Mariuse34 Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Skal nedover til østerrike om et par uker. tanken er å hive seg på kveldsbåten som legger til i Hirtshals i 21 tida og frese på derfra. Så overtatte et sted langs veien som tar imot gjester mellom 23 og 24. Noen som har noen anbefalinger på billig og greit overnattingssted som tar imot sent langs syd danmark/nord tyskland? Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Vurdert å ta kveldsbåten Gøteborg-Kiel? Da starter du jo neste dag i Kiel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Det er et billig og greit hotell i Scandinavian Park, rett over grensen fra Danmark. Usikker på hvordan det er når man kommer etter åpningstid, men en telefon/mail vil nok avklare det. http://www.scandinavian-park.com/no/sho ... tap-hotel/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Gøteborg-kiel kunne funket, men det koster fort 1100-1200. Jeg sparer bare 150 mil på det og må sove ombord på en ferge (noe jeg aldri har vært spesielt begeistret for). Har sendt mail til Scandinavian Park. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Det er ikke veldig lett å finne et hotell langs Autobahn, så man må gjerne svinge av til nærmeste by og lete litt. Finner alltid et gjestehus ute på bygda, men de stenger jo gjerne ca 22.00... Jeg pleier å sove i bilen ved bensinstasjoner, det funker fint og er ganske hyggelig. Ingenting er som å kjøre gris på Autobahn på kveldstid, da er trafikken liten og det er mange andre billister som vil kappkjøre. Når man da går lei kan man bare stoppe og sove - null planlegging. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Jeg har vurdert det og, men hvor trygt er det å sove alene i bilen på en bensinstasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Pleier ikke å være noe problem det. På de bensinstasjonene vi rastet på så var det egne "oppstillingsplasser" hvor det var masse folk som sov i bilene sine. De stedene vi stoppet var det stadig politipatruljer innom, så det burde være trygt nok. Har sovet i bilen bak en litt mer bortgjemt bensinstasjon i Napoli også. Det var litt mer spooky, men gikk bra det og, selv om to bryske karer fra Carabinieri ville ha en prat på morgenkvisten. Men på bensinstasjonene langs Autostradaen så var det helt uproblematisk. Om det at du åpenbart sover alene kan virke litt skummelt, så får du ta med en ekstra sovepose og legge i passasjersetet, slik at det ser ut som om noen sover der også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Jeg har vurdert det og, men hvor trygt er det å sove alene i bilen på en bensinstasjon? Null problem. Jeg har også overnattet på rasteplasser uten belysning/bensinstasjoner, og det går helt fint. Tror det er tryggere enn å gjøre det her på østlandet, hvor det kryr av litauere og polakker i MB Sprintere som tar alt som ikke er bindt fast med kjetting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Vurderer det, men må si at Scandinacian Park er et godt alternativ. 41 euro med dagens kurs gir overnatting i en seng for 307,5 kroner og jeg kan sjekke inn når jeg vil så lenge jeg betaler rommet på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Jeg har også overnattet alene i bilen langs Autobahn. Når jeg våknet om morgenen var det noen som hadde satt opp telt nede i grøften også. Dette var ved en ren rasteplass med kun toaletter. Med unntak av at man ikke såver så veldig behagelig i førersete, så gikk det greit nok. Har gjort det samme flere steder i Norge også. ...men for 300,- hadde jeg nok tatt en seng. Hotellet i Scandinavian Park er det ingenting å utsette på, var litt mer overrasket over brakkehotellet i Kristiansand der man måtte re opp sengene selv, men det gikk det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Jeg er totalt usnobbete så lenge det er en seng og jeg kan ta med verdisakene inn;) Takker for tipset! Gir tilbakemelding når jeg har testet det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Det er ikke veldig lett å finne et hotell langs Autobahn, så man må gjerne svinge av til nærmeste by og lete litt. Finner alltid et gjestehus ute på bygda, men de stenger jo gjerne ca 22.00...Jeg pleier å sove i bilen ved bensinstasjoner, det funker fint og er ganske hyggelig. Ingenting er som å kjøre gris på Autobahn på kveldstid, da er trafikken liten og det er mange andre billister som vil kappkjøre. Når man da går lei kan man bare stoppe og sove - null planlegging. Nemlig... og med en skikkelig kjøremaskin er livet verdt å leve. Det blir som i gamle dager... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Kunne ikke vært mer enig. Men ankommer antagelig tyskland såpass sent at jeg er ved grensa rundt midtnatt. Og da kan det være greit å sove når jeg har vært på jobb siden 07 samme dag. Får jeg heller våkne opp opplagt og komme så langt jeg kan og håpe det ikke blir "stau". Ingenting er bedre enn en BMW på autobahn. Jeg kommer ikke rundt det faktumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå