Gå til innhold

Sonora metallic 1 Serie E87 2006 Mye utstyr++ Luftes for eventuelt salg!


 Share

Anbefalte innlegg

Oppdaga brått denne tråden, har ikke rukket å lese hele ennå. Liker DIY, har noen prosjekter i tanke selv, kanskje du allerede har gjennomført dem:grin: leseleselese

Men det at utvendig speil vipper ned i revers, trodde det bare var på bil med memory-funksjon? Altså elektroniske seter. Samboerens E61 har det (må aktiveres i menyen)

Skrivi fra Tapatalk med en Zulu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min så tilter høyre speil litt ned når jeg setter bilen i revers, slik at jeg ser fortauskant etc. Kan det være det du har lest om? Gjerne en diy på hvordan du får programert digitalt speedometer i displayet.

Nei leste et eller annet om at hvis man kodet autodimme innvendige speilet inn i VO så ville det fungere slik at det automatisk dimmet når man satt bilen i revers, men det kan være helt feil eller til en annen bil også for den saks skyld så dette er nok bare feil det jeg har lest! Men trenger hvertfall ikke å kode noe som helst for å gå over til autodim speil fra manuelt for at det skal fungere, trenger kun å sette inn nye ledninger!

Har du utvendige speil som automatisk kan folde seg inn og ut? Har du utvendige speil med auto dimme funksjon?

Kan ordne en DIY jeg på hvordan man får digitalt speedometer! ;)

flott 1-serie :D

Takk! :D

Oppdaga brått denne tråden, har ikke rukket å lese hele ennå. Liker DIY, har noen prosjekter i tanke selv, kanskje du allerede har gjennomført dem:grin: leseleselese

Men det at utvendig speil vipper ned i revers, trodde det bare var på bil med memory-funksjon? Altså elektroniske seter. Samboerens E61 har det (må aktiveres i menyen)

Skrivi fra Tapatalk med en Zulu

Har ikke laget noen DIY enda, men kan gjerne lage på noe av det jeg har gjort! :)

Vet at du kan få utvendige speil som automatisk folder seg når man låser bilen og folder seg ut når man åpner bilen, og det må man ha memory funksjonen for å kunne gjøre, men aldri selv hørt om speil som vipper ned i revers jeg, det var nytt for meg!

Mine gjør hvertfall ikke det, og de kan verken foldes elektrisk og har ikke auto dimm funksjon!

Mitt passasjerspeil vipper ned i revers. Eg har ikke el seter.

Har du utvendige speil med auto dim funksjon?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant dette på et forum:

"The tilting side mirror is standard in all cars with electric folding mirrors, in Europe this is an option, so won't work in cars without this option."

Så man må tydeligvis ha elektriske foldbare speil for å ha denne funksjonaliteten at speilet vipper ned tror jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, mine utvendige speil dimmer men jeg har ikke elektrisk foldbare.

På oppgraderingsplanen min står superpraktiske ting som 12V i bagasjen og legge inn baklukeåpner på bryter ved førerplass. (Den våte drømmen er motoråpner som på E61'en på gårdsplassen.)

Digitalt speedometer blei jeg ferdig med i Yarisen tror jeg (min første bil som jeg eide i 10 år), men jeg vil gjerne se bilde av resultatet! Kanskje jeg endrer mening8-)

Skrivi fra Tapatalk med en Zulu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne bryteren. Den runde knappen er for å folde inn speilene. Den andre er for å veksle mellom venstre/høyre når en skal justere speilene. Tilt-funksjonen er på den samme bryteren, nå den står til venstre er tilt deaktivert, men skyver jeg den til høyre så er tilt-funksjonen aktivert.

Surret litt rundt på nettet og det ser ut som det finnes flere forskjellige konfigurasjoner for speil til BMW. Bla. blendbare sidespeil også.

På min bil heter speilpakken

313 EXTERIOR MIRROR PACKAGE

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

eochma5rbx94otfm3eii.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, ja da har du elektrisk foldbare speil ja, og tror kanskje den tilt funksjonen henger sammen med at man har elektrisk foldbare speil men veit ikke :)

Mener jeg leste at det var omvendt jeg, at når den står til venstre så er den aktivert og høyre deaktivert? Er ikke sikker! :)

Vet faktisk ikke om mine egne gjør det, så skal sjekke det ut imorgen!

Ja det finnes mange varianter, finnes hvertfall med og uten blending, med og uten varme, og med og uten elektrisk folding.

Fant dette på et forum:

"Exterior and interior mirrors - folding, automatically dimming [430]

Electrically foldable mirrors

Memorised adjustment controlling door mirror position

Door mirrors ; light sensitive, door mirrors ; light sensitive with automatic tilt feature when reversing

Heated washers

Includes:

[431] Rear-view mirror - automatically dimming

Excludes:

[313] Exterior mirrors, folding

Full mirror package is 430

313 is folding only. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, har ikke fått tid til å ordne noe DIY enda, vært mye skole... men skal ordne det så fort jeg får tid! :)

Har fått airbag i hus nå, så eneste jeg mangler før cruise control og multifunksjonssportsratt ettermontering er kun nedre rattdeksel med åpning til cruise control spak, men tror kanskje jeg bare skjærer ut hull i den jeg allerede har :)

Har også bestilt FRM2 modul på ebay, altså styreenheten som styrer alt av lys i bilen. Biler før 2007 har jo kun FRM1 som ikke har mulighet for welcome lights, så bestilte derfor FRM2 styreenheten som er så godt som plug and play, trenger kanskje litt koding men det finner jeg fort ut, og da får jeg welcome lights som lyser opp når jeg låser opp bilen.

Tenkte å kode slik at angel eyes og tåkelysa skrur seg på når jeg låser opp, det tror jeg blir kult! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var sportsratt med multifunksjonsknapper og nye LCI facelift baklykter montert! :D

Sportsrattet med multifunksjonsknapper:

1m7csa9388d8bcbc9flp.jpg

Kjøpte meg facelift LCI led (high) baklykter til 1 serien min av en her på forumet. Sota dem i dag for å lage mine egne "blacklines" og resultatet blei meget bra syns jeg :) Måtte koble om ledningene, ta strøm fra skiltlysa til led lysa og kode bilen med NCSExpert etterpå for å få lysa til å funke på preface E87.

Det endelige resultatet blei slik:

x8tzhw0xzjjvs932gfkv.jpg

0blaz0bmxivetbr13gk3.jpg

Blei tøft synes jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du fikk til baklyktene. :)

Ser også ut som om sotingen ble ganske vellykket, ser ihvertfall ikke noe forskjell kontra de jeg har.

Baklyktene ble kjempebra de, så takk for salget! :D

Ikke lett alltid å få det bra med sotinga, men bra du syns de ligna da, for det var det som var målet mitt! :)

Bilen ble mye kulere med de syntes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart. Trekker opp utseende flere hakk med en gang!

Jeg har hatt lyst til å gjøre det lenge, men har fortsatt ett par spørsmål uten svar..

Jeg sendte deg en pm, kan du se om du har fått den? kan eventuelt skrive det her! takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...