Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Så lenge du bytter til ny iDrive-kontroll som hører til CIC skal denne fungere helt fint.

Jeg vet ikke helt hva du mener med software-oppdatering, så den må du nesten forklare nærmere.

PS: ikke bruk så liten skrift, brukt den vanlige. Var så tungvindt å lese. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, awt og saltkjelen for svar og beklager liten font - første melding her og det så stort ut i editor ;). Jeg har tenkt å installere den nye kontrolleren også.

Jeg leste på 5series forumet om det samme som selger hevder, nemlig:

"well about software it is ok for 2005 cars, 2003 is different idrive controler. so 90 % it wont work, you can switch with it but you can not spin."

tror løsning var en oppgradering av software, men siden jeg ikke finner igjen tråden akkurat nå, så er jeg ikke 100% sikker på dette. Hvis Saltkjelen har oppdatert sin 2004 så burde det også virke på min, men jeg vet også om en annen kar her i Norge som på samme bil som meg 530d -2003 fikk akkurat det problemet som er nevnt her og han valgte å bytte tilbake og solgte settes videre.

Jeg må innrømme at selve codingen og hva som ligger i hvilken enhet er p.t. gresk for meg, så derfor vet jeg ikke om det er riktig versjon og coding eller om dette skal være kun codings utfordringer.

Jeg mener at 2003 og 2004 er det samme i denne sammenheng. Hva hadde du før oppgradering Saltkjelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde allerede navigasjonssystem professional (CCC) før jeg byttet om til CIC. Jeg prøvemonterte hele CIC pakken før koding og softwareoppdatering og alt fungerte slik det skulle. Bilen min trengte imidlertid oppdatering av stereo da denne utgaven var for gammel til å fungere med CIC. Lyden var derfor helt fraværende. Jeg vil ikke tro at du skal få noen problemer med CIC kontrolleren ved riktig ettermontering av CIC (LES: Kodingen). Du kan f.eks kontakte Bimmertech som er en totalleverandør av CIC/ConnectedDrive ettermonteringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ultra kjapt svar - tror faktisk det var Patryk fra BimmerTech som skrev om dette. Jeg har en M-ASK og det kan være noe der. Poenget er at det skal være mulig å få det til å virke og da er det vel bare å sette i gang. Skal holde dere oppdatert om hvordan det går og takk for strålende hjelp. Veldig flott å ha en infolog her også for andre å lese for dette er utilsomt en flott oppgradering til alle E60/E61, så stor takk til awt for flott initiativ :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en oppklarende mail fra selger nå og det er nok delvis språk når begge parter ikke har det som morsmål :oops: Det viser seg at han snakket om den gamle kontrolleren på tross av at vi tidligere var enige om å bytte. Pakken er bestilt også med ny a/c controller og programmering før og etter ved behov ala bimmertech. Gleder meg som en unge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og 04 mod men hadde business navigasjonen.Det eneste jeg matte gjøre for å få den Nye kontrollen til å fungere var å stikke om ett par kabler på stikket inn til kontrollen.Det ble gjort før patryk oppdaterte softwaren etter innstallasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og 04 mod men hadde business navigasjonen.Det eneste jeg matte gjøre for å få den Nye kontrollen til å fungere var å stikke om ett par kabler på stikket inn til kontrollen.Det ble gjort før patryk oppdaterte softwaren etter innstallasjonen.

:beer:

Utrolig kult at dette er mulig på en 10 år gammel bil - forresten ikke bil, men BMW og det er derfor det er mulig - Bimmer :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si da det ble innført over tid, men jeg tror alle hadde dette fra 03/09.

ahaa, det er derfor jeg ser noen BMW`er ifra sent 08, som har gamle versjonen av menyer og slik, og andre BMW`er før sent 08 har siste utgave?

Uansett så vil jeg gå for en bil som er i siste del, dvs sent 08, eller 09 model.

Og da blir det vel bare combox for å få blåtann musikk overføring ifra spotify og min android mobil?

Jeg så på denne M5, men den har gammelt CIC menyer/uten hdd osv..? Og den er en 09 model - EZ 10/2008

http://home.mobile.de/GB-AUTOMOBILE-MUE ... _181802028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen har CCC. Alle bilene fikk ny kontroll fra og med 2009-modell, men ny iDrive ble innført gradvis (sikkert etter hva som lå i hyllene).

Ang. M5 så har jo 2009-modellene mye styggere speil enn 2008-modellene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått installert CIC i min 2003 E60 530d og det aller meste er på plass :D

Idrive Kontroller fungerer som en drøm og er en stor forbedring, likeså ny A/C, men skjerm, ny design og harddisk er fantastisk - likeså navigasjon :applause:

Hadde ikke fått med meg høytaler problemer med S676A Hi-Fi (Leverer ikke strøm fra Idrive som på den gamle kontroller), men har funnet en quick fix, så skal hente frem loddebolt igjen.

Noe jeg lurer på er språk. Jeg har Fransk, Engelsk og Svensk. Finnes det også Norsk og om ja, hva må til for å få det installert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ingen tvil om at dette er en oppgradering som er verdt å gjøre, spesielt når bilen var ustyrt med MASK og pilnavigering. Fantastisk god skjerm og respons i systemet også. Føles absolutt som en "up to date" løsning som gjør bilen mer moderne. Ikke var det spesielt vanskelig å installere heller. Fikk løst lydproblemer også via tips fra 5serie forum og loddebolt og litt el tape.

Tenkte nok at vi ikke er mange nok i dette landet til at de lever Norsk språk, men takk i alle fall for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...