Gå til innhold

Søreng's Mysticblau E46 Coupé - Til Salgs!

Søreng
 Share

Anbefalte innlegg

EDIT: Da kommer del. 1 fra fotoshooten på lørdag. Resten kommer når jeg får redigert videre. Kan hende de er vel mye redigert for enkelte. Men prøver å lære meg å redigere HDR, så da blir det å prøve å feile :) Håper de faller i smak, tar gjerne imot konstruktiv kritikk.

DirdalHDR10-1.jpg

DirdalHDR14.jpg

DirdalHDR9.jpg

DirdalHDR6.jpg

Ikke helt fornøyd med dette over her, så må nok se om jeg klarer å få frem fargene bedre så det ikke ser så "blasst" ut.

DirdalHDR16.jpg

DirdalHDR13.jpg

DirdalHDR17.jpg

DirdalHDR5.jpg

DirdalHDR8.jpg

DirdalHDR12.jpg

Resten kommer som sagt når jeg får redigert ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Update 10.04

Har lenge hatt liggende foringer til bakstellet som har hatt lyst å komme på bilen. Så siden jeg snart skal på eu og måtte bytte 5cm bremserør bak rykket jeg bilen opp på bukken og startet å demontere.

(P.S. Beklager på forhånd litt dårlige bilder, da jeg glemte kameraet og kun hadde Iphonen tilgjengelig)

IMG_0422.jpg

En liten stund senere så det slik ut :D

IMG_0426.jpg

IMG_0423.jpg

Så når bremserøret var byttet, ble etter litt banning, noe som kan minne om tilløp til brann og en del hamring traversen seende slik ut.

IMG_0425.jpg

Da gjennstod det bare å få på plass håndbrekk-kabler og diverse.

IMG_0434.jpg

og trø traversen tilbake på plass :D

IMG_0436.jpg

IMG_0435.jpg

Og siden eksosen først var nede var det jo like greit å ta en shine på denne. Som den sikkert hatt godt av.

FØR:

IMG_0428.jpg

IMG_0429.jpg

viktig med HMS og å arbeide i rett høyde #-o

IMG_0438.jpg

ETTER:

IMG_0439.jpg

Så da var det bare å få alt på plass og en liten stund senere var bilen nede og klar for hjulstilling.

IMG_0445.jpg

Det var det for denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Da var det akkurat et år og 5 dager siden sist oppdatering ser jeg, så var vel på tide med en ny :)

Ikke gjort noen særlige endringer med bilen utenom en inspection II og jevnlig vedlikehold. Har lyst på CSL luke, men får se hva som skjer med tiden. Så for denne gang blir det bare en oppdatering med bilder fra en shinings i helgen.

Produkter:

Eksteriør:

Swissvax Car Bath

Swissvax Cleaner Fluid Strong

Swissvax Cleaner Fluid Regular

Swissvax Cleaner Fluid Finish

Swissvax Insignis V3 BAS Edition

Swissvax Autobahn

Swissvax Crystal - Vindusrens

Swissvax Pneu Glossy

Turtle ClearVue Rain Repellent

Meguiars Rød Cutting Pad

Meguiars Gul Polishing Pad

Meguiars Sort Finishing Pad V2

Swissvax Sort liten pad for hånd til voks og autobahn.

Interiør:

Denne gangen ble det ikke gjort så mye annet enn bare støvsuging og tørking av støv siden det var tålig greit. Men har tidligere for ikke så lenge siden hatt en ny grundig vask samt oppfrisking med farging av skinnsetene, så ramser opp det som ble brukt den gangen.

Swissvax Leahter Cleaner

Swissvax Leather Milk

Swissvax Lær Børste

Swissvax Leather Healer Individual (Skinnfarge som lages til fargen i bilen)

"Elefant" Lærfett

Ronsonol Lighter Fluid

Swissvax Crystal

Meguiars Last Touch

Tidsforbruk ca 11 timer på eksteriør og 3 timer på interiør (Eksl. all ventetiden mellom de forskjellige produktene på skinnet).

1080p-2167.jpg

1080p-2161.jpg

1080p-2169.jpg

1080p-2186.jpg

1080p-2188.jpg

1080p-2176.jpg

1080p-2179.jpg

1080p-2180.jpg

IMG_1892.jpg

IMG_1888.jpg

Lagt inn de lyse sommermattene her :)

1080p-2197.jpg

1080p-2198.jpg

IMG_1898.jpg

_MG_0057.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det et snakk om original CSL-luke, tror jeg ikke det vil bli bra. Hadde selv lyst på det en periode når jeg hadde e46-en, men kom frem til at original facelift-luke (langt håndtak) kombinert med M-listen passer bilen mye bedre.

Synd å ødelegge linjene med en luke med halvgod passform, kort håndtak og overdreven "flipp". :)

Original luke derimot har jeg sansen for, men de koster dessverre bittelitt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utgangspunktet var vel ikke så værst, men er jo alltids en del arbeid uansett.

Ja, CSL luke med dårlig passform hadde jo vært uaktuellt. Måtte funnet en som var bra, synes bilen igrunnen kler den godt, spessielt i profil sammen med m-pakken. Men original blir nok alt for dyr ja. I tillegg er det ikke akkurat enkelt å bestille originale CSL deler uten CSL chassisnr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den regelen med at det ikke er mulig å bestille originale deler er borte nå. Tror det har noe med at det er så og så mange år siden bilen ble produsert e.l.

Vorsteiner har vel lke med rimelig bra passform, men da er man vel fort oppi en pris som nærmer seg den originale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig denne regelen har forsvunnet, har ikke sjekket på en stund. Vet jo at jeg får bestille originale CSL felger, så da burde vel også luke være innafor!

Har ikke sjekket prisen på vorsteiner sin luke, men har også hørt den har bra passform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...