Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har for tiden koded og ettermontert CIC, og jobber n med ettermontering av Combox.. har forøvrig ikke had voice controll elelr bluetooth i min bil fra før, ikek har jeg wiring ned til bagasjen. Noen som vet hva jeg trenger av kabler?

har 3 stk combox media liggende, :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå koblet til comboxen med alt ledningsarbeidet etc. fl har jeg fått til å fungere etc. Problemet er når jeg kobler til Iphone og går fro å koble telfonen får jeg melding. Pairing completed. Connecting...... så skjer det ikke noe mer! hva er problemet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått meg en bil som nesten fyller mine ønsker :-)

MEN mangler nye CIC og Combox(mulighet for å spille av musikk via blåtann & Spotify), og bare for å forsikre meg her

Sett litt på dette:

2013 Map Update Activation Code 165Euro - http://www.bimmer-tech.net/shop/bmw-e60 ... ation-code

Internet / BMW Live Activation 200Euro - http://www.bimmer-tech.net/shop/bmw-e60 ... activation

Combox Media PnP Retrofit 500Euro - http://www.bimmer-tech.net/shop/bmw-e60 ... p-retrofit

CIC Navigation Retrofit 1400Euro - http://www.bimmer-tech.net/shop/bmw-e60 ... n-retrofit

PnP Activation - Navi & Voice Control 299Euro

iDrive Controller 120Euro

CIC High gloss black lower trim 79Euro

Total pris

2763Euro + 28% moms og frakt?

Er det dette jeg trenger, når jeg har en bil med utstyr

601 - TV-funksjon

609 - Navigasjonssystem Professional

612 - BMW Assist

616 - BMW Online

620 - Stemmestyring

633 - Forberedelse for mobilteleofn, med Blåtannstilkobling

672 - CD-veksler

6FL - USB audio grensesnitt

752 - BMW Individual - High End Individual Audio System

Edit

Tror jeg vil gå for FSC emulator, er ikke det best? Og kan man få kart over hele Europa med her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få et 100% korrekt svar på dette lønner det seg som regel å ta kontakt med butikken som selger dette. Når det gjelder listen din er det en del ting som overlapper hverandre, som f.eks Internet/BMW Live og Combox, samt Map update og FSC emulator. Om prisen til Bimmertech inkluderer frakt eller ikke er det kun dem som skal svare på. 25% mva. tilkommer prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en meget bra tråd, og ihvertfall første side :-)

Men om det hadde vært mulighet for å lukket noen flere spørsmål?

I følge en som kan sette inn CIC, så sa han til meg at det kunne bli problemer med å oppdatere bilen software senere(og måtte sette inn gamle CCC igjen for å oppdater softwaren). Slik jeg har forstått det så skal en kunne oppdatere bilen senere selv med nyere CIC installert.

Jeg har voice command fra før, og dette mente han jeg ville miste.

Installerings tid på å montere og tid for å kode hadde og hvert kjekt å fått med i første post :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i det ang. oppdateringene. Nå mener jeg at dette ikke er så farlig med e6x, ettersom det er endel år siden de gikk ut av produksjon, og det vil være heller få oppdateringer i fremtiden, men det kan være en ide å ta en full oppdatering av bilen før en går i gang med dette. Det er også en sannhet med modifikasjoner. Det er fullt mulig å oppdatere alt annet enn selve CIC-en, men "datamaskinen" som BMW-verksteder bruker tillater kun full oppdatering (alle moduler), og da får den feilmelding grunnet en "manglende" modul.

Stemmestyring vil du kunne ha med CIC også, men du trenger enten FSC-modul eller FSC_koder for at denne skal fungere.

Ang. tid så er dette veldig individuelt, men et par timer holder normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i det ang. oppdateringene. Nå mener jeg at dette ikke er så farlig med e6x, ettersom det er endel år siden de gikk ut av produksjon, og det vil være heller få oppdateringer i fremtiden, men det kan være en ide å ta en full oppdatering av bilen før en går i gang med dette. Det er også en sannhet med modifikasjoner. Det er fullt mulig å oppdatere alt annet enn selve CIC-en, men "datamaskinen" som BMW-verksteder bruker tillater kun full oppdatering (alle moduler), og da får den feilmelding grunnet en "manglende" modul.

Stemmestyring vil du kunne ha med CIC også, men du trenger enten FSC-modul eller FSC_koder for at denne skal fungere.

Ang. tid så er dette veldig individuelt, men et par timer holder normalt.

Ok, da skal jeg sjekke hvilke oppdateringer jeg har på min bil. Det gjør jeg via CCC menyen? Tror jeg leste tidligere hvor jeg skulle gjøre det, skal nok finne det :-)

MEN hva vil det evt koste med en slik oppdatering? Og kan oppdatere det via f.eks Bimmertech?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke mulighet til å sjekke hvilken software de forskjellige modulene har sånn uten videre.

Oppdatering av modulene er det greiest at et BMW-verksted tar seg av. Koster vel rundt 2500,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...