Z1 Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Anser du det der som meget stor slitasje?Pettersen Auto er ikke akkurat de som svindler mest. Kjenner de folka som driver der. Er ikke sikkert det er dem som evt har justert km ....... Har vel vert en eier i norge også ......... Det florere med utstyr til og justere km , og det er ikke ukjent at dette skjer. Hvorfor er det så mye dop til salgs om ingen kjøper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Er fort gjort at man subber stumpen borti sidestøtta på setet ved inn-/ut-stigning av bilen Se på kalippere etc. Ser jo nytt ut. Ellers ser jo bilen hel og grei ut i setene. Jeg tviler ikke på Km.stand i dette tilfellet, jeg tenker at Km.stand bare er et tall, koster å eie bil, utlegg i deler og arbeid må man regne med uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Det der er vel den der Sensatec-dritten, ikke ekte skinn? Har sett mange eksempel på skremmende stor slitasje på det stoltrekket etter kun kort tid. Ekte skinn slites ikke så fort. Sensatec er en form for skinnimitasjon/skai-trekk som skal puste noe bedre. Ellers synes jeg alcantara-trekk også ser ut til å tåle svært lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Hvis det er slik å forstå at sportstolen ikke har ekte skinn, ja da vil jeg ikke bytte stolene jeg har nå i disse slik jeg hadde tanker om! Vil mye heller ha ekte skinn enn "etterlikning" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Det der er ekte skinn og sensatec er erfaringsmessig langt mer slitesterkt enn skinn. Testet begge mot hverandre ned kniv og rasp og pussepapir... Men det er plast så det gir med tiden ikke den samme ekte følelsen som skinn gjør, selv om det somregel ser nytt ut i forhold på en bil som har gått langt. Legger man frem skinnprøver og sensatec prøver så tar halvparten feil av hva som er hva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Det stemmer overhodet ikke med mitt inntrykk av Sensatec. Har blant annet sett flere eksempel her på forumet med at det er store sprekker i det etter kun få års normal bruk. Men godt mulig den aktuelle bilen her har ekte skinn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet November 30, 2011 Share Skrevet November 30, 2011 Har ingen erfaring med slitasje på sportstoler så kan si noe spesifikk om denne bilen. Det som har blitt meg fortalt er at i Tyskland kjøper man diesel kun hvis man skal kjøre langt gjerne 30-60' i året. Eller går de fleste for bensin. Ut fra det perspektivet ville jeg ha undersøkt nøye angående km til en importert diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet November 30, 2011 Share Skrevet November 30, 2011 Jeg synes faktisk dette var mye slitasje etter under 40000km, på min 07 med 53000km og alcantara sport seter er det ingen slitasje ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet November 30, 2011 Share Skrevet November 30, 2011 Hvis det var en slik som har gått inn og ut av bilen så er vel dette som en liten slitasje å regne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 30, 2011 Share Skrevet November 30, 2011 Sjekk bremseskiver etc. Da får du fort en indikasjon på om kmstand er noen lunde rett eller ikke. Samt steinsprut. Etter min vurdering på nyere importbiler (jeg var å såg på 5stk 320d e91 i helgen) så er det en klar sammenheng mellom steinsprut og slitasje på bremseskiver, uavhenging av kmstand. Det værste eksempelet jeg såg, hadde omtrentlig det dobbelte av slitasje på bremsene, og mye mer steinsprut (såg nesten sandblåst ut) enn den bilen jeg har bestemt meg for- til tross for at de har omtrent samme kmstand, samme farge og årsmodell. Noe annet å sjekke opp i er hvem som har utført service på bilen. Er siste service tatt i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet November 30, 2011 Share Skrevet November 30, 2011 ja jeg ser den, men føler at dette var noe mer slitasje en vanlig på kun 40.000 km.. i tillegg er dette skinn som skal være litt mer holdbart en stoff.den er jo import, så sier ikke pettersen mulig har noe med det å gjøre. men tyskland er jo ikke akkuratt kjent for å ha riktig km. HELT omvendt faktisk. Da jeg importerte min i 2006 prata jeg med en som dreiv bare med eksportering av biler der nede, altså han var et mellomledd. Han sa at det var svært få tilfeller av det der nede, rett og slett pga strafferammene rundt dette var MYE strengere en i norge. Om jeg mener de hadde noe kontrollpunkter noen steder på dette med km skal jeg ikke si med sikkert, men demrer noe om det.. at de har strengere sikkerhet på det også. Mannen jeg pratet med hadde drivi med dette i mange mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet November 30, 2011 Share Skrevet November 30, 2011 så er det en klar sammenheng mellom steinsprut og slitasje på bremseskiver, uavhenging av kmstand. Det værste eksempelet jeg såg, hadde omtrentlig det dobbelte av slitasje på bremsene, og mye mer steinsprut (såg nesten sandblåst ut) Nei, nå tuller du. Det må vel være mye mere steinsprut på en bil som er fra bygda og går bare på grusvei enn en som kun går på asfalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 30, 2011 Share Skrevet November 30, 2011 så er det en klar sammenheng mellom steinsprut og slitasje på bremseskiver, uavhenging av kmstand. Det værste eksempelet jeg såg, hadde omtrentlig det dobbelte av slitasje på bremsene, og mye mer steinsprut (såg nesten sandblåst ut) Nei, nå tuller du. Det må vel være mye mere steinsprut på en bil som er fra bygda og går bare på grusvei enn en som kun går på asfalt. Dette gidder jeg ikke å svare på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 30, 2011 Share Skrevet November 30, 2011 Menge biler kan se ut som de har gått lengre enn det dem egentelig har gjort! Er så mange mennesker som gir fullstendig faen i bilene sine, husker det i fra min tid på Bavaria! Vi kunne få inn X3er og E60 som så helt jævlige ut i! Matt og ripete lakk, ""sandblåste" lykteglas, gult belegg på felger, blanke skinnseter og motorrom dekket med skitt og møkk! Var noen tilfeller hvor det hadde vært barn og bikkjer i bilen også, helt forjævlig! Så kunne vi få inn E34er eller E39er som var kjørt 250 000 km og så dønn strøkene ut, uten slitasje på skinnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet November 30, 2011 Share Skrevet November 30, 2011 Sjekk bremseskiver etc. Da får du fort Ja det var det jeg tenkte å Hawkon88! At en sjekker litt mer en displayet før en kjøper, den generelle tilstanden vil gi mange hint, feks som du sier. Selvfølgelig kan de være kjørt forskjellige steder men import fra Tyskland gir ikke rom for mer enn normal slitasje! vem som har utført service på bilen Ja kjøper kan jo også sammligne stempler og signaturer i hefte. Er alle samme stempel, kulepenn og mekaniker ville nok jeg lurt.HELT omvendt faktisk. Da jeg importerte min Her støtter jeg Sandersen.Selv venner i tyskland og det er et faktum at biler trikses ikke så mye med der de har normalpris, selvfølgelig er det aktuelt for deg som selger å trikse i Tyskland men da tipper jeg det dreie seg om biler rettet mot eksport, ganske enkelt fordi de finnes land som norge der hver lille km koster. En e39 i tyskland koster det samme om den har gått 300 eller 180 så der lønner det seg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå