Gå til innhold

Tatt ilaserkontroll imørket. noen mulighet og lure seg unna?

Nagin
 Share

Anbefalte innlegg

Kom da i pent driv utav en tunell i 108kmt (ifølge måling) i 80sona da en gira jævel kommer i en løpende mars med pene lange kordinerte steg ut i veibana 150 meter lenger fremme. Tenkte først dette var en jeger eller en annen forvirra jævel. åneida, der lyser den røde dildoen hans opp nattehimmelen mens han peiver den febrilsk hit og dit. Tenker FAEN at det skal være mulig.

Kjører denne strekningen hver dag, frem og tilbake til og fra jobb og reagerer litt på at han dirigerer meg inn ei avkjøring imellom og bak noen høye jordvollen. dette er i gudsforlatt trakter så tenker med engang landeveisrøvere da jævelen ikke har politivest eller noe, bare dildo.

idet jeg svinger inn der skeptisk ser jeg en politibil og da stiger pulsen betraktelig. statens landeveisrøvere var det....

etter en tur inn i politibilen ender det med 6500kr ibot og 6(!!!) prikker. ioverkant av en måned til med prøvetid. dobbel straff \:D/

dette skjedde imørket, politimannen hadde ikke vest eller noe. noe han sikkert ikke må ha heller?

målingen skjedde på 364 meter og jeg var dum og skrev under forelegget og glemte helt å spørre om kalibreringspapirer på laseren da pulsen var for høy til og klare og tenke i "gjerningsøyeblikket".

Sååå, til spørsmålet. Noen mulighet og komme seg unna dette? komme seg helt unna er umulig antar jeg. men få redusert straffen noe ?

bota tåler jeg fint. prikkene skulle jeg vært foruten...

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fult klar over det :)

Men å kjøre i 3 år med 6 prikker på nakken og vite at om du bare gjør den minste feil som å ligge for nærme forrankjørende, ene hjulpare borti sperrefelt så ryker lappen er ikke så godt og tenke på. men men...

noe som skjer enhver og en til tider. er tanken på att OM dem ser det. så er jeg fuckd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ofte de bruker lasern i mørket igrunn! Er trafikken for stor så blir det vanskelig for dem som luker deg inn å ta riktig bil da man i mørket med lys i mot ikke verken ser skiltnummer eller biltype i "lasersiktet"! Men på veier med lite trafikk går det jo ann, da er det jo bare "stopp bilen som kommer rundt svingen nå"! Så man skal ikke føle seg for trygg uansett!

Men så lenge du har samtykket så er det dessverre ikke noe å gjøre med det, fikk selv 3 prikker her sent i sommer! Men det var ikke i BMWen, en typisk fartsynder bil, nei det var i en Transporter full av europaller :roll: Blei en dyr tur på søppla med de pallene men 123 km/t i 100 sona er for fort dessverre! Var forøvrig en ny Lyseblå MB C-klasse som tok meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte en gang at man kan krangle på refleksvesten. Altså, når politibetjenten ikke benytter refleksvest så kan man "nekte" å ta imot forelegget, og trolig vil målingen bli stemplet som ugyldig da alle krav ikke er oppfylt. (Men dette blir bare spekulasjoner fra min side, da jeg ikke har peiling)

Når dette er sagt så har du nok ingen sak what so ever, da du har skrevet navnet ditt på et stykke papir som sier at du samtykker og erkjenner straffen. Så her er det nok ikke annet å gjøre enn å ta på konsentrasjonsbuksene og ikke ta de av før om 3 år, dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man mister dog ikke lappen før 116 km/t i 80 sona, var på jobb i Bodø ca. samme tid ifjor da noen kollegaer og jeg hadde tatt en titt på saltstraumen. Det var bekmørkt når vi vendte snuta hjemover og jeg kjørte pent og fint forsåvidt, plutselig kommer det en kar uti veien med dette lyset sitt rett innenfor en 60 sone. Hadde sluppet gassen lenge før, men gadd jo ikke bremse :P Da hadde han klart å måle meg til 71 km/t og fikk bot for dette. Pga. At jeg så og si var på jobb og ville slippe problemer med dette så godtok jeg en bot på 2990,- og 2 prikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme bot som deg for et par år sia når jeg var i prøveperiode. Fikk da 6500 kroner i bot og 2 (eller 3) prikker. Dette var gjennomsnittsmåling av sivilsnut. Hvordan skulle jeg vite at sivilsnuter kjører rundt i 1995 mod Opel Vectra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...