Peak Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 https://www.nemiforsikring.no/medius/index.action Legg inn informasjon om bilen her, så viser den deg et totalt mnd. beløp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimB Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Takker for den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 De fleste betaler rundt 500 - 1000 kroner i forsikring på BMW i mnd. Tipper du må ut med en lapp i mnd hvis du kjøper deg BMW og ikke har forsikring frafør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimB Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Okei, takker for svar! Går 318 E46'en dårlig? Av BMW er det 318 E46 og 320/325 E30 som frister mest! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Er taco godt? Ja, 318 går dårlig. Det er min mening, men noen synes en 318 går kjempebra. Tidligere synes jeg E30 M3 gikk sykt bra, nå synes jeg E36 M3 går bra, men ikke noe vilt. Satt på med Corvette C6 ZR1 med 638 hk og 0-100 på 3,4 sekunder, da snakker man om noe som går veldig bra. Prøv en 318 eller noe tilsvarende, så merker du om du synes det går bra. Holder mer enn nok til vanlig kjøring fra a-b Forresten, disse forsikringene dere snakker om var da veldig billig da, men er vel ganske mye billigere med mindre motorer ja. Fikk pris på 180.000 av IF på 330'n. Betalte vel ca. 2k i måneden på den første året hos Unison. Nå betaler jeg rundt 1k i måneden på den (fullkasko og 8000 km). Hørte på pris på E34 520i, koster meg 4400 i året med delkasko og 12000 km i året. Så det er ikke galt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimB Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Får vel se om jeg vet av noe tilsvarende da, for noe 318 vet ikke jeg noe av her.. Har ikke lyst å kjøpe en bil som går dritt akkurat.. Hva mener du er en god førstebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Kommer an på bruker. Skal du sladde og herje litt på vinteren, så finn deg noe som egner til det nå i vinter, så går den sikkert i stykker i løpet av vinteren, hvis ikke så selger du den til våren. Også hvis du jobber, så kanskje du får spart opp litt mer, så kjøper du deg en E39 520i til våren. E39 er biler du får veldig mye bil for pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimB Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Altså, jeg fyller 17 til våren og skal da kjøpe meg bil. Bilen skal stå klar til jeg er 18 år å har lappen, å bilen kommer til å bli brukt uansett hvor fin den er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Som bilentusiast med noen år på baken er det lett å bli bortskjemt. Mye vil ha mer, og de fleste kjøper sterkere og sterkere biler. Selv er jeg nok en av disse som har blitt liten smule bortskjemt. Fikk likevel en aha-opplevelse sist jeg kjørte E46 318i, for første gang på lenge. "Dette går jo helt greit", var min første tanke etter å ha gitt gass i akselrasjonsfeltet. Mange biler går inn under kategorien "irriterende treg". E46 318i hører ikke hjemme i den kategorien. Faktisk er den bare ørlite tregere enn den samtidige E46 320i med 150hk. Sålenge man ikke forventer et råskinn, så er 318i en helt kurant bil. Benytter også anledningen til å nevne E39 520i igjen. Går omtrent som en E46 318i. Masse bil for pengene, hvis du finner en med lite rust. Billigere forsikring og. Se om du får prøvd noen av disse bilene (ta med deg en som har lappen), så får du et inntrykk av hvordan de går. Eget inntrykk betyr mer enn andres. Folk har så forskjellige preferanser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Artig med en annen JoakimB her på forumet, som er 16 år og faktisk, like gammel som meg Kjøpte førstebilen min i april i år, og er storfornøyd! Jeg øvekjører mye med bilen min, og fikser på den, slik som du skriver at du og kommer til å gjøre Jeg kjøpte en E36 320i Coupe, og satte forsikringen på min far. Av førstebiler syns jeg E36, E30, E34 og E39 er flotte. E30 er kanskje "minst" tryggest, mtp. airbag og traction control. E39 er forøvrig billigere å forsikre enn de andre. Jeg kjøpte bilen min for 52 000,- For førstebil syns jeg det er OK pris å betale, min var voksenkjørt og med full servicehistorikk, uten rust osv Er et stort pluss å kjøpe en slik bil, som du vet har blitt behandlet fint, så behandler du den sikkert fint videre, noe jeg kommer til å gjøre Du sier du fant en E46 318i, det er supre biler, billig i drift og ikke minst sikre, men personlig så syns jeg rekkesekseren til BMW er et must Lyden er så mye finere og tøffere enn firer-lyden, meen det er bare meg Sikkert noen skrivefeil, men er sent på kvelden (eller tidlig på morgenen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Går 318 E46'en dårlig? Av BMW er det 318 E46 og 320/325 E30 som frister mest! Dette er som å blande epler og bananer. E30 er en 30 år gammel konstruksjon, mens E46 knapt er halvparten så gammel. De eldste E30 modellene er derfor snart veteranbiler og bør betraktes som veteranbiler... og ikke ungdomsbiler. I min verden bør en ungdomsbil være en av de mest sikre bilene man kan få for penger. Ulykkesfrekvensen for de yngste sjåførene er skyhøy og derfor er forsikringspremien høy for de samme kundene. Forsikringspremien gjenspeiler risikoen forsikringsselskapene har ved å tegne en polise for disse sjåførene. Jeg ville derfor heller ha valgt en E46 fremfor en E30. Sjansen for å bli 25 år gammel i en E46 er statistisk vesentlig større enn i en E30. Det er heller ingen tvil om at E46 318i går vesentlig bedre enn en E30 320i. Kan du strekke pengene til en E46 med facelift er 318i med 143 HK et veldig fint kompromis i denne sammenhengen. Helt generelt er imidlertid en BMW dårlig egnet som førstebil (spesielt 3-serien). Den er dyr i forhold til andre bilmerker, er dyr å forsikre, har ofte hatt mange eiere og har ofte blitt brukt som ungdomsbil... og fremstår deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///ben Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 3-serie er forsikringsbombe, 5-serie er mer gunstig. Nja, min e34 520 touring var dyrere og forsikre enn min e30 325ix Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///ben Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Du kan jo også se det fra en annen side, kjøper du en litt finere bil, vil du nok kjøre noe penere pga du er redd for bilen. Da er det også mindre sjanse for å drite deg ut og havner i en snøfond eller noe, eller kanskje være så uheldig og miste lappen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 3-serie er forsikringsbombe, 5-serie er mer gunstig. Nja, min e34 520 touring var dyrere og forsikre enn min e30 325ix Kan det muligens være fordi ix-versjonen ikke er så vanlig? Altså lav ulykkesstatistikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///ben Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Ja, var det jeg også tenkte. Men det hadde vist ikke noe å si at det var ix. Alt damen kunne begrunne det med i andre enden var "annen type bil dette vettu" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå