Gå til innhold

mest holdbare trekkbil?


Hawkon88
 Share

Anbefalte innlegg

Lysten for å kjøre e30en til og fra treff når den er ferdig er minimal. Jeg ser for meg å kjøpe en tilhenger som e30en kan stå på til/fra treff. I den forbindelse ser jeg også begrensninger i e91 jeg har. Spesielt på vinterføre.

Jeg tenker da å handle en trekkbil slik at tilhengeren ligger støtt, 4x4 for fremkommelighet og lavest mulig driftskostnader (drivstoff, deler osv.)

Komfort er selvsagt ingen ulempe.

Jeg har sett litt på Tahoe, Suburban, 4-runner, Landcruiser mm. Men klarer ikke å gjøre opp noen meninger utifra hva jeg leser på diverse forum om disse bilene.

Prissjiktet 70-150 000.

Hvilke erfaringer meninger har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Chevy Silverado 6,5 TD med 165 eller 193 hk er skuddsikre biler som kan trekke tungt. Hvis ikke så er jo en Tahoe med 5,3 V8er en super trekkbil, finn en med LPG gass så koster det ikke stort med enn en Passat å kjøre med :) 2000-2002 modellene kan man jo sett inn baksete i gratis også så da har man ypperlig familiebil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevy Silverado 6,5 TD med 165 eller 193 hk er skuddsikre biler som kan trekke tungt. Hvis ikke så er jo en Tahoe med 5,3 V8er en super trekkbil, finn en med LPG gass så koster det ikke stort med enn en Passat å kjøre med :) 2000-2002 modellene kan man jo sett inn baksete i gratis også så da har man ypperlig familiebil :wink:
lavest mulig driftskostnader

Da utgår nok de du nevner.

En Hilux fra rundt år 2000 eller Navara burde vel være en bra bil. Pass bare på at det er 4x4 på den, ligger et par nyere Hiluxer til salgs til en overkommelig pris, men de er kun bakhjulsdrift, og da er jo vitsen borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt på navara også. Prisen på de er jo ganske ok, men ryktene sier at motorene har en tendens til å havarere?

Hva syns dere om 90talls pajero? (den typen som er rundere i kantene) Jeg syns de i kort-versjon er ganske tøff å se på..

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32600518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tidligere "japseoffroadere" sliter med rust, men i din prisklasse regner jeg med problemet er ordnet opp i.

Beste rådet jeg har er å lese deg opp på feks offroad.no når du har funnet eventuelle kandidater.

Tror jeg ville sett etter så ny som mulig Landcruiser eller Patrol, og evt hatt i bakhodet at stiv aksling og bladfjærer foran ikke er førstevalget (mitt iallefall) på dårlige vinterveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt på navara også. Prisen på de er jo ganske ok, men ryktene sier at motorene har en tendens til å havarere?

Ok, det ante jeg ikke. Toyota har ihvertfall solide motorer og biler, comforten er nok ikke mer enn OK, i Hilux hvertfall, Landcruiser har jeg ikke vært borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde sett på E34 525iX jeg da men =P rustfri vel og merke hehe

Da hadde jeg heller montert hengerfeste på e91 jeg har. e34 har framdeles ikke diffsperre, høy og lav gir etc. Dessuten har jeg dårlige erfaringer med holdbarheten på e34 og e39..

Jeg ser forøvrig at jeg kan få et fint eksemplar av x5 (til og med facelift) for prisen av e91 og hva jeg tenker å legge i trekkbil. Er det kun 4.4liters automat-kassen som har problemer eller gjelder det 3,0d også?

Hvordan ligger de an med tanke på vedlikeholdskostnader etc? Som alle andre 10år gamle bmw'er med mer enn 150 000km på telleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Da utgår nok de du nevner.

En Hilux fra rundt år 2000 eller Navara burde vel være en bra bil. Pass bare på at det er 4x4 på den, ligger et par nyere Hiluxer til salgs til en overkommelig pris, men de er kun bakhjulsdrift, og da er jo vitsen borte.

Vær så grei å ikke sammenlikn jallapickuper som Hilux og Navara mot ekte Pickuper som Silverado og Dodge Ram(nevnte ikke den i stad men) Japsene kommer bra fram i terrenget og er slitesterke, men til å trekke en bilhenger med bil oppå så trenger man mer en rett over 100 hester altså. Greit nok at bilen skal bruke minst mulig drivstoff men det skal jo kunne være kjørbar også med last hengene etter, og en Hilux som må presses bruker langt mer drivstoff enn en Silverado. Det har vi fått bevisst i teorien faktisk :)

La meg legge til at en Tahoe med gass kjøres på ca 7,- mila :) Til å trekke tungt så er det kun amerikansk som gjelder, er desverre mange som ikke skjønner det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke krangle. Min far har selv en 06 Hilux 2.5L diesel 103hk.. Den har vi dratt opp båten med i glatt og bratt bakke uten problem. Jeg har selv rattet ut 20meter i en halvmeter med snø og dratt opp matsrh(her inne) som stod bom fast. Alt dette uten problem, lavgir selvsagt. Dratt tunge hengerlass og fraktet flere båter over lengre strekker uten antydning til problem(vanlig gir nå ja) .. Han skal liksom ikke frakte en stridsvogn heller... I rest my case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...