Gå til innhold

Setter meg fast

kristian_
 Share

Anbefalte innlegg

I natt kom jo snøen igjen, og jeg skulle være på jobb kl 09:30. Oppdaget 09:05 at det var snødd som et helvete, så kasta meg uti bilen og måkte vekk snø fra den. Tid til å måke veien hadde jeg ikke, og det er et stykke å måke. Men parkeringsplassen er jo i en liten oppoverbakke, eller nedoverbakke, same shit, og rett før man kommer opp på veien er det brattere. Har piggdekk, men kommer meg f... meg ikke opp, ræva begynte å slenge. Har alltid vært vant til forhjulstrekk, but no more, hehe. Hjelper det å kaste nedi noen sandsekker? Hvis jeg kommer for sent på jobb når jeg starter 04:30 og i helgene så sliter jeg, for det er ingen andre som er våkne. Trenger tips. Har piggdekk som skulle holde denne sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skjønner nesten ikke hva dere snakker om. har aldri satt meg fast med hverken e38n eller e34n. e34n spesielt er sykt bra synes jeg. e38n var litt sugen mtp automat...

Større biler det. E34 er gode biler på vinterføre, E38 kjenner jeg ikke til, men går ut ifra det er ala det samme. Jeg regner med trådstarter har en E46 ettersom det står under Profilnavnet 00' 320i.

Forresten er gode vinterdekk alfa og omega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på her og anbefaler også at den beste løsningen er gode vinterdekk... sandsekker er vel bare et gammalt "kjærring råd" ? kan ikke se for meg at det hjelper med mer vekt bak hvis grepet ikke er der?

planlegg kjøringen og ha god driv mot bakken og hold jevn gass... mangler du grep så er det kanskje en ide og ha en kasse med sand man raskt kan slenge noen spadetak med grus i bakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv E46, med automat. Erfart at gode vinterdekk er tingen.

Første vinteren jeg hadde bilen, så kjørte jeg på Nexen vinterdekk. Piggfrie. Stod fast på flatmark flere ganger. Sleit generelt på vinterføre med de dekkene.

Etter den vinteren kjøpte jeg nye nokian piggfrie dekk.. Ikke stått fast siden :)

Sant som andre nevner her også..sandsekker, kjetting på boks, etc er ikke dumt heller. Selv aldri prøvd "kjetting på boks", men har hatt sandsekker baki ene E36`n jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe skal ikke krangle med fysikken ;) klart masse/vekt innvirker på friksjon! Men siden spm om vinter dekkene tålte en sesong til kom opp, så er det vel mer hensiktsmessig med bedre dekk enn sandsekker i bagasjen for å komme seg fram! Var vel det jeg var ute etter ;)

Har selv samme problemet med en liten kneik ut fra tunet, og naboen står alltid fast, kjører hiace (ikke verdens beste vinterbil, jeg vet det) men den er fullasta med verktøy og materialer, men det er spart penger på vinterdekk... Han står fast, jeg gjør ikke det! Bruker kun ettåringen som ballast baki e34 og trenger ikke mer enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...