Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å ser på E46 om dagen, men har veldig lite erfaring med E46 og lurer på om det er noen kjente feil på desse?

Det står da mellom 320d 150hk eller 330d (begge hk alternativ) med manuell kass og som stasjonsvogn. Facelift er et must.

Har sett på henholdsvis to stk som ligger på finn.no

320d M Sport 2002 - http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31883270

330D 2002 - http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31814185

Skrevet

Har en kompis på jobben som skal selge e46 320d stasjonsvogn manuell, med litt snacks utvendig.

Gått 160k eller noe. (litt usikker)

Han er ganske peil på e46 også.

Gi pm om du er intressert i å finne ut mer om den.

Skrevet

har nylig solgt min 2002 320d touring, går i grunn ganske greit, hadde manuell kasse selv..

men, ved et valg mellom 330d som er en sekser med fin gange og drag i bøtter og spann burde det ikkje være tvil:)

Sjekk at veivhus ventilasjon er byttet jevnlig, også hørt om tendens til eksoslekkasje ved fleksibel etter turbo (gjelder 320d)..

Skrevet

står en del om motorene i dieseltråden.

Skal bilene gå så bra som mulig? eller betyr effekt heller lite?

Har jo vært en periode med flere meget rimelige m-sport 320d.. 330d er jo ganske høyt priset i forhold.

Skrevet

ikke spesielt bra i forhold til hva? forøvrig helt enig i at de ligger unødvendig høyt i pris.

vi greier 330++ uten videre problemer på denne(204hk), ikke er det så dyrt heller.

Skrevet

Fra 2004 fikk alle BMW 12 års rustgaranti, med tanke på hvor glad e46 er i rust ville jeg først og fremst satset på biler nyere enn dette om jeg hadde vært deg.

Skrevet

det at 330d ikke går bra er en litt spesiell uttalelse iom at du kjører 328i Olezz. Du ser vel ikke engang hvilken vei dieselsoten fyker når den raser forbi...

en enkel remap av 204 hester gir 250-260 hester, da går den helt brutalt...

Men jeg er enig i at E46 330 ( både bensin og diesel) ligger kunstig høyt i Norge. Sånn sett kan en 320d være en fornuftig bil. Og remappa får du nesten 200 hester ut av de, da går den godt nok for de aller, aller fleste....og 99% av norske billister må se seg grundig frakjørt..

Skrevet
det at 330d ikke går bra er en litt spesiell uttalelse iom at du kjører 328i Olezz. Du ser vel ikke engang hvilken vei dieselsoten fyker når den raser forbi...

For å si det sånn; OLEZZ har en bil med mer hester på hjula enn det du noen gang kommer til å ha. :) Bare ro deg ned.

Skrevet

Har jo mest lyst på 330d pga at det er sekser og at den har mest hester, er litt lei av å ha bruksbil som går som en bøtte med dritt :)

Fant en 330D på youtube med Eisenmann eksos, det var jaggu meg gråv lyd i den bilen!

Så E46en lider av rust den også ja? Hmmmm! Liker ikke det men.

Skrevet

Skyvet i sekseren er helt klart å foretrekke, men jeg vet ikke om jeg ville blødd så mye ekstra for det i en vanlig bruksbil. De ligger kunstig høyt i pris og kommer nok til å falle som en stein om en stund når F30 kommer inn på markedet. Lillebror vil nok relativt sett holde seg bedre i pris, selv om jeg ser mange fremdeles ligger annonsert til drømmepriser. Jeg var gjennom det samme med E39 530d da F10 kom. Men bil er uansett et stort tapsprosjekt... :)

Skrevet

Jeg har ikke noe hastverk sånn sett, må refinansiere for å få kapital til det uansett :) Når kommer den nye 3-serien da?

Skrevet
Jeg har ikke noe hastverk sånn sett, må refinansiere for å få kapital til det uansett :) Når kommer den nye 3-serien da?

Februar 2012.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...