Gå til innhold

Bilen kaputt og har lyst å vrake, hva kan fullkasko gjøre?

webah
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen alle, lenge siden jeg har vært innom!

nå har det seg sånn at bilen min har rustet frahverandre, den vil ikke starte , først var det jordings feil, så er det noe annet, bremse pumpa er gåen og støtfangeren er rivd opp.

Alt dett har vel egentlig bare vært små ting som har bygd seg opp, nåå tenker jeg at det er nok for denne stakkars bilen og vil kvitte meg med den.

Så har jeg fullkasko, jeg kan ikke knytte opp alt dette til en hendelse, vil jeg kunne få kondemnert bilen og få penger på forsikringa ? (verdi ca 20 000)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har planer om å vrake den og ta det på forsikringa, så gjør følgende.

Finn et svært tre med god og tykk stamme.

Rygg så noen hundre meter bakover og ta sats mot treet.

Husk å IKKE ta på deg sikkerhetsbeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok få mer for bilen hvis den kondemneres enn hva du hadde fått ved salg eller vraking! Men å kjøre bilen i ett tre eller sette fyr på den der jo rett og slett forsikrings svindel og sist jeg sjekket er det straffbart. I værste fall kan du risikere fengsel og sure bøter, i tillegg til store vanskligheter med å få forsikra noe i framtiden.

Er jo dumt å annonsere det her på nettet også, skulle det bli problemer så ligger beviset her. Da ville jeg heller satset på at noen kjørte i deg ved ett uhell, er jo så mange tullinger som ikke holder vikeplikter osv så det kan ikke være vanskelig å få til.

Du kan være heldig slik en kompis og en kollega av meg var! Kameraten min hadde en sliten og rusten 91 mod E34 520I som var verd ca 8000-10 000 kr brukt, så kjørte ett kvinnfolk i hekken på ham i ett lyskryss og bilen kondemneres å han får 25 000,- utbetalt! Kollegaen min kjøpte en strøken 98 modell E36 318I Touring med M-tech for 55 000,- to månder senere blir han påkjørt av en tulling og bilen kondemneres, av forsikringen får han 93 000,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en grei skråning, kjør fort ned den.

Er du heldig, overlever du og får penger tilbake. Muligens førerkortbeslag, spørs hvor bra ulykken ser ut til å være.

Er du riktig uheldig går de pengene for bilen til begravelse.

Finn en med traktor som kan hjelpe deg om du først skal svindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...