993 heller. BMW hentet jo ut 192hk fra 2,5 ltr. Selv Ford og Opel hadde 2,5 litere på 170hk. Synes 2,8 literen til VAG var mer vellykket enn 2,6, selv om den heller ikke imponerte med sitt ltr/effektforhold. Men nok om det fra min side. Er jo helt på siden av tema :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøyt 100mil på 90 ltr høres mer troverdig ut ja, sålenge det er en del landeveiskjøring inni bildet.

Forøvrig har den 600 kubikk og over 30nm mer enn E34 520i. Skulle bare mangle at den gikk litt bedre. Men i forhold til størrelsen synes jeg likevel den var lat. 150hk fra 2,6 ltr imponerte ingen. Ikke i 1993 heller. BMW hentet jo ut 192hk fra 2,5 ltr. Selv Ford og Opel hadde 2,5 litere på 170hk. Synes 2,8 literen til VAG var mer vellykket enn 2,6, selv om den heller ikke imponerte med sitt ltr/effektforhold. Men nok om det fra min side. Er jo helt på siden av tema :)

Jeg har heller ikke benektet at de tar lite effekt ut av stort motorvolum, men jeg personelig synes ikke bilen var direkte dau men heller ingen racer så klart! Men målt opp mot min E39 520IA som jeg hadde samtidig så virket 100en hakket kvikkere, noe den også var! (Halvsekundet kjappere til 100 km enn 520en!) Men som sagt, nok om dette i denna tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25114556

ADVARSEL!!

Grunnet høy "jallafaktor" må man være ytterst varsom når man ser på denne annonsen. For lang eksponering kan føre til fysisk ubehag, sinne og blødning fra øyne.

Tips: For å lindre kan man se på denne annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30741693.

Den har en dokumentert lindrende effekt på tidligere nevnte symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADVARSEL!!

Grunnet høy "jallafaktor" må man være ytterst varsom når man ser på denne annonsen. For lang eksponering kan føre til fysisk ubehag, sinne og blødning fra øyne.

Langt fra det værste jeg har sett. Værste er dem som setter på sånn Kina styling som er x antall ganger for stor, slik at det ser ut som om du kommer kjørende med en brøytebil.. Grusome greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADVARSEL!!

Tips: For å lindre kan man se på denne annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30741693.

Den har en dokumentert lindrende effekt på tidligere nevnte symptomer.

Det som er det aller værste med denne er at det er lagt ned sykt antall timer i bilen, for å ende opp med noe som ingen vil kjøpe eller gå i nærheten av :D

Hadde bilen fått litt andre deler og farger kunne den jo vært bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...