Gå til innhold

Alpina B12 5,0 E32 Nr 179- Bilen er nå solgt 4.7-2013

Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Tror nesten jeg tar med denne på E30meet i Juni også:D

Jaaa, det höres ut som en god idé :applause:

En kamrat har en likadan som han har en del problemer med.. den går ojämnt. Hur går din etter de nye delerne ble installert?

Mvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette så bra ut :) Er helt rå denne bilen her, Alpinaer fra denne perioden er blandt det grommeste man kan få i dag synes jeg. De nye Alpinaene er ikke noe særlig, BMW har ødelagt moroa med at Alpina ikke får lov å bygge biler som er raskere enn deres egne M biler :(#-o

Eneste er F01 Alpina B7 X-drive, 0-100 på 3,8 sekunder og toppfart langt over 300 km/t 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ja, och det senaste på Alpinafronten är att de ikke kommer att utveckla egna motorer längre. De kommer endast att använda M-motorerna. Hela R&D ska flyttas över till BMW. Positivt för värdet på våra gamla Alpinor men negativt för Alpinakänslan i framtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ja, och det senaste på Alpinafronten är att de ikke kommer att utveckla egna motorer längre. De kommer endast att använda M-motorerna. Hela R&D ska flyttas över till BMW. Positivt för värdet på våra gamla Alpinor men negativt för Alpinakänslan i framtiden!

Stemmer virkelig dette? Hvor har du hørt det? Da kan de jo like så greit legge ned hele sjappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke noe artig, Alpina skal jo være for dem som synes en M modell ikke er nok. Det skal jo være det ypperste man kan få.....Men som du sier, veldig posetivt for dere med oldschool Alpina 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut Christian, ikke liten motor å skru på det der :P

Var ikke lett å få komme til med verktøy, men gikk i orden til slutt :D

Denne bilen skulle jeg gjerne parkert i garasjen, gitt.

Hadde sett bra ut ved siden av BiTurno'n 8)

Håper du tar denne med på E30Meet, alltid gøy med flere Alpina'er...

Skal kjøre bort med B10 4.0 selv.

Hyggelig å høre fra en med verdens mest kjente Alpina B10 Biturbo, også en av de flotteste.

B12 blir nok med på e30meet, skulle jo komme noen Alpinaer til treffet. Blir moro å se B10 4.0 du skal ta med, biturboen blir ikke med denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten jeg tar med denne på E30meet i Juni også:D

Jaaa, det höres ut som en god idé :applause:

En kamrat har en likadan som han har en del problemer med.. den går ojämnt. Hur går din etter de nye delerne ble installert?

Mvh Michael

Det hjalp mye å bytte pakkninger, de gamle var dårlige og morkne. Bilen gikk veldig rolig og pent etter bytte.

Han burde nok bytte de om han har samme problem med sin, men greit å være helt sikker på at det ikke er noe annet feil enn falsk luft. For pakningene koster, Gs skulle ha over 7000 for alle fire + er en del jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer virkelig dette? Hvor har du hørt det? Da kan de jo like så greit legge ned hele sjappa.

Om det er hundre prosent riktig tviler jeg på.

F.eks får ikke alpina selge b6(6 serie) i USA, grunnet den konkurer for mye med m6. Samme gjelder alle andre alpina biler.

Eneste alpina selger i USA er b7, da bmw ikke har noe 7 serie som kan konkurrere mot b7. Kommer det en m7 eller noe blir det værre for alpina.

Europa/Asia kan kjøpe alle alpina modeller.

Noe av grunnen er også at USA er bmw største marked for bil vil jeg tro.

Alpina lager nok motorer selv om de vil det! Men de har ikke gjort det på en stund. De kan spare penger + utvikle mere effekt på motorer bmw allerede har i sine biler. Eks bmw sin 4.4 liter på 333hk, klarte alpina å få tunet til 500hk.

Bilene til alpina har heller ikke fartsperre noe jeg mener bmw sine m biler har selv med competition package.

Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med d3 som unntak så har Alpina hele tiden gjort en stor prosess med motorene fra BMW. V8ern i B5 og B6 fikk jo kompressor, så ikke så rart at de kom opp i 500hk med de. Det at de noen gang skal jobbe med M-motorer høres rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er hundre prosent riktig tviler jeg på.

F.eks får ikke alpina selge b6(6 serie) i USA, grunnet den konkurer for mye med m6. Samme gjelder alle andre alpina biler.

Eneste alpina selger i USA er b7, da bmw ikke har noe 7 serie som kan konkurrere mot b7. Kommer det en m7 eller noe blir det værre for alpina.

Europa/Asia kan kjøpe alle alpina modeller.

Noe av grunnen er også at USA er bmw største marked for bil vil jeg tro.

Alpina lager nok motorer selv om de vil det! Men de har ikke gjort det på en stund. De kan spare penger + utvikle mere effekt på motorer bmw allerede har i sine biler. Eks bmw sin 4.4 liter på 333hk, klarte alpina å få tunet til 500hk.

Bilene til alpina har heller ikke fartsperre noe jeg mener bmw sine m biler har selv med competition package.

Hmmm

Tror att detta gäller från 2014 och framöver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra en med verdens mest kjente Alpina B10 Biturbo, også en av de flotteste.

Blir moro å se B10 4.0 du skal ta med, biturboen blir ikke med denne gangen?

DET var da flotte ord, takker for det.

Men den er ikke helt frisk om dagen, så har valgt å sette den til sides til jeg får unna 2 seriøse prosjekter. Da skal BiTurbo'n få en alvorlig gjennomgang, som den fortjener.

B10 4.0 er en bruksbil med bulker og riper, og den skal få litt banetid tenkte jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir moro å se B10 4.0 du skal ta med, biturboen blir ikke med denne gangen?

DET var da flotte ord, takker for det.

Men den er ikke helt frisk om dagen, så har valgt å sette den til sides til jeg får unna 2 seriøse prosjekter. Da skal BiTurbo'n få en alvorlig gjennomgang, som den fortjener.

B10 4.0 er en bruksbil med bulker og riper, og den skal få litt banetid tenkte jeg... ;)

Høres bra ut :D Vi ses nok på banen også men da tenker jeg ikke ta b12 men z3m.

jt3ikibv65lx47ddcxhv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at det er litt kladd i tråden din, men er en tråd med mange alpina kyndige her inne.

Kan noen forklare meg alpina betegnelsene? Har virkelig ikke fått dreisen på det der..

Hva betyr betegnelsen. Hva vil B10 og B6 si f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at det er litt kladd i tråden din, men er en tråd med mange alpina kyndige her inne.

Kan noen forklare meg alpina betegnelsene? Har virkelig ikke fått dreisen på det der..

Hva betyr betegnelsen. Hva vil B10 og B6 si f.eks

Betegnelsene er det alpina har valgt å kalle bilene sine, akkurat som bmw kaller de eks m3, m5, m6. Kaller alpina de b3, b5,b6 osv...Eldre alpinaer har litt andre navn eks b10 4.6=5 serie med 4.6liter motor..

Går vel også ut på at alpina er et eget bilmerke noe som gjør at de ikke kan bruke navn bmw har på sine biler. Ble kanskje litt lettere å skjønne nå? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...