Gå til innhold

Sjelden vare til salgs på finn.no - BMW 508

Henrik K
 Share

Anbefalte innlegg

BMW 508 er uten tvil en modell for spesielt interesserte (typisk på det internasjonale markedet) og det undrer meg hvorfor bilen annonseres på finn.no. på denne måten. Presentasjonen er ikke den beste, bildene er dårlige og det lukter litt av "bakgårdssalg" (uten at jeg kjenner forhandleren/selgeren) iom. at den står innerst i et mindre lokale blandt billige småbiler. Jeg synes helt klart at en slik bil fortjener en bedre presentasjon... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Fredrik, men for alt vi vet kan det være en eldre person som har kjøpt denne bilen ny en gang i tiden, eller gått videre som arvegods til en person som faktisk ikke vet bedre, men mtp prisen så virker det som de vet verdien. Utrolig sprek, men skulle jeg kjøpt en slik en burde jeg hatt resterende 100 mill på konto etter kjøpet, mye annet som kommer før i rekken for min del. (M1, 02 turbo, 850 mm.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tyske eksemplaret blir iallefall presentert på en mer verdig og riktig måte i forhold til bilens historiske og økonomiske verdi. 503 er selvfølgelig korrekt modellbetegnelse. Såvidt jeg forstår på den norske annonsen stammer bilen fra et dødsbo.

Det er forøvrig ingen tvil om at en BMW 503 både var og er en svært kostbar bil. 29500 Deutsche Mark anno 1958 tilsvarte ca. 150000 norske kroner og omregnet til dagens pengeverdi er dette ca. 1750000 kroner. Det var ganske sikkert kun skipsredere, Sonia Henie og kanskje kongen som i 1958 hadde råd til slike biler i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen var nok litt for høy, også synes jeg kvaliteteten på bildene var elendig til å representere en slik perle som denne i sin prisklasse. Kult at bilen har Norsk historie og har vært i landet hele sitt liv, men tror ikke det er nok til å forsvare prisen alene.

Får forøvrig håpe den forblir her i landet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...