Gå til innhold

Sonora metallic 1 Serie E87 2006 Mye utstyr++ Luftes for eventuelt salg!


 Share

Anbefalte innlegg

Til min store glede, har jeg nå endelig funnet en annen måte å oppdatere kart i CIC navigasjon som er script aktivert uten å måtte ta fra hverandre hele interiøet!! :D Denne metoden har lenge vært skrevet om på noen bmw forum, men den har ikke vært mulig å gjennomføre på grunn av at man trenger et program som er veldig veldig veldig lite tilgjengelig på nett, og nesten umulig å finne..! Finnes et annet program også som er lett å finne, men dette programmet krever autentisering med CIC, noe som ingen/eller få vet hvordan man gjør så da er man like langt..

 

I går klarte jeg endelig å finne det programmet som har vært så lite tilgjengelig, og da var det bare tut og kjør med oppdatering  av kart uten å demontere en eneste skrue :D

 

Hvis man leser av status på FSC kodene på en ettermontert CIC så vil det se ut som på bildet under. Alle kodene blir "denied", og man må derfor enten bruke emulator eller script aktivere CICn for å få funksjoner som voice og navigasjon osv til å fungere.

post-67554-0-61270200-1433410110_thumb.p

 

Når man oppdaterer kart på ettermontert CIC, så spør den etter FSC code som matcher vin nummeret til CIC, men om man skriver inn dette så blir det feil fordi CIC er ettermontert, FSC koden er som nevnt ovenfor "denied". Bruker man da emulator, så vil kodene bli akseptert, da emulatoren lurer CIC til å tro at den står i samme bil som den opprinnelig ble montert i. FSC koden man må skrive inn når man oppdaterer kart vil derfor bli akseptert den også. Men om man har en script aktivert CIC, så må man finne andre måter å oppdatere på siden FSC kodene er "denied".

 

Metoden min som nevnt tidligere gikk ut på å koble CID (skjermen), CIC og iDrive kontrolleren sammen med CAN-signaler uten noe kontakt med andre moduler, som da også gjorde at CIC trodde den satt i samme bil som den opprinnelig ble montert i, og derfor ble også FSC kodene akseptert, og oppdatering gikk bra.

 

Den andre metoden som jeg prøvde nå og fungerte, som har blitt skrevet om på noen forum, går ut på at mens CIC er oppe å kjører, så kobler man til med enten K+Dcan ledning eller ICOM, og så kjører man en jobb i programmet kalt "Check FSC", en jobb som i dette programmet ikke krever autentisering som andre programmer krever, og som da midlertidig aktiverer en FSC kode. Denne midlertidige aktiveringen varer til CIC restarter. Så da om man checker FSC kode 19 og 1B som er til kart og navigasjon, så hvis man da sjekker status på FSC kodene, vil man se at disse har gått fra "denied" til "accepted" som på bildet under:

post-67554-0-75651500-1433410105_thumb.p

 

Man kan da sette i minnepenn eller DVD med kartoppdatering, og når CIC spør etter FSC aktiveringskode, så skriver man inn den koden som er laget for CIC vin nummeret, og så vil oppdateringen starte siden FSC kodene er akseptert.

 

Prøvde nå i stad, og det fungerte!! :D

 

Noe jeg imidlertid har syntes har vært litt rart, er at under kartinnstillinger i CIC, så har "Satelite images" og "Perspectiv mode in 3D" vært gråe, utilgjengelige funksjoner hos meg.. Har ikke tentke så mye over dette, bortsett fra at det sikkert er på grunn av enten noe koding, eller funksjoner jeg ikke har på 1 serien.. Men etter at jeg nå oppdaterte kartene på nytt til Europe 2015-2 West som jeg allerede hadde fra før, men oppdatering gikk fort over og installerte kjapt på nytt, og nå har jeg tilgang til disse funksjonene :D Så da var det tydeligvis på grunn av min tidligere metode for å oppdatere kart! :o

 

Men nå funker det! Gøy med satellitt bilde og perspektiv i 3D :D

post-67554-0-07679300-1433410852_thumb.j

 

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du fikk det til på en mye bedre/ enklere måte, den andre var jo relativt tungvindt. :)

Bra at du gidder å legge ut fremgangsmåten her også.

Jeg har faktisk dette programmet selv (fant det riktignok bare for noen dager siden), men jeg visste ikke hva det var til før jeg leste dette nå. Tenkte bare det kunne være greit å sikre seg det sånn i tilfelle, og det var det jo tydeligvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du fikk det til på en mye bedre/ enklere måte, den andre var jo relativt tungvindt. :)

Bra at du gidder å legge ut fremgangsmåten her også.

Jeg har faktisk dette programmet selv (fant det riktignok bare for noen dager siden), men jeg visste ikle hva det var til før jeg leste dette nå. Tenkte bare det kunne være greit å sikre seg det sånn i tilfelle, og det var det jo tydeligvis. :)

 

Ja veldig digg! :)

Haha, akkurat samme tenkte jeg!  Har leita forever.. men fant det i går, og så det var lagt ut ganske nylig. Kan tenke meg at det forsvinner fort!

 

Veldig kjekt program, slipper tydeligvis alt av autentisering som man trenger med tool32 eller CIC Special Service Utility :)

Ganske lett å installere, men man må ha Java JRE 1.4 eller 1.5, jeg brukte den som stod i guiden, 1.4.2_06, og installerte denne i "C:\EC-APPS\JavaSoft\JRE\1.4.2_06" for da slapp jeg endre noe når jeg installerte programmet :)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft, begynner å bli bra denne bilen her:-) Nå mangler du bare sportsstoler :smile:

 

Ja! Det hadde vært noe :) Har tenkt på det lenge, men aldri funnet noe billig, så da har det bare blitt utsatt gang på gang hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette programmet har jeg brukt litt jeg også :) kan blant annet editere hvilke språk som skal brukes på CIC.

 

Eneste med satelitt bilde, er dumt det ikke fungerer under 1 km høyde eller hva det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette programmet har jeg brukt litt jeg også :) kan blant annet editere hvilke språk som skal brukes på CIC.

 

Eneste med satelitt bilde, er dumt det ikke fungerer under 1 km høyde eller hva det er..

 

Kan ikke endre språk i programmet jeg bruker :) Du tenker på det jeg har bilde av i posten ovenfor, det er CIC special service utility :)

Med det programmet kan man ikke aktivere FSC uten autentisering.

 

Dette programmet jeg tenker på:

post-67554-0-52314100-1433417825_thumb.p

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bekreftet nå at så fort man prøver å oppdatere kart på en ettermontert CIC uten at koden blir akseptert, så forsvinner "Satelitt images" og "Perspective mode in 3D".. bare man prøver å starte update, er nok til at disse blir utilgjengelige. Disse fungerer kun om man kan oppdatere korrekt ved at kodene er akseptert eller manipulert akseptert ved å bruke programmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en del bildeler på plass! :)

Fullt bremsesett til bilen, oksygen sensor, telefonstasjonen og ny oppdatert strammere kjedestrammer.

Venter fortsatt på fjernlysassistanse speil og et par andre småting :)post-67554-0-29831400-1433483413_thumb.j

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke din bil vært inne tidligere for bytte av kjedestrammer? Min fikk den nye typen i 2009 mener jeg. Innkalt av BMW norge.

Veldig usikker :o vet faktisk ikke! Håper og tror det men hvordan kan jeg sjekke det? Står det i service heftet ditt?

Kjøpte bilen i 2012 så vet ikke hva som skjedde tidligere.

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...