Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

 

Jeg pakket opp utstyret tok av plastikken, tok bilder av alle deler, og det var slik når jeg fikk delene.

 

Hva skal man gjøre. Sende utstyret tilbake der det kom ifra?

Har faktisk levert bilen inn for å gjøre dette, og dem har begynt på jobben.

 

Svaret ifra Bimmerretrofit:

Hello Raymond, I am sorry to hear that the connector got damaged. Unfortunately, this kind of repair/replacement is not covered by warranty. When we ship CIC head units, we always ship them with switch panels attached and the switch panel should not be taken off during installation. The head unit should have been installed the way it arrived (with the switch panel attached). We inspect and test all items before shipping, and your system was in 100% working condition before shipping. We carefully package the head unit to ensure that no items arrive damaged, even after long hours of transportation. On the picture that you sent, I see that the switch panel was taken off (which was not necessary for installation); and most likely it was damaged when an installer tried to take the switch panel off. This kind of repair/replacement is not covered by warranty, so unfortunately we will not be able to provide a replacement part or repair service at no charge. A professional electrical engineer/electronics repair technician can fix the connector, by removing the red connector and by soldering the wiring directly onto the PCB board. Alternatively, you may ship the head unit with the switch panel back to us, we will estimate the cost of repair and will do the repair once you provide confirmation and payment. Please let me know how you wish to proceed.
Kind regards, Kate Ivanova

 

Snakket med svaksstrøm elektriker idag, og det var ikke mulighet for å lodde på printkortet, da det var knekt hel nede i kortet.

Dem som skifter CIC unit med bryter panel bestilte et nytt for meg, da jeg har bilen hos dem og dem er nesten ferdig med jobb, og jeg ikke er hjemme. 

Pris 2956kr(CIC unit) + 94kr(bryter panel) ekstra takk. 1 uke bestillings tid. Da har jeg alt klart til jeg kommer hejm ifra jobb igjen, så får ikke håpe på at det er mer tull med dem ifra Bimmer Retrofit.

 

Min erfaring er at jeg aldri skal handle med Bimmer Retrofit igjen. Jeg vil heller ikke anbefale andre til å gjøre det heller.

Når dem sender ødelagt utstyr, og påstår at det er jeg som har ødelagt utstyret = veldig dårlig service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å sende utstyret(CIC unit & bryter panel) tilbake til BimmerRetrofit. Og dem skal lodde på bryterpanelet(noe jeg tror er umulig). Om dem greier det så sitter jeg med 1 stk ekstra CIC unit. Blir styr med posten og toll folkene når CIC uniten kommer tilbake og skal igjenom toll`en.

 

Men det jeg og lurer på, KvålAuto bestilte nytt CIC unit, vil den passe rett inn uten noe koding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når kommer det forklaring på combox ettermontering e6x??? :D

 

Passer ledningsnettet fra ccc til bagasjerom til cic med combox løsning? 

 

Hva trenger du hjelp til vedrørende combox ettermontering til E6x?

 

Den siste setningen får jeg ikke til å henge sammen. Hva spør du egentlig etter?

 

Jeg kommer til å sende utstyret(CIC unit & bryter panel) tilbake til BimmerRetrofit. Og dem skal lodde på bryterpanelet(noe jeg tror er umulig). Om dem greier det så sitter jeg med 1 stk ekstra CIC unit. Blir styr med posten og toll folkene når CIC uniten kommer tilbake og skal igjenom toll`en.

 

Men det jeg og lurer på, KvålAuto bestilte nytt CIC unit, vil den passe rett inn uten noe koding?

 

Husk å legge ved en utførselsdeklarasjon/tollfaktura hvor det krysses av for reparasjon i utlandet. Da skal du kun betale mva. av reparasjonen og ikke CIC-uniten på nytt. Det er en ganske omstendig prosess, men fraktfører vil være behjelpelig med papirer som er nødvendig.

 

Nei, alt må kodes, enten det er nytt eller brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trenger du hjelp til vedrørende combox ettermontering til E6x?

 

Den siste setningen får jeg ikke til å henge sammen. Hva spør du egentlig etter?

 

Det jeg mener:  Jeg har idag ccc anlegg i min e61.

 

Skal montere cic, men combox skal vel stå i bagasjerommet der som min BT enhet er idag ( som fjernes siden ccc fjernes ), ledningsnettet mellom headunit og combox, passer mitt ledningsnett eller må det skiftes ?

 

bedre forklart håper jeg hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom bilen har bluetooth fra før trenger du en plug and play kabelsats. Alternativt kan du gjøre om på bilens originale ledningsnett og flytte pin`er over i en ny kontakt. Jeg har brukt førstnevnte ettersom jeg har ettermontert 6FL i tillegg. Kablene til 6FL går fra denne pnp kabelen. I tillegg liker jeg at ting er reversibelt og da er en adapterkabel helt glimrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å legge ved en utførselsdeklarasjon/tollfaktura hvor det krysses av for reparasjon i utlandet. Da skal du kun betale mva. av reparasjonen og ikke CIC-uniten på nytt. Det er en ganske omstendig prosess, men fraktfører vil være behjelpelig med papirer som er nødvendig.

 

Nei, alt må kodes, enten det er nytt eller brukt.

Ok, da får man se hva KvålAuto finner på.

Har fått noen instruks ifra BImmerretrofit som her

RMA #: xxxx

Please clearly indicate on the package and in the paperwork the RMA # and that this is a return for repair under warranty.

 

Da skal en ikke betale for toll på reprasjon garanti da, men det må jeg sikkert med min flaks.

Da har jeg et ekstra CIC unit liggende. Legge det ut for salg? CCC uniten tror jeg beholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...