Gå til innhold

1990 BMW 850IA kompressor


konsii
 Share

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk

Har kjøpt meg en 1990 BMW 850IA med ettermontert og godkjent kompressor hvor jeg tenkte å dele noen bilder og litt tekst med dere :)

Disse bildene er fra salgsannonsen, og for å være veldig ærlig så så den ikke veldig strøken ut på de bildene, noe den forsåvidt ikke er heller, enda 8) Den hadde stått for salg i over 1 år, men jeg fikk den for en hyggelig pris synes jeg. Den var ikke spesielt ren når jeg så på den, og den gikk også på ca 11 sylindere under prøveturen (og kanskje enda færre i korte perioder). Men, potensialet til bilen ble vurdert som såpass bra at vi kjøpte den!

y0ha640e3zksorpy0e5w.jpg

eq0jss88lfqzr57ekk53.jpg

Jeg er iferd med å fikse det som må fikses, og generelt få den i den standen den fortjener å være i :mrgreen:

Den er i tillegg til godkjent med senkesett og 8,5X18 + 10X18 felger, og 245/45 og 285/35 dekk, og også rustfri eksos. Lyden er rå, utseendet er rått (synes jeg da om ikke annet), men det skal bli enda bedre :D

Har lett etter en "hobby" bil i snart 3 år, og endelig fant jeg den 8)

0qbhe7kh6729q4lrv636.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

her må du fyre opp noen bilder :D

v12 kompressor høres rått ut! :D sikkert bra skyv i denna. vært enda råere med manuell. hvordan takler automaten komp. egentlig?

konge at det er godkjent komp da. det er ikke ofte!!! har lyst å godkjenne min med komp jeg og. hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris: Har vært innom en annen tråd med denne, men ikke en egen :)

Har ikke tenkt å.gjøre annet enn å fikse diverse ting med den som ikke fungerer, og også renovere felgene og lakke litt her og der. Av eksempel på tekniske ting som må fikses så kan det nevnes soltaket (raise fungerer ikke), airbag lyset lyser, ett par lys er defekte i instrument panelet, servo slanger må skiftes og en del i styringen må byttes ut. Har ikke tenkt så mye på hva jeg skal gjøre etter alt er ok, men CSI front er nok aktuelt, og kanskje andre, større felger.

En festlig ting med en slik bil er forbruket. Har lånt en slik bil før som brukte 1,6 l pr mil i 90 kmt, og med min så kan jeg se at bensin nålen beveger seg med ca 5 liter på vei til jobb 2 mil unna ;) Driter forsåvidt i det så lenge det er snakk om en sommerbil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker for meg som om de fleste 850i i Norge har hatt litt etterslep på teknisk vedlikehold, litt rart i min verden ettersom dette er en dyr entusiast bil så skulle man tro at majoriteten var godt vedlikeholdt... Men en annen side er vel at det er en dyr bil å reparere slik at de som velger å selge om dagen gjør det på bakgrunn av at de ikke lenger ønsker å legge pengene om skal til i bilen lengre.

Bilen din virker forøvrig godt holdt, er jo tross alt en 21år gammel bil blitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...