Gå til innhold

Bmw klubben døde visst?

H_c
 Share

Anbefalte innlegg

Kjenner meg igjen i "Vi kostet hele banen alle 3200meter for hånd der det var grus, tømte 50 søppelbøtter i en container som var full fra før. I tillegg ble klubben beskyldt for å ha påført autovernet skader, selv om vi ikke hadde noen avkjøringer under hele helgen."

Samme greia når jeg leide banen brukte sikkert 2 timer på å feie banen.

fikk en faktura i posten som var like høy som selve leia, mente vi hadde skadet ditt og datt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Wow... Er jo trist/tragisk hele opplegget.

Ser jo problemstillingen, men hva er det alle andre klubber får til som BMWCCN ikke gjør? Håper virkelig de får på plass et nytt og bedre styre snart.

Blir ikke medlem igjen før de får ting på stell. Er nok av andre treff/banedager å dra på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHAHAHAHAHA... medlemskontigenten skal dekke bare driften av klubben ja... Latterlig. Der tror jeg jaggu meg at klubben mister flere medlemmer...

Tja tjo... Meeen... sunn forretningsdrift tilsier vel at "aktiviteter" ikke skal være utgifter. Da må kostnaden inndrives ved oppmøte. Problemet er vel å beregne hvor mange stiller opp og betaler ved fremmøte. Hvis det kommer færre enn det som beregnes så blir det ett underskudd. Dette underskuddet må betales om man vil eller ei, og det må da dekkes av klubbkassa.

Skal medlemmer ha "billige" treff/banekjøring uavhengig av hvor mange som stiller på det aktuelle banetreffet, så må det kreves inn gjennom medlemsavgiften, da må den være høyere en det den er nå. På nåværende tidspunkt er vel ikke det aktuelt...

Det som er leit, er at mange vegrer seg med å tegne medlemmsskap i BMWCCN på bakgrunn av senere års historikk i sentralstyre. Dere må ikke glemme at lokalavdelingene er avhengige av medlemmene for å få lokalavdelingene til å gå rundt. Vår kapital til lokale aktiviteter inndrives av en viss prosentavregning mot antall registrerte medlemmer under lokalavdelingen.

Din lokalavdeling er avhengig av deg og ditt engangement for å få hjulene til å rulle rundt på lokalt nivå, det være seg treff og banekjøring på områder i nærområdet til din lokalavdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en gang et ikke for mange år gammelt årsoppgjør fra BMWCCN, og der mener jeg å huske at det var satt av betydelige penger til nettopp aktiviteter. Nå har de da tydligvis omdisponert desse verdiene, samt sikret seg mer penger å rutte med (ref. høyere medlemsavgift). Jeg stusset den gang da på hvor mye penger som ble avsatt til ting som f.eks. kontorrekvisitta. Nå kan man jo bare tro at det er mer.

Skal ikke beskylde noen for noe, men når jeg leste det for en tid tilbake (er vel sikkert et år siden minst) så var første tanke at her er det noen som ikke akkurat jobber på dugnad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnskapet til klubben er ikke hemmelig. Det ligger åpent i innkallingen til årsmøtet og det er frivillige fremmøtte medlemmer som stemmer for/mot regnskapet...

Edit; nå er det utvalgte delegater fra hver lokalavdeling som stemmer for/mot.

Hver lokalavdeling, kjent som UG har i snitt 2 stemmer hver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i "Vi kostet hele banen alle 3200meter for hånd der det var grus, tømte 50 søppelbøtter i en container som var full fra før. I tillegg ble klubben beskyldt for å ha påført autovernet skader, selv om vi ikke hadde noen avkjøringer under hele helgen."

Samme greia når jeg leide banen brukte sikkert 2 timer på å feie banen.

fikk en faktura i posten som var like høy som selve leia, mente vi hadde skadet ditt og datt

høres jo egentlig ut som at oppussinga av rudskogen har vært mye dyrere enn de har forventet seg, ettersom de prøver å dra til seg ekstra inntekter ved å svindle de som leier den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw klubben døde visst? Ja faktisk ser det virklig slik ut for fleste parten av medlemene etter informasjon jeg sitter med. Etter neste helg er det vel mest sannsynlig på plass: nytt hovedstyre, medlemene har ingen tale rett da selv avdelingene ikke selv vet hvem som er deligater til årsmøte.. , facebook og bimmers.no blir forbudt som informasjon kilde for saker omhandlende bmwccn. Videre er det vedtekter og bestemmelser like lang som ei lovbok som gjør ting for byråkratisk etter min mening. Etter hva jeg har sjønt har medlemstallet sunket fra 3600 til under kant av 1000 medlemmer i løpet av et år. Av folk jeg har pratet med er det medlemmer med lang fartstid som går av som medlemmer når deres kontigenten går ut dette året. Jeg tror at enkelte i bmwccn ønsker seg en mindre klubb og at det jobbes med tunge krefter for og oppnå dette. Nå har jeg satt ting veldig på spissen, men muligheten er der klart slik jeg ser det. Selv har jeg ikke tatt stilling til hva jeg gjør når min kontigent går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skønner hvertfall ikke hvorfor du må være betalende for å skrive innlegg på foraet, men kan lese det som er skrevet. Er ikke poenget med et fora å generere svar\emner?

Poenget er vel at man som medlem skal få noe mer enn det ikke medlemmer får. De har brukt ganske mye penger på den nye websiden og synes egentlig det er helt greit at den er for medlemmene. På den gamle siden satt jo folk og klagde like mye over at siden var åpen for alle og at det var mye spam og idioter som skrev.

Ingen ting er gratis, og jeg synes egentlig så mye som mulig burde vært forbeholdt medlemmene. Man må ha noen fordeler ved å være medlem og da er treff en viktig faktor, sammen med forskjellige rabatter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting er gratis, og jeg synes egentlig så mye som mulig burde vært forbeholdt medlemmene.

Bimmers er da gratis for deg og meg. Jeg ser heller ikke problemet med at et forum er åpent for alle og at man må bli medlem av klubben for å få evt. økonomiske fordeler. Det er forumet som er klubbens primære ansikt utad og det som skal skaffe nye medlemmer til klubben. Slik det er nå har klubben satt seg i en lose-lose situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... Bimmers er jo noe litt annet enn BMWCCN sine sider da man må ha på plass en betalingsløsning og diverse andre ting utenom selve forum delen. Men mange av de andre bilklubbene har da også stengte forum, og jeg tror da de klarer seg ganske bra.

Hva som egentlig er inkludert i et medlemskap kan jo også diskuteres. Forumet er jo egentlig oppe og går, men medlemmene uteblir. De har nok slitt veldig mye med det organisatoriske, men hvis man får på plass dette og greier å få informasjon ut til medlemmene vil nok flere velge å bruke forumet. Det jeg synes er veldig rart er at man ikke har satset mer på å samarbeide med BMW Norge. Bmwccn driver jo nesten ingen form for reklame for å skaffe seg flere medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet med at forumet i BMWCCN er helt gratis? Det var slik i over 10 år og det var på den måten man kom opp i nesten 4000 betalende medlemmer. Jeg var svært aktiv i BMWCCN´s gamle forum (jeg skrev rundt 5000 innlegg fom. ca. 2001), var medlem i klubben i noen år, men droppet helt ut av klubben da rotet rundt det nye forumet begynte for alvor. Det er åpenbart flere som har reagert som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er veldig rart er at man ikke har satset mer på å samarbeide med BMW Norge. Bmwccn driver jo nesten ingen form for reklame for å skaffe seg flere medlemmer.

CCN har stand på store motor-happenings som Oslo motorshow osv så noe markedsføring bedrives det jo, men da primært på østlandet...

Virker som det er få som er villig til å gjøre en skikkelig innsats høyt oppe i systemet. Skjønner at det er mye jobb/ansvar, men klarer VAG-folket det ser jeg ingen grunn til at BMW-folket skal være noe dårligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...