John Kr Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 Hei Trenger noen gode råd fra dere BMW kjennere. Jeg får min nye BMW 520d F11 2012 modell (Sophisto grå) neste fredag, spørsmålet er om jeg skal få montert originale "skvettlapper" på bilen eller ikke, dette for å spare lakken bak hjulene. Dette er forøvrig min første BMW, noe spent ja. Hva mener dere om skvettlapper? Er det noen av dere som har montert "plastfilm" bak hjulene eller er dette unødvendig? Bilde av bilen kommer etter neste helg... Takker for hjelpen med gode råd.. John Kr
aloebiz.net Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 Skvettlapper er så stygt at jeg ville heller kosta på lakkering der hvert 4-5 år eller hvor lenge det varer Grattis med deilig bil
steinarn Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 3M bl.a. har en bra film som jeg har brukt endel på det samme. Greit nok å lakke etterhvert,bare lakkerern klarer å finne nyansen.Kjedelig når han (som vanlig) bommer....
John Kr Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 Takker for svaret, men hvor får man tak i slik film, oppfatter at Torshov kan ha noe slikt.
steinarn Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Jeg handla hos en som selger billakk og alt som hører til.Wurth-butikkene har også en steinsprutfolie: http://nettbutikk.wuerth.no/wsp/wurth/f ... aspell=yes Torshov har også fått inn noe sånn,trur det er av Scotch-merket.
Nytern Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Jeg hadde glatt montert skvettlapper. Gjorde dette på min E87 i sommer og har ren bil mye lenger. Slipper å sandblåse kanaler/bakfanger også slipper jeg smågrus som legger seg under understellslistene. Synes det er kult med skvettiser jeg!
StigJ Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Satt på skvettiser både på Z4en og E46en jeg hadde. Handler nok inn til E91en også før breihjul kommer på. Siden lakken på bilen din er grå vil det nok se ganske diskré ut.
Stonescream Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Sett på, så lenge det ikke er av rallytypen er du bedre tjent med renere bil enn uten
John Kr Skrevet November 10, 2011 Forfatter Skrevet November 10, 2011 Er det noen som har et bilde av F10/F11 med skvettlapper? Har prøvd å finne noe men det ser nesten umulig ut. John Kr
Nytern Skrevet November 10, 2011 Skrevet November 10, 2011 Tok meg nøyaktig 10 sek. Jeg skjønner ikke hvorfor det er noe å vurdere engang, synes det er kult å se nyere bmw'er med skvettlapper jeg. Betyr at eieren har ett langsiktig eierperspektiv.
John Kr Skrevet November 10, 2011 Forfatter Skrevet November 10, 2011 Tøft, tusen takk for bildene. Får se dette litt an i morgen, det er vell noe sent å få de satt på nå når jeg skal hente bilen i morgen. Er det noe heksekunst å sette de på selv? Regner med at de skal skrues fast i innerskjerm (plast)?
Tore_S Skrevet November 11, 2011 Skrevet November 11, 2011 Anbefaler på det sterkeste å få på skvettlapper fort som f... ! jeg gjorde det ikke da jeg fikk min bil og det resulterte i at lakken forsvant under frem dørene på kanalene bare etter 15 000km.... jeg fikk montert i vår! Og det er ikke stygt med de nye skvettlappene:-)
John Kr Skrevet November 11, 2011 Forfatter Skrevet November 11, 2011 ok, får nesten få tak i disse da. Får BMW til å sette de på, men de er vel kurant å sette dem på selv kanskje.
John Kr Skrevet November 14, 2011 Forfatter Skrevet November 14, 2011 Da har jeg bestilt time for montering av skvettlapper (eller på nynorsk - mud flaps), sender med noen bilder som indikerer hvordan bilen blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå