Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Høres frisk ut...:)

Joda, den er ganske frisk og :)

nytt e30M3 prosjekt? bilder takk :)

Det er ikke mere spennende en at eg har bestemt meg for full m3 kaross ombygging på mitt e30 preface kompressor prosjekt (viewtopic.php?f=11&t=243310) Nye orginale skjermer, bakrutekassett osv er handlet, og den blir hvit med bastos look..(foreløbige planer :)

Du MÅ jo bare komme til e30meet med denne så vi får sett den!! :)

Det er planen det ja :) Men har ikke avklart 100% at eg er hjemme da.

Du MÅ jo bare komme til e30meet med denne så vi får sett den!! :)

og hørt !

Eg tror eg må mekke en db killer, for banekjøring som den er nå kan bli dyrt!

Har du hatt den på rullen da? Hva ble i så fall tallet...?

sent by me, with Tapatalk 2

Har ikke noe nye tall, men er godt fornøyd med respons/effekt ;). Har korrigert litt på ledningsnett, triggere osv- som viste seg å være grunnen til fjorårets ustabile kurve.. Så litt finpuss på mappen på veien nå, så kommer eg nok til å plage den litt mere i benken etterhvert..

• 2 weeks later...
Skrevet

Da er bilen utprøvd, etter mange mil den siste uka er en ny diff høyt på ønskelista. Den drar 110kmt+ på 1ste gear nå med 3.64 utv.. Så om noen har en open 3.91 diff, evnt bare utvekslingen liggende så er eg intr! Ellers fungerer den godt, og støynivået med rettskjærte derev i kassa er slettes ikke verst sålenge ikke det er stumt montert. Prøvde å få en liten snutt som viser det sykt lange 1ste gearet, men med pissregn null feste og phone kamera ble kvaliteten som vanlig laber..

Fikk en runde til Husnes på vårmønstringa i dag, og de har rett og slett en imponerende samling grom vogner i en liten vestlands bygd! Selfølgelig glemte eg å ta et eneste bilde..

Skrevet
Da er bilen utprøvd, etter mange mil den siste uka er en ny diff høyt på ønskelista. Den drar 110kmt+ på 1ste gear nå med 3.64 utv.. Så om noen har en open 3.91 diff, evnt bare utvekslingen liggende så er eg intr! Ellers fungerer den godt, og støynivået med rettskjærte derev i kassa er slettes ikke verst sålenge ikke det er stumt montert. Prøvde å få en liten snutt som viser det sykt lange 1ste gearet, men med pissregn null feste og phone kamera ble kvaliteten som vanlig laber..

Fikk en runde til Husnes på vårmønstringa i dag, og de har rett og slett en imponerende samling grom vogner i en liten vestlands bygd! Selfølgelig glemte eg å ta et eneste bilde..

Den utvekslinga er jo helt latterlig for en "momentsvak" s14, eller generelt igrun ;) få på ei skikkelig utveksling så blir bilen straks mye mer morsom å kjøre! :)

Skrevet

Helt latterlig er det vel ikke, det er jo tross alt 3.25 som er orginalt :wink: Men her er det motorsport gearkassa som har det lange 1ste gearet. Resten av gear`a ligger rimelig tett og i 80 på 5te ligger den på 2200rpm.. Det fungerer greit, men når eg kjører ungene i barnehagen blir det litt mye sluring å knoting.. bakkestart med full bil er det eglentlige problemet altså :)

Skrevet

Du må nok gi vekk den teite girkassen med så dum utveksling ;)

Ellers så har eg en 4.10 sperrediff på lur!

Skrevet
Helt latterlig er det vel ikke, det er jo tross alt 3.25 som er orginalt :wink: Men her er det motorsport gearkassa som har det lange 1ste gearet. Resten av gear`a ligger rimelig tett og i 80 på 5te ligger den på 2200rpm.. Det fungerer greit, men når eg kjører ungene i barnehagen blir det litt mye sluring å knoting.. bakkestart med full bil er det eglentlige problemet altså :)

Hva med å kjøpe en 4.10 utveksling fra Køhler? Den bør vel kunne fungere greit siden du bruker bilen på veien. Hvis det hadde vært en ren banebil, ville jeg gått for en utveksling på rundt 4.44 en plass.

Skrevet

Hva med å kjøpe en 4.10 utveksling fra Køhler? Den bør vel kunne fungere greit siden du bruker bilen på veien. Hvis det hadde vært en ren banebil, ville jeg gått for en utveksling på rundt 4.44 en plass.

Ja 4.10 kan vel gå, har liggende en 4.88 som skal prøves for morro skyld om tiden strekker til! Hadde helt sikkert vert helt sjef på nermeste asvalt bane (eikås) (som er en gokart bane!)

Men tror muligens 4.10 blir litt masete til allround bruk, er jo 1-1 på 5te gear..Så vil begynne med 3.91 tenkte/håpte eg.. 3.64 diffen er jo grei i litt opnere terreng, og det fantaseres fælt om en ringen tur med bilen, så da blir nok denne brukt.

Men å handle drev frå køler, det gjør eg ikke. En kan vel kjøpe 2 komplette brukte sperrediffer for samme prisen som han tar for bare dreva..

Hehe, ja den gies vekk på rot :) Uff ja, ka er prisen? Det hadde jo vert en lettvint løsning!

Skrevet

Ja 4.10 kan vel gå, har liggende en 4.88 som skal prøves for morro skyld om tiden strekker til! Hadde helt sikkert vert helt sjef på nermeste asvalt bane (eikås) (som er en gokart bane!)

Men tror muligens 4.10 blir litt masete til allround bruk, er jo 1-1 på 5te gear..Så vil begynne med 3.91 tenkte/håpte eg.. 3.64 diffen er jo grei i litt opnere terreng, og det fantaseres fælt om en ringen tur med bilen, så da blir nok denne brukt.

Men å handle drev frå køler, det gjør eg ikke. En kan vel kjøpe 2 komplette brukte sperrediffer for samme prisen som han tar for bare dreva..

Hehe, ja den gies vekk på rot :) Uff ja, ka er prisen? Det hadde jo vert en lettvint løsning!

En kamerat kjørte en E36 M3 med 5.00 utveksling på rallycrosstrasèen der. Da lå han på rundt 6000 o/min på 5 giret opp bakken der (ca 140-150 km/t)

Da har jeg nok sett E30`en din, hvis det er den som har stått inne i depot der enkelte ganger på rallycrossløp?

Skrevet

jeg hadde 4.10 diff med 1:1 i femte, det var gørre slitsomt i 80 sona i hvertfall, er ikke sååå stor forskjell på 3,91 heller. For meg høres det ut som at 3,64 er greit til allround, men at du har et slitsomt første gir :P

vet ikke hvor kjapt du ønsker ny utveksling, men jeg kunne kanskje gjort meg av med 3.91 diffen/utvekslinga mi mot vinteren.

Skrevet
jeg hadde 4.10 diff med 1:1 i femte, det var gørre slitsomt i 80 sona i hvertfall, er ikke sååå stor forskjell på 3,91 heller. For meg høres det ut som at 3,64 er greit til allround, men at du har et slitsomt første gir :P

vet ikke hvor kjapt du ønsker ny utveksling, men jeg kunne kanskje gjort meg av med 3.91 diffen/utvekslinga mi mot vinteren.

Du er nok (desverre) inne på noe der, utvekslinga hadde nok vert perfekt sammen med orginal kasse. Det er vel vanskelig å få i både pose & sekk, men det er ikke store forandringen som skal til før dette funker til mitt bruk. Som stort sett er gate, og en og annen track day.. Litt brukevennlighet er eg villig til å ofre for den herlige lyden av rettskjærte drev ;)

Uansett blir det neppe gjort noe med med det første, bilen skal brukes nå.. Så gi meg gjerne en lyd når du vil bytte ut din!

En kamerat kjørte en E36 M3 med 5.00 utveksling på rallycrosstrasèen der. Da lå han på rundt 6000 o/min på 5 giret opp bakken der (ca 140-150 km/t)

Da har jeg nok sett E30`en din, hvis det er den som har stått inne i depot der enkelte ganger på rallycrossløp?

Oki, nei tviler på at du har sett den der inne då :)

Skrevet

Har fått en del henvendelser ang effekt, den er under stadig utvikling og det pusses stadig litt på mappen. Men satte den i benken i dag bare for for å få et tall, den gikk her med afr på 11.6 ved max effekt så det bør enda være noe å hente. Tipp et tall :)

Skrevet
Har fått en del henvendelser ang effekt, den er under stadig utvikling og det pusses stadig litt på mappen. Men satte den i benken i dag bare for for å få et tall, den gikk her med afr på 11.6 ved max effekt så det bør enda være noe å hente. Tipp et tall :)

269 rwhp

Skrevet

269 rwhp

Ikke fult så bra enda, men viseren viste 297.66 motor allerede ved ca 7200RPM. (ut fra 15% driverkstap) Da går den "av" kam.. Har lekt litt med kamjustering i dag, og med denne effekten pumper den hele 348nm på ca 5300.. Så den puster helt greit.. Kammene er nå justert laaangt vekk fra det cat cams spesifiserer,(det funket dårlig) og eg kan nok flytte effekt toppen enda 500rpm med videre kamjustering- men nå synes eg den fungerer såpass bra at eg gidder rett å slett ikke bry meg med det.

Til sammenligning benket forrige "orginale" s14 eg hadde i samme benk 184hk på ca samme turtall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...