Gå til innhold

Erfaringer fra å kjøpe deler fra utlandet - ebay

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia!

Jeg lurer bare på hvilke erfaringer dere har fra å kjøpe bildeler fra utlandet - f.eks eBay. Tenker på om delene passer, toll og så videre. Jeg er på utkikk etter Angel Eyes til min e46 og har funnet noe på eBay og GS, betydelig stor prisforskjell, men vet ikke hva som er lurest.

Hva anbefaler dere?

http://viewitem.eim.ebay.no/ANGEL-EYES- ... 02420/item

Pris: 1700.

eller http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /33524.jpg

Pris: 3360.

Tror dere de fra ebay vil passe? Jeg har en E46 316 (1,8) 2003 mod.

Beklager om dette er feil forum å legge det ut på. Var ikke helt sikker om det skulle på "Ønskes kjøpt"

Skrevet

Ser ut som om selger har fått mye bra feedback fra kjøpere iallefall:

http://feedback.ebay.com/ws/eBayISAPI.d ... world=true

Så de passer nok de lyktene der ja, problemet er nok heller kvaliteten over tid (lykteglass som falmer osv..) men det kan godt hende at de GS selger er akkurat samme type.

Gs selger jo mye kopi lykter men da er det jo merker som Depo osv...

Mine erfaringer med selgere fra Tyskland er at de som regel ikke skriver ned verdien, det er mer vanlig med selgere fra Østen (Kina, Taiwan, Thailand osv..) i tilegg til Amerikanere.

Så derfor bør du plusse på 25% på den prisen samt fortollingsgebyr, for ikke å få deg en overaskelse når pakken kommer.

Skrevet

Må jo få med dere at han ikke sender til Norge da. Står jo med rød skrift: "Selgeren sender ikke artikler til ditt land"

Skrevet
Må jo få med dere at han ikke sender til Norge da. Står jo med rød skrift: "Selgeren sender ikke artikler til ditt land"

Nå vet ikke jeg hvor mange ganger jeg har kjøpt ting hvor det står det i auksjonen, men sender man en mail til selger så er de som regel medgjørlige å sender alikevel.

I Usa er det litt lettere da man kan opprette en fysisk adresse der borte gjennom Jetcarrier.

Skrevet

Hei!

Haug523: Ja, ser han har fått god feedback så det er jo positivt.. frakt er 50 euro så blir noen hundre kroner der og sikkert 500 kr i frakt så totalt kanskje i overkant av 2500/2700 vil jeg tro..

Vil du da anbefale at jeg går for de eller burde jeg kanskje kjøpe på GS for en tusenlapp mer?

StigJ: Snakket med han og han sa han kunne frakte til Norge :)

Skrevet

Men da er jo den saken grei :)

Men selv tror jeg at jeg hadde spandert på de ekstra kronene og handlet dem på GS eller en annen norsk sjappe hvis det skulle bli noe problemer. Er jo ikke OEM kvalitet på slikt. Så sjansen er jo større for at en ring skal ryke eller noe. Da er det litt mer trøblete med klaging til selger i utlandet.

Skrevet

Hei igjen!

Tror jeg går for de på GS.. kan vær greit som du sier med garanti og lignende.. får heller bare betale noen lapper ekstra! :-) Vet dere om det er gule eller hvite lys?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...