Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

84109257160 er vel det mest vanlige. Ellers så har denne en annen kontakt enn MULF/TCU, så det må også handles inn. Delenummer 61136913644 og 61136913626.

 

Utover det kommer det an på hvilken funksjonalitet du ønsker, som USB-kontakter, snap in-adapter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

84109257160 er vel det mest vanlige. Ellers så har denne en annen kontakt enn MULF/TCU, så det må også handles inn. Delenummer 61136913644 og 61136913626.

 

Utover det kommer det an på hvilken funksjonalitet du ønsker, som USB-kontakter, snap in-adapter osv.

 

takk :)

usb-kontakter og snap in-adapter. hva er dette for noe?

har mulf i fra før av forresten. men helt basic stereo omd et har noen betydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner du enkelt ut selv ved å klikke deg inn i ETK.. Der velger du modell, og så kan du se hva slags snap-in adaptere som er beregnet for din bil (vi vet ikke hva slags bil du har, så det er klin umulig for oss å hjelpe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjøper denne comboxen:

http://www.ebay.com/itm/391111977079?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Og dette ledningsnett-kit:
http://www.ebay.com/itm/Changeover-Set-BMW-MULF-TCU-on-Combox-X1-E84-X6-E71-X5-E70-Z4-E89-/191242312154?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2c86ee19da

 

Hva mer må til for å få dette til å virke i min 09 320D LCI ? Kun koding, eventuelt er det noen i nærheten av oslo / skedsmokorset som kan utføre denne kodingen for meg?

 

Asim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke telematics-combox, så jeg vil anbefale media-versjonen. Er forøvrig ikke noe dyrere å kjøpe nytt her til lands om du regner med frakt og fortollingsavgifter.

 

Pluggen kan du kjøpe mye billigere hos BMW, og de andre ledningene er i grunn for korte til å brukes til så mye etter min mening.

 

Utover det må CIC ha software v.41 eller nyere. Om bilen din ikke har blitt oppdatert etter 2010 har den nok ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke telematics-combox, så jeg vil anbefale media-versjonen. Er forøvrig ikke noe dyrere å kjøpe nytt her til lands om du regner med frakt og fortollingsavgifter.

 

Pluggen kan du kjøpe mye billigere hos BMW, og de andre ledningene er i grunn for korte til å brukes til så mye etter min mening.

 

Utover det må CIC ha software v.41 eller nyere. Om bilen din ikke har blitt oppdatert etter 2010 har den nok ikke dette.

 

Ok. Da er det vel denne du tenker på? http://www.ebay.com/itm/151647951809?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Tenkte mer på å kjøpe de ledningene så det blir lettere enn å bygge om ledningsnett osv.

Hvordan kan man enklest finne ut versjonen på CIC software?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville brukt den heller.

 

Det blir ikke enklere med de ledningene. :) Da må du isåfall ha en slik:

 

attachment.php?attachmentid=780936&stc=1

 

(Akkurat denne er laget for biler med både TCU og MULF, finnes med bare en sort kontakt også.)

 

Man kan finne det ut via NCS Expert, det står ingen steder i selve systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en fersk eier av en E91N 318i november 2009, og prøver å finne ut veien å gå i forhold til iDrive kobling mot iPhone/iPod musikkmessig.

 

Utstyrskodene som finne på bilen:

S606A Navigations system Business

S612A BMW Assist

S615A Expanded BMW Online Information

S616A BMW Online

S633A Preparation, mobile phone, Business

S698A Area-Code 2 for DVD

S6AAA BMW TeleServices

S6ABA Control for Teleservices

S7SNA Nav Business/cellph. prep. Bluetooth

 

Til info har jeg også en USB i hanskerommet, denne har jeg ikke fått til å fungere med usb-minnepenn (muligens feil format, fat32 er ikke alltid så lett å få formatert til fra mac hvis enheten er strict) eller via lightning-usb (har sett at du kan kjøpe egne kabler med usb+aux, men usikker på om dette vil fungere siden usb er i hanskerommet og aux'en er i midtkonsollen)

 

1. Alternativ:

Vil denne Snap-in-adapteren for iPhone 6 passe i konsollen min?

Jeg vet at det står at denne passer på F-serien, men passer adapteren i E-serien?

Og hvis den gjør det, hvilke funksjoner vil fungere? (GSM antenne, musikk avspilling(?) osv.) 

http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/116/3426386

 

2. Alternativ:

For å kunne koble til eple enheter via USB trengs det utstyrskoden 6FL har jeg forstått, men kan ikke se denne i vin-nummer oppslaget. Har noen kjennskap til å ettermontere denne delen? Og er det eventuelt nok å handle delenummer 65412152529? (se lenke fra gs)

http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/1542248

 

3. Alternativ:

Skal jeg drite i alternativene over og gå for en Dension Gateway Pro (med dab, usb og aux)? Må jeg kode CIC'en da? Og hvis jeg må gjøre det, er dette forholdsvis ok å gjøre selv? Hvilken OBD-II anbefales i så fall da?

 

 

Tilleggsspørsmål: 

Hvordan vet jeg hvilken ULF, TCU, MULF eller MULF2 jeg har? Jeg har bluetooth, BMW-assist, SOS og bilen er tysk importert. Vil det si at jeg TCU?

Hvis jeg da har TCU betyr det at jeg kan ettermontere en combox?

 

Kom gjerne med andre alternativer:)

 

På forhånd tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...