Gå til innhold

Fornuftig pris, E36 Touring

Rabies
 Share

Anbefalte innlegg

Har du eid ett par e36er samt følgt litt med så merkes dette fort at touringer ofte er mer shabby (barnefamilie bil). Rett og slett enkelt vedlikehold er mye oftere sviktet hos touring eiere... Dette er min erfaring ihvertfall...

Ofte er jo touringer helt orginale, mens sedan og coupe er "horet" opp.... Så touringer vil jeg ikke si har vært noe typisk ungdomsbil siste 10årene

Men er du virkelig sikker på at touringer som er brukt som familiebiler er dårligere vedlikeholdt enn sedaner/coupéer som er brukt av ungdommer. Mitt generelle inntrykk er at ungdommer bruker pengene på felger, senk og gadgets, men dropper rutinemessige servicer. For familiene er det stort sett motsatt iom. at de trenger en pålitelig bruksbil. Jeg holder meg iallefall langt vekk fra typiske ungdomsbiler.

Det jeg mener er at ofte er touringene shabby siden det skal kun være en pålitelig bruksbil. Interiør, ekstriør er ikke alltid like godt tatt vare på. Vask blir utsatt osv. Dører,forskjermer, bakskjermer ruster som bare det. Handlevogn bulker osv. Dette er mye mer vanlig på touringer enn de andre.

Selv om service og teknisk er ok, så hjelper det ikke mot de tingene.

Men er veldig med på hva du mener, og er enig på en måte. Finne en velholdt familiebil, uskrudd er det beste.

En 97-98 e36 touring er ofte like rusten som en 92-93 e36 coupe, det er/var poenget mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normenn er så bortskjemte at bruktmarkede er helt skakkjørt,så er bare å finne en pent brukt/vedlikeholdt bil Rabies å se på bilen,dra hjem å vent noen dager å prut.

Eller kanskje ikke bortskjemt,skjønner at alle vil ha bil med garanti,å sikkre seg for veksted regninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nu egentli markede som sett prisa på biler, ikke selgeran! Før man kan krev så mye mann vill før en bil, men da risiker man å ikke få den solgt å. Men syns folk ser litt merkelig på biler når dem ska kjøp bil, det første di ser etter er M-tech, felger å senkesett. Når det man burde se på er verkstedkviteringa, delekviteriga, servispapira til bilen. Å tegn rundt på bilen som sier bra eller dårlig!

Til slutt.. så prøvde jeg nettopp å selg min Touring.. begynt på 55 000kr... å lite respons.. ned til 45 000kr.. mer respons.. men ingen som ville betal det.. så til slutt la jeg den en kort tid ute til 35 000kr. å etter noen pr irriteranese folk som prøvde å prut.. så trakk jeg salget av bilen

Realt sett trur det min bil ligg rundt 25 000kr.. men før meg er den verd mer.. så den blir sekket ikke solgt med det første :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at ofte er touringene shabby siden det skal kun være en pålitelig bruksbil. Interiør, ekstriør er ikke alltid like godt tatt vare på. Vask blir utsatt osv. Dører,forskjermer, bakskjermer ruster som bare det. Handlevogn bulker osv. Dette er mye mer vanlig på touringer enn de andre.

Men er veldig med på hva du mener, og er enig på en måte. Finne en velholdt familiebil, uskrudd er det beste.

En 97-98 e36 touring er ofte like rusten som en 92-93 e36 coupe, det er/var poenget mitt..

OK... vi forstår hverandre langt på vei. E36 er en fin modell og det viktigste er at den er nogenlunde rustfri, original og godt vedlikeholdt. Gode eksemplarer vil uten tvil bli betydelig mer verdt i årene som kommer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK... vi forstår hverandre langt på vei. E36 er en fin modell og det viktigste er at den er nogenlunde rustfri, original og godt vedlikeholdt. Gode eksemplarer vil uten tvil bli betydelig mer verdt i årene som kommer... :)

Jeg må si meg litt enig med joher. Da jeg skulle ha meg en E36 som billig bruks, så kikket jeg også på et par touringer. De var langt mindre fine å se til enn sedanene jeg kikket på. Alle hadde middels til mye rust (spesielt nederst på dørene), veldig slitt lakk og stygt interiør. Teknisk sett var de nok vel så bra som de andre, men eierne av touringer har nok ofte (ikke alltid) prioritert annerledes. De har f.eks. neppe blitt vasket mer enn 1-2 ganger i året. Jeg styrte konsekvent unna alle biler med snev av styling (alt fra monoblock og lexuslys til mer eller mindre sinnsyke bodykit), så da unngikk jeg de ihjelskrudde eksemplarene også. Jeg endte opp med en damekjørt sedan med lav km. Dvs litt butikkskrammer, men strøkent interiør og teknisk bra:

IMG_01752.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok noe i det som blir sagt her ang. familiebiler og vedlikehold. Service og generelt vedlikehold bør det ikke mangle på men igjen så ser man jo stort sett sjeldent eldre familiebiler som er rene eller særlig pene i lakken. (Den jevne nordmann gnikker jo en bil inn med turtlewax uten å lakkrense og tror at nå er den polert)

Heldigvis har jeg gnikket en del bil, så med litt omtanke og kjærlighet så skulle jeg nok klare å få en skitten, matt bil med et par rustflekker til å se presentabel ut.

Har nå i alle fall funnet meg en bil som jeg tenkte å se på i morgen :D Håpe håpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Heldigvis har jeg gnikket en del bil, så med litt omtanke og kjærlighet så skulle jeg nok klare å få en skitten, matt bil med et par rustflekker til å se presentabel ut.

Har nå i alle fall funnet meg en bil som jeg tenkte å se på i morgen :D Håpe håpe...

Gnikker du denne blank så skal du ha creds. :lol:

ugv3tsnce0w6b5zdnkvr.jpg

Ble det no bil på deg forresten?

Personlig ville jeg prøvd og fått tak i en stygg, men teknisk god e39.

Den er etter mitt skjønn både bedre og kjøre og ikke minst lunere innvendig enn e36 og e46 faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul E39 Ballder! :wink:

Rabies har kjøpt E36 ja http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=217234&hilit=rabies

3er touring holder seg utrolig dårlig i pris med noen år på baken uansett generasjon virker det som. Har sett 03 318it (143hk) med sportsseter osv gå for 40K... E36 Touringer får du jo hivd etter deg for tida. Blir neppe dyrere med åra heller.

Strøkne originale E36er med lav km, stor motor og manuell kasse vil kanskje kunne holde et greit prisnivå en stund framover, men E36 vil aldri bli noen "ny E30" mtp samlerstatus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke noe godt råne objekt disse touringene, så egentlig er jo en touring bilen man bør kikke etter dersom man vil ha en teknisk god bil som ikke er herjet i filler.

Så ut til og være ett godt eksemplar han hadde fått tak i der. Ikke at jeg vet prisen han ga for den, men regner med det var en fin pris også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok klare å råne litt i touringen min jeg, men herjet i filler blir den ikke :P

Må bare få ordnings på termostat, senk og ny bakpotte så er det noe på gang.

Fin pris var det absolutt også. Kan si såpass som at det er den billigste e36 jeg har kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...