JonasFB Skrevet Desember 1, 2011 Share Skrevet Desember 1, 2011 Hvordan er kvaliteten på biltemas vedlikeholdsprodukter, sammenliknet med dyrere produkter? Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasFB Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2011 Skal ut å handle endel snart, ingen som bruker produkter fra Biltema? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Hva mener du med vedlikeholdsprodukter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baur Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Tenker du på olje?? Kjøp heller en kvalitetsolje så blir motor'n din glad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Tenker du på olje??Kjøp heller en kvalitetsolje så blir motor'n din glad Forklar meg forskjellen på en "kvalitetsolje" og biltemaolja.. Jeeez.. Hvis du tenker på polish, rubbing, osv, så ville jeg gått for andre produkter, da jeg har prøvd litt forskjellig sånne ting fra biltema, og ikke blir helt fornøyd med holdbarhet/resultat. Jeg synes autoglym derimot funker fint hvis du skal gjøre jobben for hånd. Dette er det mange her inne som har god greie på, søk litt rundt:) Angående olje, så har jeg brukt olje fra Biltema på e30'en min i 3 år nå, delsyntetisk 10w40. Bytter hver 5.000 km, og det er helt gull. Billig er det også. På 02'en min, så bruker jeg også biltemaolje, 10w40 mineral lowsmoke. Den motoren drikker så mye olje at der skal du tjene godt for å fylle opp med dyre merker. På motorsykkelen min, en Suzuki Bandit 400 fra 1992, med 99.000 på telleren, så brukte jeg tiltemas mc olje, og jeg synes alle oljene har fungert helt flott. Ikke merka noe til mere tikking, slitasje, soting, eller noe. Jeg mener at Biltemaolja umulig kan være av dårlig kvalitet, for da hadde biltema fått så mange erstattningskrav at de hadde gått til hælvette asap. At det finnes bedre oljer - det gjør det nok, og at det finnes forskjellige krav og kvalifikasjoner på feks en delsyntetisk 10w40 olje, ja, det gjør det også. Men ikke kom her å si at biltemaolje ikke kan brukes, for det kan den nemlig. Det viktigste er at du fyller samme type olje, feks delsyntetisk hvis det er brukt før, og gjerne finner rett viskositet. Dette står i servicemanualen til bilen din. Jeg bruker biltemaolje, men jeg ville jo ikke kjørt 20.000 km på ett og samme skift, jeg skifter som sagt hver 5.000 km, og om det blir billigere enn å kjøpe castrol og skifte hver 10.000 det gjør det ikke. Er av den oppfatningen at det er viktigere å skifte ofte, enn å nødvendigvis bruke det beste;) Hvertfall min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasFB Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2011 Takk for bra svar! Tenkte først og fremst på vaske- og poleringsprodukter, men har også tenkt på det du sier med motorolja. Ser at 4 liter med castrol W5-40 koster rundt 800.- Biltemas W5-40, 4 liter koster rundt 250.- I prinsippet betyr det at jeg kan skifte olje tre ganger med biltemas olje, istendenfor å skifte en gang med castrol sin. Dette må da være bedre? Enig med Hauso her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Biltemas olje er helt grei! Ikke noe som heter dårlig olje, da det er ganske strenge krav angående produksjon av motorolje. Poleringsproduktene fra biltema kom faktisk best ut i en test for en tid tibake, og jeg må faktisk si meg enig. Jeg er meget fornøyd med både rubbingen, polishen og lakkrensen. Også er jo prisen en helt annen en "Kvalitetsproduktene" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Ville gått for Meguiars eller Autoglym om du skal ha noe bra og rimelig når det kommer til vask og vedlikehold. Koster litt mer en biltema men er absolutt verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Når det kommer til bilpleieprodukter så får du det du betaler for hos Biltema! Men en ting er sikkert og det er at Biltema olje kommer ikke inn i motoren min! Kun fineste Castrol som koster 6000,- for litern hos Bavaria Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmlesinn Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 duu måå vææære gal som kjøper olje til 6k literen hadde iallefall aldri e hatt råd til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Når det kommer til bilpleieprodukter så får du det du betaler for hos Biltema! Men en ting er sikkert og det er at Biltema olje kommer ikke inn i motoren min! Kun fineste Castrol som koster 6000,- for litern hos Bavaria 30000,- for hvert oljeskift? Håper du kjører noen hundretusen mellom hvert skift! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Too old! Finn noe annet å diskutere enn den jævla olja da. Sikkert hundre tråder her med identisk innhold. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Når det kommer til bilpleieprodukter så får du det du betaler for hos Biltema! Men en ting er sikkert og det er at Biltema olje kommer ikke inn i motoren min! Kun fineste Castrol som koster 6000,- for litern hos Bavaria Hehe den sure diesel motoren din tar ikke skade av Biltema olje, er jo ikke akkuratt noe S motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Når det kommer til bilpleieprodukter så får du det du betaler for hos Biltema! Men en ting er sikkert og det er at Biltema olje kommer ikke inn i motoren min! Kun fineste Castrol som koster 6000,- for litern hos Bavaria Edit: Var visst litt sein. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-alpin Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Når det kommer til bilpleieprodukter så får du det du betaler for hos Biltema! Men en ting er sikkert og det er at Biltema olje kommer ikke inn i motoren min! Kun fineste Castrol som koster 6000,- for litern hos Bavaria Hehe den sure diesel motoren din tar ikke skade av Biltema olje, er jo ikke akkuratt noe S motor For ikke å snakke om det sure drivstoffet den smatter på daglig!hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå