Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger hjelp fra dere Idrive guruer :)

 

Jeg har et problem med bluetoothen på min F10 2012. Mobilen kobler seg ikke opp til telefon menyen på idrive, selv om den er koblet til bluetooth musikk. Når jeg prøver å koble den via telefon-menyen kommer det bare opp add a new device. Virker som den ikke husker mobilen. Men så fort noen ringer meg opp kommer det opp på skjermen og jeg prate med de via bluetooth. Går bare ikke an å styre telefonen via idrive, bla igjennom kontakter osv. Iblant så vil ikke mobilen koble til bluetooth i det hele tatt. 

Det fungerte helt perfekt for en mnd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags telefon har du? Kan være bilen din trenger en liten oppdatering av bluetooth modul. Kan gjølres via en usb stick, skaper ofte trøbbel om man oppdaterer iOS på iphone .eks :)

Endret av SweetBMW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Iphone 5.

Oppdaterte bluetooth og multimedia idag UPD01006.bin. Det hjalp ikke, merket heller ingen forskjell. Saken er den at når noen ringer meg så kommer det på skjermen og jeg kan svare via Idrive. Men jeg kan ikke ringe opp via idrive, må bruke iphonen. Telefonboken er også utilgjengelig. Når jeg prøver å koble meg til bluetoothen via telefonmenyen på idrive står det bare add a new devise og empty på alle plassene under selv om den egentlig er tilkoblet. 

 

tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei, hjelp med store bokstaver!!!

 

Nettopp retrofitet pre-ccc- til cic i skrivende stund. Alt fungerer supert (Gjenstår bare LCI klimapanelet). MEN, Lyden ble drastisk mye dårligere, lite bass etc....

 

Bilen har 676 HiFi høyttalersystem i utstyrslisten.

 

Er det slik 676 sitter i selve headuniten til ccc/ cic? eller er det noe eg kan kode inn på cic igjen evt, koblinger bak på spilleren? 

Lest teknisk spek. på 676, (https://drive.google.com/file/d/0B3TCKMhK8oOOSm40MTFsQTY1Nzg/edit)

Mener det skal være separat forsterker, men vet ikke om dette hjelper meg nå med CIC retrofitet

 

Frykter det værste her.... noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjøre om på en del ledninger bak spilleren når bilen har 676 HiFi høyttalersystem.

 

Du må fjerne pin 3, 4, 9 og 10 på kontakt X13813. Disse skal laskes inn på pin 1, 4, 5 og 8 på kontakt X13812.

 

X13813      X13812

Pin         3-------------4

Pin         4-------------1

Pin         9-------------5

Pin        10------------8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjøre om på en del ledninger bak spilleren når bilen har 676 HiFi høyttalersystem.

 

Du må fjerne pin 3, 4, 9 og 10 på kontakt X13813 (svart). Disse skal laskes inn på pin 1, 4, 5 og 8 på kontakt X13812 (hvit).

 

X13813      X13812

Pin         3-------------4

Pin         4-------------1

Pin         9-------------5

Pin        10------------8

 

 

Hei, 

Pulsen senker seg her hos en retrofit nybegynner   :love:

 

Vil det si at eg har opplevd lyd fra "standard anlegget"?

 

Takker for kjapt svar igjen, Saltkjelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...