Gå til innhold

E92 335i VTT2+

R3dnax
 Share

Anbefalte innlegg

det er orginalt oljekjøler på denne bilen, man får også en Performance luftinntak option til denne bilen.

Ikke alle varianter fra 2007/8 har oljekjøler. BMW Performance inntak er dessverre ikke tilgjengelig for 335i.

ja, det er orginalt oljekjøler på denne bilen. Ser at det er mange som har div oppsett som kjører rundt med injen eller AFE luftinntak. De fleste tunerene anbefaler også at man skifter luftinntak om man går for et litt mer aggressivt map. Får prøve å gjøre litt mer research.. for den 9.des så blir det montering av alt imotoren + GIAC map.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet med en flott flott bil ;) Ville kanskje vurdert toning av vinduene bak og kanskje Hartge Classic hjul?

toning av rutene og nye hjul skal på! liker veldig godt den konkave looken, men er ikke så fan av alle de jævla boltene som er på Hartge Classic. har sett på noen BBS felger og Vossen, men det blir ikke kjøpt inn før vinteren er nesten over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er orginalt oljekjøler på denne bilen, man får også en Performance luftinntak option til denne bilen.

Ikke alle varianter fra 2007/8 har oljekjøler. BMW Performance inntak er dessverre ikke tilgjengelig for 335i.

ja, det er orginalt oljekjøler på denne bilen. Ser at det er mange som har div oppsett som kjører rundt med injen eller AFE luftinntak. De fleste tunerene anbefaler også at man skifter luftinntak om man går for et litt mer aggressivt map. Får prøve å gjøre litt mer research.. for den 9.des så blir det montering av alt imotoren + GIAC map.

Det blir nok bra. Hvem leverer GIAC i NOrge? Ca. hvor mange hk sikter du mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Da var det plutselig vår! Ser at det er en stund siden jeg var innom her sist..

Nå har jeg jo eid bilen noen mnder, så da har det skjedd litt ting med den!

eaawfhpu9l0azt9luprd.jpg

Endret litt bak.. og skiftet eksos!

x3l7e6wxchr7a3k0olof.jpg

Fått på noen felger i gunmetal.. er litt skitne på dette bildet..

szmu8h8z1xr4z1aofkfv.jpg

enda et bilde av felg..

h8g2kuc4cd1e9tc3pyzh.jpg

endret til m-sport look i fronten.

a1cbbp5vnyqpilvw9b7s.jpg

Så har det skjedd litt med motoren siden jeg kjøpte den, fått på følgende:

Wagner intercooler,

Wagner downpipes,

Injen dual cone intake,

Evolution racewerk diverter valve pipe.

Forge motorsport recirc.

GIAC map med mapchanger, som er helt genialt.

kjøpte også et racemap slik at jeg er klar for å slenge på et methanol kit..

Det neste på "to do listen" er vel:

Meth kit, soting av vinduer og muligens hel foliering av bilen..

Kom gjerne med innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Da var det nesten et år siden sist jeg posta noe her så nå er det vel på tide igjen :)

For året som har var så har bilen fått enda et sett nye felger og montert quaife diff.

Nå skal bilen under kniven igjen og det er bestilt verksted plass ila neste uke for montering av et sett med nye oppgraderte turboer og en ny LPFP for å klare å kjøre E60 mix med etanol. 

bilde 1

bilde 1 (1)

bilde 3 (1)

Ellers så blir det neste å få på plass en dyno dag for å få fintunet og laget et nytt map til de nye turboene! satser på å havne et sted rundt 500WHP +-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Da var det vel på tide med en liten update igjen!
Slik ser bilen ut idag:

front

bak2

bak

Så hadde jeg endelig litt cash å bruke på bilen igjen :stupid:   fått på plass litt nye deler kan man si.. ser ut som om jeg har tatt meg vann overhodet, da jeg ikke kan skru for fem flate øre..

legger ved noen bilder så kan folk se hva som er planen å skifte ut.
tanken er å oppgradere det meste av understellet nå i helgen!

parts

parts 2

tenkte å legge ut et filmklipp av bilen på tomgang/litt rusing også, noen som vet hvordan jeg enklest kan sladde skilt nr :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Ble det noe effekt økning??

Det går litt treigt om dagene! endte opp med å kjøpe enda noe dill.. så bilen fikk en liten pause i sommer  :)

Nå er endelig alt montert og på plass.. tenker jeg må til med noen lyddempere for nå bråker den helt for jævlig!

Er nok en plass rundt 470WHP på 98 mapet som jeg kjører på nå, men med de nye turboene så drar den helt til rød linja.. før så var den helt dau etter 5500-6000rpm.

Så er tanken å få den på en Dyno hos Kvål auto med et E85 map i løpet av den neste mnd! satser på 550whp+ 

Tar kassen kvelden så blir det nok å oppgradere til LVL10 bygd kasse eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromt. Er det lov å spør hvor du har handla turboene, og hvor mye du måtte ut med for disse? :)

Kjenner meg veldig godt igjen i det med at det er noe daut over 5-6k rpm. Det er kjedelig.

Jeg kjøpte Vargas Stage 2+ med alle options, men nå er det jo litt å velge i etterhvert!

Pure har nettopp kommet med et sett som ser veldig lovende ut, så har du også Hexon RR550 og Rob beck som kommer med et nytt sett nå i disse tider!

Jeg hadde en jævlig irriterende lyd fra ene armen på original turboen som var altfor slitsom å høre på! så da var det jo like greit å oppgradere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...