Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaster meg på forumet her. I dag var bilen min også helt nede på 2 V på batteriet. Måtte bruke boosterpack og ett ekstra batteri for å få starta. Det må da være noe som trekker batteriet så langt ned?? Kortslutning etc??

Jeg fikk tips om å se etter strømtrekk ved da å ta av ledning fra plusspol og sette multimeteret mellom kabel og plusspol på batteriet.. riktig??

Men merkelig nok så etter en kjøretur i dag for å kjøpe nytt bateri, så er den på 12.1V... i morgen er den sikker 2 igjen :evil::evil:

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kan du ikkje bare måle ka strøm bilen trekker når den står i ro uten noke på?

Ta av minuspolen på batteriet, sett multimeter på amp, og sett minus på multimeter på minusledningen til batteriet, og så setter du pluss ledningen på multimeteret på minuspolen på batteriet.

Mål der.

Så prøver du å koble ut diverse komponenter. Mål kvar gang du kobler ut ting :)

Skrevet

Ta av minuspolen på batteriet, sett multimeter på amp, og sett minus på multimeter på minusledningen til batteriet, og så setter du pluss ledningen på multimeteret på minuspolen på batteriet.

Mål der.

Så den skal på minus ledningen :?:

Skrevet

Mål der.

Han vil antagelig ikke oppnå stort mer enn at sikringen i amperemeteret ryker ved den prosedyren. E39 trekker enormt mye strøm i det øyeblikket du koblet til batteriet. Hvis man skal måle på denne måten, bør man først legge en ledning mellom minuspol og jordkabelen, så sette multimeterpolene borti jord og batteri og fjerne jumperen. Da slipper man at startstrømmen går gjennom multimeteret.

Skrevet

Jeg fikk startet bilen min etter noen timer med ladding, men et eller annet var meget rart, når jeg kjørte bilen kom laddespenninge opp til 13,6 volt, OBC test nr.9. Men i det jeg stoppet bilen og den stod å gjikk på tomgang var spenningen helt nede i 11,3 volt, så jeg tenkte med ein gang på at dynamoen ikkje ladda. Så jeg bare fortsatte å kjøre et stykke til og etter noen runder kom spenningen opp til 13,89 volt på tomgang, med andre ord dynamoen ladda. Bilen har nå stått under ta i ca 2 dager nå, og jeg var nett ute og det virker som der e strøm på den. Den låser seg opp og igjen på nøkkelen.

Skrevet
Kaster meg på forumet her. I dag var bilen min også helt nede på 2 V på batteriet. Måtte bruke boosterpack og ett ekstra batteri for å få starta. Det må da være noe som trekker batteriet så langt ned?? Kortslutning etc??

Jeg fikk tips om å se etter strømtrekk ved da å ta av ledning fra plusspol og sette multimeteret mellom kabel og plusspol på batteriet.. riktig??

Men merkelig nok så etter en kjøretur i dag for å kjøpe nytt bateri, så er den på 12.1V... i morgen er den sikker 2 igjen :evil::evil:

Jeg kan forsikre deg om at har du hatt batteriet ditt nede i 2V, så har du ødelagt det. Du har en eller flere celler i det batteriet som har tatt kvelden.

Skrevet

Litt flaut det her altså men:

Det samme skjedde i dag, mens jeg var på Ikea, av alle steder. Da forsvant strømmen idet jeg smelte igjen førerdøra og skulle til å starte. Hadde multimerer i bagasjerommet. Fikk åpnet den med nød wieren og satte pinnene på multi metret rett på polene. Målte 2,5V.

Men så ved en ren tilfeldighet så stakk jeg den ene målepinnen i sprekken/overgangen mellom plusspolen og batteriklemma.. og det ble strøm og 12.3V??? Batteripolen er tilsynelatende ren og fin og klemma satt ganske bra, men tightet den ekstra til. Så skal ta av klemma helt i morgen og se om det er noe guff der..

Men skjønner ikke den at det var 2,5V målt rett på polene, og plutselig 12,3V når polen blir tightet til..??

Litt trangt å komme til der så orket ikke å rengjøre polene da og la alle Ikea-menneskene som gikk forbi, tenke at BMW er virkelig noe drit... :oops::oops::lol:

Men batteriet er nok gåent... siden jeg allerede har kjøpt en nytt 100A/900Ah. :lol:

Skrevet
Jeg fikk startet bilen min etter noen timer med ladding, men et eller annet var meget rart, når jeg kjørte bilen kom laddespenninge opp til 13,6 volt, OBC test nr.9. Men i det jeg stoppet bilen og den stod å gjikk på tomgang var spenningen helt nede i 11,3 volt, så jeg tenkte med ein gang på at dynamoen ikkje ladda. Så jeg bare fortsatte å kjøre et stykke til og etter noen runder kom spenningen opp til 13,89 volt på tomgang, med andre ord dynamoen ladda. Bilen har nå stått under ta i ca 2 dager nå, og jeg var nett ute og det virker som der e strøm på den. Den låser seg opp og igjen på nøkkelen.

Du bør måle med multimeter... ikke obc. Min har ladespenning på ca 13,95 målt på batteri og ca 14,1 på dynamo ved tomgang. Kanskje det er batteripolene dine også :P

Skrevet

Da har bilen min vært inne på biltreff, jeg ba dem skjekke batteriet mitt, dem seie at batteriet er i orden og at strømtyven skyldes telefonen i bilen, så nå er den koblet ut, dette kom på nærmere 2500kr.

Skrevet

AHH Freude am fahren mit BMW :?: Ja GLEDEN er vel for verkstedet og ikke oss som kjører disse bilene :evil:

Av og til HATER jeg E39. INGEN av mine naboer har så mye trøbbel med bilene sine som jeg har med 530daten min. Det går nå ikke en uke uten trøbbel eller en eller annen raritet som må måles ut eller sjekkes på ett vis. Var innom Schmiedmann i går og der sto Henrik med 7eren som plutselig ikke gikk på alle cylindrene. Er vi med BMW raringer? Har sakt at hvis det kommer på en ny feil på min E39 nå så skal den på Oslo bilauksjon.

2500 for å fortelle deg at mobilen trekker batteriet tomt for strøm. TVILER og uansett vanvittig dyrt for ingenting.

Jeg kastet ut tlfen når jeg fikk strømproblemer uten at det hjalp noe som helst.

Byttet bort Volvoen min som aldri hadde feil for å kjøpe 520 E34 MED MERE FEIL ENN DET VAR DELER. Så fikk kjærringa Saab 900 2,3t som vi byttet i 530daten da 900 begynnte å bli gammal. Også nullfeilsbil bare den ikke fikk Boschplugger. Fruen kjørte så E36 og E34 525tdsa som begge var rimelig snille, men rusta opp. Hun har kjørt Corolla siden og kun hatt service etter boka. Nå har vi kostet på 530en nærmere 190tusen på halvannet år. Arbeidkollegaen min som kjøpte Saaben har kostet på ett sted rundt 30? på de ti årene og over 120tusen km. Dårlige verksteder og for dårlig kunnskap om vedlikehold eller dårlige biler eller en kombinasjon :?: Bare spørr. Blir det BMW bruksbil på meg igjen bør jeg fratas lommeboka og legges inn på Modum.

Skrevet
AHH Freude am fahren mit BMW :?: Ja GLEDEN er vel for verkstedet og ikke oss som kjører disse bilene :evil:

Av og til HATER jeg E39. INGEN av mine naboer har så mye trøbbel med bilene sine som jeg har med 530daten min. Det går nå ikke en uke uten trøbbel eller en eller annen raritet som må måles ut eller sjekkes på ett vis. Var innom Schmiedmann i går og der sto Henrik med 7eren som plutselig ikke gikk på alle cylindrene. Er vi med BMW raringer? Har sakt at hvis det kommer på en ny feil på min E39 nå så skal den på Oslo bilauksjon.

2500 for å fortelle deg at mobilen trekker batteriet tomt for strøm. TVILER og uansett vanvittig dyrt for ingenting.

Jeg kastet ut tlfen når jeg fikk strømproblemer uten at det hjalp noe som helst.

Byttet bort Volvoen min som aldri hadde feil for å kjøpe 520 E34 MED MERE FEIL ENN DET VAR DELER. Så fikk kjærringa Saab 900 2,3t som vi byttet i 530daten da 900 begynnte å bli gammal. Også nullfeilsbil bare den ikke fikk Boschplugger. Fruen kjørte så E36 og E34 525tdsa som begge var rimelig snille, men rusta opp. Hun har kjørt Corolla siden og kun hatt service etter boka. Nå har vi kostet på 530en nærmere 190tusen på halvannet år. Arbeidkollegaen min som kjøpte Saaben har kostet på ett sted rundt 30? på de ti årene og over 120tusen km. Dårlige verksteder og for dårlig kunnskap om vedlikehold eller dårlige biler eller en kombinasjon :?: Bare spørr. Blir det BMW bruksbil på meg igjen bør jeg fratas lommeboka og legges inn på Modum.

Ja av og til skal ting virkelig ikkje gå slik som det skal. Det er masse styr og problemer med ting. Så du tok ut telefonen din, uten at det hjalp.? Trur du dem på verkstedet har lurt meg, og bare funne på noe.? Jeg er for tiden student og det suger max å betale slike summer for så lite arbeid. Men jeg får bare håpe på at di har funnet synderen. Kommer tilbake med litt oppdateringer seinere.

Skrevet

Ja, hører det er mange som skryter E39 opp i skyene. Men jeg har hatt min 523ia i snart 2 år. Og det har vært, ekspansjonstank, tett radiator, kjølevannspumpe, og termostat ( hele kjølesystemet har altså blitt byttet i tur og orden) servopumpe, vifte, pluss vanlige slitedeler.

Skrevet

Hei

Jeg er IKKE bilelektriker. Kan ikke klare å se for meg hvordan eller hvilken komponent i den integrerte telefonen i din bil som kan trekke så mye strøm uten at det er en direkte kortsluttning i ledningsnettet som skulle være lett identifiserbar!

Virker telefonen som den skal er det ihvertfall lite som taler for at den står bak slike strømtap.

Har ikke oversikt over hvor lite den trekker, men dette kan du selv google.

Skrevet

Folk sier volvo går og går og går og går...

Det kan jeg bekrefte at dem IKKE gjør, ikke den V70 AWD'en jeg hadde vertfall! Sto faen meg still mer en jeg fikk brukt den, bytta alt i forstilling, eksosanlegg å ditt å datt, til slutt rasa motoren, så fikk tak i ny bytta turbo å trimma å fordelingskasse osv osv, mellomakseling for innfestninga på traversen (som satt fast i akslingen) var rusta. Var bare dritt hele tia. Værste bilen jeg har eid i hele mitt liv.. Rusta jorde den også. Men den var god å kjøre da.. Men brukte vel nærmere 100 000 i deler på den de 2 åra jeg hadde den.. Var rett og slett et mareritt på 4 hjul.. Så det er ikke bare BMW som har mandagsbiler, dette fenomenet eksisterer hos alle merker. Kompis av meg hadde en audi a4 turbo, bare dritt å ræva der og.. Måtte fikse noe nytt hver eneste dag. Vet flere som har hattforskjellige bilmerker som har hatt samme greia.

Så om det er noe glede for deg, så er det ikke bare bmw :)

Og at dem skal ha såpass med penger for å fortelle deg at det er telefonen som er problemet, synst jeg ikke er så rart, dem har sikkert feilsøkt et par timer.. Er ikke nødvendigvis fort gjort og plukke ut en og en sikring for og måle. Tidkrevende arbeid, med mindre du er heldig og treffer blink på første forsøk.

Du får prøve og ta sikringa til tlf. og se om det blir bedre da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...