Gå til innhold

Zamot's E91 325D M-sport Performance

Zamot
 Share

Anbefalte innlegg

Denne var jammen meg pen, grå BMW er sjelden feil :) Liker oppgraderingene også!

Har du BMW business stereo eller den helt standard utgaven. Har business selv og syns den er rimelig bra.

Takk. Har den billigste stereoen.

Ikke veldig bra lyd, så har vurdert oppgraderingen, en drøyer med det. Vil i såfall ha en skikkelig oppgradering av alle høyttalere og forsterker(e), og det finnes ingen "standard" pakke for det. Er jo flere "kit" men ofte bare foran osv..

Lyden er helt grei til elektronisk musikk (også når volumet skrus opp), men så fort det er litt akustisk så klarer jeg ikke høre på det. Så det blir elektronisk dunk-dunk musikk stort sett, med tilhørende grisekjøring, hehe.. :P

Radioen suger også big time. I '09 E92en jeg hadde hørte jeg radio hele tiden, men i denne er det dårlig dekning og dårlig lyd. Ikke spesielt bra på CD heller, men jack fra Samsung telefon med spotify fungerer bra faktisk.

Nydelig bil du har!! :) Synd du har kvitta deg med seaten dog :P

Takk. :)

Vel Seat'en står vel en plass og forfaller, klarte ikke å få den sammen før påske, så det spørs om det skjer noe før høsten igjen.. Men en vakker dag.... :)

Denne har blitt sykt grom.

Hvor mye kom felgene på inkl. frakt?

Takk. :) Felger kom vel på i overkant av 10 lapper tror jeg, inkl alt med litt forhandler rabatt.

(Dekk kommer i tillegg og er som nevnt tidligere super fornøyd med Michelin Super Sport dekka)

Her er forresten bilde av en bil med bremsene jeg har bestillt med lignende hjul (forøvrig gjennomført og fet bil! Se her/link):

IMG_0326-vi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil du har!! :) Synd du har kvitta deg med seaten dog :P

Takk. :)

Vel Seat'en står vel en plass og forfaller, klarte ikke å få den sammen før påske, så det spørs om det skjer noe før høsten igjen.. Men en vakker dag.... :)

Så du har den ennå? :D nå ble jeg glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samoht. Settet som dynabel har. med moscohni forsterker. vil tilfredstille de sære ørene dine.! ;)

Kanskje det ja.. Skulle hørt det en dag hvis det hadde vært mulig, og må finne noen som jeg kan stole på monterer 100% skikkelig. Tror ikke jeg orker eller har tid til å bruke en helg på det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Gladen Audio X-Ion 200 kitet og bassene under setet tok det meg 60min å montere med ett adapterkit fra Technic på e90post forumet. Har ikke fått montert mid og diskant enda men satser på å få gjort det før sommern. Technic lager også et adapter for å koble til ettermarkeds forsterkere uten å kutte i ledningsnettet på bilen. Du må

"bare" ha forsterkere som takler differensiert balansert inn fra BMW-spillern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder fra da jeg testet et par runder på rudskogen for noen uker siden:

9bs5g5ehz8rpbt3x2w35.jpg

t6kr0njyds91el7wlw90.jpg

uxfm38hguq8q0finz12j.jpg

Noen som vet/har erfaring med hvor jeg kan koble til turbotrykksmåler?

(altså en slange fra innsuget en eller annen plass som jeg kan koble meg innpå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom kunder ønsker det pleier vi å montere i forbindelse med være erstatningsrør for egr, her har vi hull til montering av trykkføler.

Pen bil med helt riktige modifiseringer forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samoht. Settet som dynabel har. med moscohni forsterker. vil tilfredstille de sære ørene dine.! ;)

Kanskje det ja.. Skulle hørt det en dag hvis det hadde vært mulig, og må finne noen som jeg kan stole på monterer 100% skikkelig. Tror ikke jeg orker eller har tid til å bruke en helg på det selv..

send meg en sms. så kan vi sikkert ordne å få hørt på det. har en bekjent med samme bil som deg med sitt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Oppdatering:

Da var følgende montert/utført:

-BMW Performance bremser

-Quaife BMW Limited Slip Diff

-H&R Stabilisatorstag foran og bak (krenginshemmer)

-Kløtsj ventil modifisering (fjernet struping)

Anbefaler virkelig Quaife LSD!

Burde vært standard på alle (motorsterke) BMW-er.

Nå kan man kjøre uten å skru av antispinn, og den blinker likevel nesten aldri.

Det bare sitter og skyver fremover uansett, også i sving.

Gleder meg også til vinteren, det har blitt en skikkelig sladdebil nå, hehe. Går ann å sladde mye mer kontrollert. :)

Anbefaler også H&R stabstag-kit i samme slengen, ikke mye ekstra jobb å bytte dette samtidig med diff.

Burde også ha bestilt powerflex poly-foringer til diff-fester samt bakstilling (såkalte "inserts") og tatt det i samme slengen. Men jeg bestiller vel kanskje allikevel og monterer en vakker dag..

Clutch-ventil modifisering anbefales også sterkt. Et deksel må av, klype igjen ledning, klipse av ventilen, kakke ut den lille restriktoren, og montere sammen. Hadde ikke behov for lufting av clutchen engang.

I tillegg har jeg byttet olje på girkassa. Anbefales selv om det står "no oil change - lifetime", spaken smetter mye lettere inn i girene nå.

Nå nærmer bilen seg slik den burde vært originalt (eller hvertfall med M-pakke eller lignende). :D

Jo, også har jeg fått frontleppe. Prøvde å foliere den selv, men det har jeg ikke skills eller tålmodighet til. Får hjelp til det snarlig tenker jeg! :)

Hvis det er noen som er interresert i komplette originale bremser (330mm foran, 336 bak) eller stabstag fra 325D så skrik ut.

Mobilbilder:

Quaife diff under montering (original til høyre):

02yuoyg5ihxm0g9p006e.jpg

Originale BMW Performance bremser:

rw6i20finetozg64lib0.jpg

udnqcnq43w74ml3xm8uo.jpg

338X26 6-stemplet foran

324X22 bak

d6i6596xep6pxfeqymjk.jpg

welurk33fyqwvk01d8y3.jpg

Om noen er interessert i å få utført diff montasje, eller andre modifikasjoner, ta kontakt. Kan gi pris på både montering og komplette pakker inkl deler (alt fra chip, fjerning av katalysator, senkesett, LSD, stabstag, clutch-ventil, foringer osv!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj... liker deg ikke.... mye nydelige oppdateringer.

Har sett litt på sånn diff selv, men med 318d og lyst på automat så tror jeg den investeringen utsettes til ny bil står på parkeringsplassen.

Hvordan ble bilen å kjøre med diff? Merker du stor forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bremsene så ikke ut til å være billige?? :)

Megakul stæssj, med velvalgte mods. Nesten så jeg kunne tenkt meg denne.. (og jeg liker dårlig E91)

Liker dårlig E91? [-X Huff, er jo en av de peneste stv. hehe..

Tja, de er jo relativt billige i forhold til hva man får (uten å ha testet de skikkelig enda), villedende pris 30k, men under 20k med rabatt og enda lavere på ebay. Om noen er intr. ligger det et sett på GS (kontakt meg først om prisen er viktig ;).

æsj... liker deg ikke.... mye nydelige oppdateringer.

Har sett litt på sånn diff selv, men med 318d og lyst på automat så tror jeg den investeringen utsettes til ny bil står på parkeringsplassen.

Hvordan ble bilen å kjøre med diff? Merker du stor forskjell?

Takk. Bilen ble helt helt konge å kjøre, og ja merker stor forskjell. Men det kommer ann på motor og kjørestil.

Og i min er det masse krefter, og gasspedalen blir godt brukt av og til..

Kjører man pent har det lite å si. Kjører det hardt har det mye å si. Og på vintern har det mye å si uansett omtrent, hvert fall for fremkommelighet (og for sladding).

Kan nesten kalle den for M3D nå, eller M330d, eller M350d (hva er best?) om man skal "herme" etter betegnelsen til M550d som kommer... (anbefaler å google/youtube på sistnevnte, men det finnes det sikkert egne tråder til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...