Lars89 Skrevet Januar 17, 2012 Share Skrevet Januar 17, 2012 Saab er offisielt ferdig og konkursboet selger alt de kan får å skaffe penger. Nå er hele saab-museet lagt ut for salg. Mye ubrukelig og uregistrerbart, men også mye unike og spennende prototyper, racingbiler osv. LØP OG KJØP! Prospekt: http://www.delphi.se/filearchive/5/5940/120116-Bilder_pictures%20Saab%20Car%20Museum.PDF Nyhetsartikkel: http://www.tv2.no/underholdning/broom/konkurssalg-paa-saabmuseet-3684199.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 17, 2012 Share Skrevet Januar 17, 2012 Litt synd at de selger hele museumet synes jeg. Nå treger jeg litt på at jeg aldri besøkte det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2012 Konseptbilene, prototypene og nr1-bilene burde helt klart vært bevart sammen. Mange av bilene kan jo ikke registreres og/eller kjøres så kan jo bare brukes til museum. Mer er vel ikke hvem som helst som kjøper disse så får vel satse på at de blir tatt godt vare på og blir tilgjengelige for allmennheten i framtida også Har faktisk vært på museet en gang. Var kult, men kan ikke måle seg med BMW/MB/Porsche-museene (men det kan jo ikke bilene heller) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 17, 2012 Share Skrevet Januar 17, 2012 Jeg har aldri hatt noe forhold til Saab, men jeg må jo si det er trist at vi mister en av Skandinavias få bilprodusenter. De var ikke så store i verdens-sammenheng men i Norge så har jo alltid Saab vært godt kjent så det er trist at de forsvinner. Det har jo en like entusiastisk tilhengerskare som BMW, og vi kan jo bare tenke oss selv hvordan det hadde vært hvis BMW skulle legge ned Ang det museet så var det jo mange fine perler der, sett med "Saab øyne" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Januar 17, 2012 Share Skrevet Januar 17, 2012 Mange godbiter der, synd de legger ned.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Januar 17, 2012 Share Skrevet Januar 17, 2012 Veldig trist dette. Saab er bra og kule biler med mye historie! Alle husker jo Karlsson på taket i saab 96 v4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 17, 2012 Share Skrevet Januar 17, 2012 Jeg har aldri hatt noe forhold til Saab, men jeg må jo si det er trist at vi mister en av Skandinavias få bilprodusenter. De var ikke så store i verdens-sammenheng men i Norge så har jo alltid Saab vært godt kjent så det er trist at de forsvinner. Det har jo en like entusiastisk tilhengerskare som BMW, og vi kan jo bare tenke oss selv hvordan det hadde vært hvis BMW skulle legge ned Ang det museet så var det jo mange fine perler der, sett med "Saab øyne" Fin post, helt enig. Veldig trist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet Januar 17, 2012 Share Skrevet Januar 17, 2012 Dumt at de selger hele historien til Saab. Kunne godt tenkt meg den blå Viggen som står der....! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quanto Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Får håpe en rik luring kjøper opp alt så folk kan fortsette å beskue !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Ingen som tar utfordringen med å kjøpe AeroX konseptet og få den brukbar? Lette den en god del her og der, inn med en moderne GM-V8 og søke om enkeltgodkjenning (godkjenningen er vel den største utfordringen ). Den er jo tøff som fy! Med bakhjulstrekk og V8, er det en drømmebil! Saab AeroX Koncept Silver 2006Beskrivning Kanske den mest kända konceptbilen, väger mer än 2 ton, ej för körning, endast utställning, nätt och jämt rangerbar för egen maskin. Mkt fint yttre och inre, Opel Omega motor, bakhjulsdriven, canopy öppning av cupé. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Saab har jo som BMW også vært flinke til å ta vare på sin egen identitet samtidig som de har prøvd å være litt originale, så synes det er synd de er konkurs. Bilbransjen blir ikke akkurat mindre ensartet av dette, men intet varer evig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Som en gammel saab-elsker så må jeg si at dette er triste saker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Helt enig, har selv hatt 2 stk 96 V4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Nesten så man må eie en ordentlig Saab nå, før merket forsvinner helt fra veiene... Bare for å ha gjort det, akkurat det samme som Alfa Romeo eierskap... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Alfa eksisterer enda...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå