Gå til innhold

Sonora metallic 1 Serie E87 2006 Mye utstyr++ Luftes for eventuelt salg!


 Share

Anbefalte innlegg

Det burde du gjøre, jeg er meget fornøyd hvertfall! :)

Ja, så meldingen nå i stad, svarte akkurat så håper jeg svarte på de fleste spørsmåla du hadde, om det er mere du lurer på eller om noe er uklart så er det bare å fyre løs, skal svare så godt jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til andre som lurer på forskjellige ting jeg har gjort med bilen eller noe angående koding, så skal jeg prøve å lagd noen DIY'er på det jeg har gjort med bilen sålangt :) Driver for tiden å ettermonterer cruise control, men manglet en del så snart blir det cruise control på meg å :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har alle E87 1 serier bass montert under framsetene?

Leste noe på et forum i dag at det fantes 1 serier med basser under framsetene, hadde ikke hørt om det før og tenkte at jeg måtte sjekke, og jeg hadde det også! :D En bass under hvert sete, og begge var koblet i også! Leste om flere som hadde to basser, men ingen eller kun én av dem var koblet til.

Har jo en Pioneer spiller i bilen min og med både med denne og Business spilleren så spiller disse bassene svært lite.. Merker veldig lite av bassen og virker som de får veldig lite strøm til å kunne produsere noe god og sterk bass.

Koblet derfor bassene til min dynabel forsterker og det gjorde SYKT stor forskjell!! :D

Blei noe helt annet og spilte skikkelig god og fin bass :D Anbefales å koble til forsterker på det sterkeste!

Forresten, er det noen som vet om jeg får plass til en 6,5 høyttaler i fram dørene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle E87 1 serier bass montert under framsetene?

Leste noe på et forum i dag at det fantes 1 serier med basser under framsetene, hadde ikke hørt om det før og tenkte at jeg måtte sjekke, og jeg hadde det også! :D En bass under hvert sete, og begge var koblet i også! Leste om flere som hadde to basser, men ingen eller kun én av dem var koblet til.

Har jo en Pioneer spiller i bilen min og med både med denne og Business spilleren så spiller disse bassene svært lite.. Merker veldig lite av bassen og virker som de får veldig lite strøm til å kunne produsere noe god og sterk bass.

Koblet derfor bassene til min dynabel forsterker og det gjorde SYKT stor forskjell!! :D

Blei noe helt annet og spilte skikkelig god og fin bass :D Anbefales å koble til forsterker på det sterkeste!

Forresten, er det noen som vet om jeg får plass til en 6,5 høyttaler i fram dørene??

Nå gjør du noe gromt igjen! var det en vanskelig jobb eller? mange ledninger å legge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør du noe gromt igjen! var det en vanskelig jobb eller? mange ledninger å legge?

Hehe :D

Lest om veldig mange som bare bytter ut det 6,5" bass elementet under setene med bedre basser fordi de spilte så dårlig, men å koble de til en vanlig forsterker gjorde susen for min del! Blei skikkelig god bass og ingen skurring selv om jeg skrudde opp litt så de tåler en god del mer enn hva spilleren klarer å gi til dem.

Var veldig lett å fikse. Tok rett og slett bare av den svarte dørlista som ligger over gummi listene nede i dørkarmen, og løsnet på gummi listene slik at jeg kunne brette tilbake gulvtrekket litt. Kjørte setene helt frem og da fikk jeg akkurat brettet gulvtrekket nok til å se høyttaler kontakten til bassene. Koblet ut denne og løsnet de to ledningene som satt i kontakten og teipet de vekk under gulvtrekket. Så satt jeg rett og slett i to nye høyttaler ledninger i kontakten og trakk dem langs gulvkanten og bak i bagasje rommet til forsterkeren min :D Brokoblet ledningen i forsterkeren for maks effekt og skrudde på musikken! :) Basskassa bak på kanal 3 og 4 og bassene under setet på kanal 1 og 2 :D Blei meget bra og god bass i hele bilen, ikke kun fra bagasjerommet lenger!! Så nei det var ikke vanskelig, veldig lett, tok en halvtime så var alt gjort!

Må sjekke opp i min og da... Får man ikke også kjøpt en orginal forsterker?

hehe tror ikke alle har disse bassene! Vet at mange har kun én bass eller at de har to uten at noen er koblet til, altså at de mangler orignale ledninger der! Alltid like spennende å fine ut nye ting om bilen sin :D

Jo, det finnes original alpine forsterker som ikke brukes rca signal men vanlig høyttaler ledning signal for å koble inn på original anlegget, hørt at dette skal gi ganske god lyd, men koster også en del for et slikt sett 3-5 tusen tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten også endelig fått montert den etterlengta cruise controllen i bilen min å! :D :D :D Også har jeg kodet det slik at når jeg aktiverer cruise controllen så får jeg opp den lagrede farta på cruise controllen i displayet :D

Neste prosjekt blir å oppgradere front og bak høyttalerne i bilen samt å få til noen tweetere fremst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte det var på tide med noen nye bilder :) Tatt med mobilkamera så ikke så altfor god kvalitet..

Nye lyktene

tfgy5d2yuouzw6f55z3f.jpg

eng0zmrxe10nopc3012u.jpg

qxddzrwd922t12e1jxgs.jpg

Da var M-girkula på plass :D det ble veldig bra!

mvldzrjn6bomhv6dcoai.jpg

4 Mai! Sommer på vei, eller kanskje ikke.. snø og sommerdekk, god kombinasjon!

bl7t8vbdxtqkumc21es6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde alle 1ere og e9x hadde bassere under setet som standard. som forøvrig spiller ubrukelig uten forsterker iaf.

får vell kanskje prøve koble forsterker på dem jeg og om jeg skulle ønske mer bagasjeplass(2x12" i bagasjerommet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...