Rkv Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Jeg kjøpte meg nylig en e39 touring som tuller litt med lyktejusteringen sin. Noen ganger så er den helt som den skal. Men andre ganger, når jeg slår på tenningen, så justerer de seg veldig langt ned. Da lyser det ca 10-12 meter foran bilen. Og etter en tid så justerer den seg opp igjen til normalnivå. Jeg regner med at det er en nivåsensor som er ute på sykkeltur, men har dere noen stalltips for feilsøking?
vingebil411 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Hei Hadde samme problemet med min e39, Eg tok å justerte lyktene manuelt, med justeringsskruene. Då blei det kjempe bra! still deg inntil ein mur, og juster slik begge lysene lyser likt :=)
Rkv Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Skrevet Januar 17, 2012 HeiHadde samme problemet med min e39, Eg tok å justerte lyktene manuelt, med justeringsskruene. Då blei det kjempe bra! still deg inntil ein mur, og juster slik begge lysene lyser likt :=) jepp, det gjorde jeg også 1. dagen jeg kjørte med bilen i mørket (og ble klar over problemet), men som jeg skriver så justerer de seg gjerne opp til normal-nivået etter en liten tid. Og hvis jeg da har justert de opp manuelt i mellomtiden og så justerer de seg ytterliger opp av seg selv, så lyser de jo til himmeles og alle jeg møter blir jo blendet...
Spankus Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 på min så sitter det e stag for rysregulering på høyre bærearm framme Se etter om den er iorden, staget mitt er ødelagt så lyktene mine står på en plass hele tia
Otis Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 På ALLE e39 med XENON så sitter det et stag på høyre bærearm foran og bak for å få justeringen korrekt. Sjekk begge disse.
Hpi Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 Hadde også feil på den automatiske lyktejusteringa på min touring. Den kjørte ritualet (først opp og så ned igjen?) for så å havne på feil plass slik at det lyste 10-15 meter foran bilen. Fant ingen feil på disse sensorene og armene var hele og fine. Diagnose viste ingenting. Endte opp med en manuell justering av lyktene og det har fungert i noen måneder nå men irriterer meg litt at jeg ikke vet hva som forårsaket dette. Kan disse armene f.eks ha hoppet over noen "tenner" på sensoren for så å havne permanent på feil sted?
Mariuse34 Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 fant du ut av dette? Min slik foran ser ut som den er fra 1928. Rusten og jævlig hele staget. Pill råttent. Må bytte! Hva er folkets erfaring med dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå