Gå til innhold

E46 - bytte fra halogen til xenon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt litt på dette. Hva skal til for å bytte fra halogenlykter til xenon (ikke pærer!)? Er det bare å ta ut de gamle lyktene, sette inn nye? Eller er det mer jobb? Er bilen i signaturen min det er snakk om :)

Skrevet

Det er bare å bytte ja, men det r jo D2S tilkobling på hovedpæra da, så der vil du jo få et problem om du skal bruke vanlige pærer inni der.

Hvis du setter på lyktene med xenon pæra vil du få feil meld i dashen og mulig flimring i lyset. Må kodes om for å aktivere xenon.

Skrevet

Må ha automatisk høyderegulering med xenon på bl.a. bakaksling om du skal sette inn xenon. Du må også ha lyktespylere om bilen din ikke har det. Sjekka opp da jeg hadde E46 og det var en omfattende og dyr jobb. Satte heller inn Osram NightBreaker-pærer og hadde bedre lys enn E91 med xenon.

Skrevet
Må ha automatisk høyderegulering med xenon på bl.a. bakaksling om du skal sette inn xenon. Du må også ha lyktespylere om bilen din ikke har det. Sjekka opp da jeg hadde E46 og det var en omfattende og dyr jobb. Satte heller inn Osram NightBreaker-pærer og hadde bedre lys enn E91 med xenon.

Er de dyre? Jeg tror kanskje jeg skal gå for dem.

Skrevet

Ja men nå spurte han bare om bytting av selve lampa da :) Folk må da greie og sette seg litt inn i regler og slikt selv.

Jeg blir jo bare skyti ned når jeg prøver komme med lover og forslag her inne :mrgreen:

Skrevet

H7 er riktig for både fjernlys og nærlys. :)

Tok noen bilder med manuelle innstillinger på kameraet da jeg bytta. Satte bilen på en parkeringsplass mot en hvit husvegg og da lyste Osram Nightbreaker på nærlys nesten like bra som standardpærene på fjernlys. Jeg hadde de i tre år uten at noen av pærene gikk.

Skrevet

Heisann, jeg har akkurat samme bil som deg. Pre-face, min er en 98mod :) Jeg har akkurat handla meg nye lykter på ebay i tyskland, Det er spredere (linser) på nærlys og vanlig reflektor på langlys,og angeleyes. Kjøpte meg ett sett med Xenon, 35watt 6000k. og det var litt knoting på å skifte den første lykta( kanskje 40min) hehe men andre lykta tok det 10minutter da jeg viste hvordan det var satt sammen, var null problem det. ikke var det så dyrt heller for alt. Må ikke kodes om får å bruke xenon så lenge du enten kjøpe org.lykt fra bmw med xenon, men det er drit dyrt eller handler fra tyskland som jeg gjorde, funker utmerket og ble stoppa i teknisk her en dag også og dem sa ikke noe på da da jeg har alt skjult :) bare spørr om det er mer du lurer på ;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...