Tzunami Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 dette blir lekkert john! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Er det så dårlig plass på f30 altså? Jeg har jo 11x19 Et25 på min E91. Men felgene kledde bilen din godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Er det så dårlig plass på f30 altså? Jeg har jo 11x19 Et25 på min E91.Men felgene kledde bilen din godt Nei, det er nok ca samme plass, men F30 har høyere innpress. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Ja det er ganske god plass, så man kan fint ha breiere felger. Problemet er og finne noe jeg liker Får være fornøyd med disse så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Rå bil du har skaffet deg John, og den blir bare bedre ser jeg. Er vel ikke solgt mange f30 335 i Norge vil jeg tro. Men hvis det er lov å komme med en liten kritikk, så synes jeg du gjorde ett kjedelig fargevalg. Hvordan er fartsfølelsen i denne kontra E34 M5 OG Bi-Turbo egentlig, 0-100 tallene er jo ganske like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Kritikk er lov. Fargevalget hadde nok vært litt anderledes om jeg kunne valgt, men dette har vært en visningsbil for bmw norge. Så jeg måtte ta til takke med fargen som var. Jeg hadde nok bestilt rød igjen, syns den var tøff. Så vidt jeg vet så er det vel ikke noen fler i norge akkurat nå i hvertfall. Denne har maks dreiemoment fra 12-1300omdr, og har et veldig greit drag hele veien, og en rå lyd med performance annlegget. E34 M5 blir noe helt annet, i og med at man må opp i ca 4000omdr før det "skjer" noe, bi turboen er mer lik, der er det trøkk ganske med en gang. Men fartsfølelse, jeg vet ikke, det er jo mye som virker inn på det, E34 kjennes tyngre ut, det er mer støy/vind, den virker selvfølgelig eldre hvis det går ann og skjønne hva jeg mener. Med edc understellet, så blir F30 som en gocart, kjennes ut som man kan kjøre så fort man bare vil....................over alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Kult å trolig ha eneste i Norge da. Er litt som jeg tenkte, hvordan du beskriver disse bilene mot hverandre. Blir selvfølgelig litt to forskjellige verdener. Du må nesten ta med mer enn en bil på neste BMW-treff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Fin bil! Gjør meg klar for bestilling av F31 om dagen og ser du nevner "edc" understell? Er det samme som adaptivt understell? Og er dette noe du anbefaler? Pakken med det og variabel sportstyring koster jo nesten 15.000,- så vil gjerne vite om det er verdt penga Vet du forresten forskjell på servotronic og variabel styringa..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simmelim Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 EDC er det samme som adaptivt understell. Jeg har det samme på min F30 og det er virkelig å anbefale. Gjør bilen mye mer sportslig å kjøre når du har den i sport-modus. Dessuten blir den 1 cm lavere med det understellet så det ser jo litt bedre ut. Servotronic gjør styringen lettere utifra hva jeg ble fortalt av forhandler når jeg kjøpte min. Variabel sportsstyring gjør at du trenger mindre rattutslag for å styre, spesielt i lave hastigheter. Så istedenfor å vri deg ihjel ved parkering så trenger du ikke vri rattet så mye før du har full svingradius. For meg er det absolutt verd pengene. Men det er jo litt hva du ønsker å ha også. Håper det var litt oppklarende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Veldig oppklarende svar, mange takk! Mulig jeg ryker på dette også da, blir dyrt etterhvert men.. Vet du om den blir 1cm lavere også med M-sportpakke..? PS: Likte felgene veldig godt og sort grill gjør seg, spesielt på sort bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simmelim Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Det blir dyrt nå, men absolutt verdt det i fremtiden. M-sport understellet vil også gjøre den 1 cm lavere ja. Men med adaptivt understell kan du velge selv når du vil ha sportsunderstellet i bruk, og det er veldig fint. Kan være ganske hardt å kjøre rundt sånn hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Bestiller du M sportpakke, er det med M sportunderstell, dette senker 1cm. Men det er ikke det samme som edc. Jeg prøvekjørte en 320 uten edc før jeg bestilte min med, jeg er ikke i tvil om at det er verdt hver eneste krone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Takk begge to for gode tilbakemeldinger, selvom dere sannsynligvs har kostet meg rundt 10.000,-.. Hvor sender jeg faktura, haha En liten ting til, kan jeg heve og senke understellet +/- 1cm med dette understellet?? Litt skeptisk til kvaliteten i lengden men, selger sikkert før garanti går ut uansett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simmelim Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Nei du kan ikke heve eller senke understellet. Du kan kun justere hardheten på demperene. Altså i sport-modus vil den være mer direkte og mer sportslig i svinger og over humpler i veien. Du merker den er hardere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2012 Du "strammer" også opp styringen, trykker man seg til sport modus når man er i sving, kjenner man veldig godt at styringen blir mer kontant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå