Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har klart å forklare en av disse BMW forhandlerne hva slags software oppdatering dem må gjøre med bilene for at greiene fra bimmertech skal funke???? Dem bare rister på hodet og skjønner faen med ingenting..... Jeg ble fortalt i går at dem venter på en oppgradering som muligjør software upgrade mulig gjennom usb (foruten de enkle oppdateringer for nye tlf som angivelig gjøres i dag via usb) men siden det ikke finnes må man inn med bmw pc og da flagrer tusenlappene... Men jeg vet ikke hva slags oppdatering som kreves for at jeg skal få installert og brukt f.eks usb i midtkonsoll 6FL. Blir så usikker og i tillegg koster herligheta en bondegård......

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil har du, og hva skal du egentlig montere?

Såvidt meg bekjent krever ikke combox noen form for software-oppdatering til F11, ihvertfall ikke en 2011-modell.

Man kan ikke forvente at BMW-forhandlere skal ha kunnskap om ettermontering av utstyr fra en tredjepart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10 fra sep 2010, den har såvidt jeg vet combox steuring som det står i opsjons listen (S6VCA) jeg mener bmw må oppdatere software i combox for at internet, bmw apps etc skal funke.. Og bimmertech selger jo ikke akkurat 3. Parts varer. Jeg har spurt bimmertech om jeg trenger noen som helst oppdatering om jeg bare skal ha 6FL (ikke fått svar), dem anbefalte 6NF men DA må bilens software oppgraderes... Men jeg får ikke lagt dette frem for bmw.... Sikkert meg det står på også, bevares... Men JEG klarte iallefall å oppgradere kartene til siste versjon i forrige uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW kan kun gi en generell software-oppdatering til bilen din og ingenting annet. De hverken kan eller vil ha noe med uoffisielle ettermonteringer å gjøre, uavhengig av hvem og hvor det kommer fra.

Om du oppdaterer bilen din vil du mest sannsynlig "miste" muligheten til å kunne få BMW Apps, da disse trenger (dyre) aktiveringskoder med ny software. Jeg har ikke så mye kjennskap til dette da jeg ikke har montert combox selv enda, men for at internett og de tingene skal fungere må det "jukses" litt ettersom dette ikke var mulig på norske biler.

Jeg trodde 6FL burde fungere uten noe styr, det samme med 6NF og bluetooth-streaming, men jeg har ikke noe særlig kjennskap til F-modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg håper det, får se hva det blir til. takk for tilbakemelding :-)

en ting til: hvor i bilen er combox montert? tenkte det er best å se selv om den faktisk sitter der, har funnet et pdf dok. som omhandler combox med strømskjema og forklaringer. send PM om noen vil ha dette via mail :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

For en fantastisk tråd og så mange kyndige :D

Jeg er i prosessen med å oppgradere til CIC på min E60 2003 530D med Nav business. Har lest meg opp via 5series forumet. Det er en ting som fotsatt er uklart og som en potensiell selger på ebay heller ikke er 100% sikker på og det gjelder om den nye Idrive kontrollen vil virke skikkelig. Det ser ut som selger mener det er et mulig problem på biler før 2005 uten CCC. Noen som vet noe om dette?

Jeg oppgraderer fordi den gamle enheten er død og ny enhet er minst en 3 ukers ferie! Jeg kan kanskje også få problemer med at det ikke er mulig å oppgradere software? Har ikke peiling på hvilken versjon jeg har :?

All hjelp er god hjelp :D

P.S.

Jeg har også lest en del om DynaWin som jeg vurderte, men har funnet mange dårlige historier - så styr unna dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...