unified Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Jeg har kjøpt meg en BMW 318Diesel Turing 2006(e91). Har lyst å dele bilder, erfaringer, problemstillinger osv. i min egen tråd, både for min egen del, og for at andre skal kunne dra nytte av det. Dette er min første bil, så det er spennende i seg selv, men i tillegg er det kjekt å kunne finpusse litt på bilen på nytt utstyr osv. for en bedre totalopplevelse, for så og dele disse gleder med dere! Jeg er ikke særlig bilkynding, men men lærer jo underveis. Er veldig glad for ha tilgang til et forum som Bimmers.no. I utangspunktet blir det ikke noe særlig modifisering av bilen, det blir eller tilleggsutstyr og annet småplukk. I tillegg vil jeg skrive litt om det å eie bil, alt fra vedlikehold til økonomi og til kjøreglede. Ting som må skaffes/ordnes er: - Regelmessig vedlikehold (vask+boning, væsker/oljer etc. og utstyr for dette) - Takstativ - Takboks - Ekstern GPS/navigasjon (Iphone 4 med Tom Tom car kit?) - Tappe, trykkteste og påfylle AC/klimanlegg væske/gass (Nedkjølingseffekten kom dårlig ut på NAF-test) - Innen 14.000km må bakbremser skiftes (skiver+klosser) - Bombrikke (med diverese abonnement) - Ferjekort - Sikkert mer etterhvert som jeg innser hva det innebærer å eie bil Kommer mer info og bilder etterhvert. Bilde av bilen tatt av forrige eier: Av utstyr kan jeg nevne M-sport pakke, M-sport understell, Aeorodynamikkpakke, PDC bak, BMW Proffesional Hifi, Sportseter i alcanatara, blackline lykter foran og bak, shadowline, 16" vinter, 18" sommer ++ Full ustyrsliste: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Ser ut som en fin bil. Litt flere bilder hadde gjort seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unified Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2012 Jada, flere bilder kommer. Jeg kan jo legge ut noen flere fra annonsen, men hadde også planer om å få vasket og bonet bilen, for så og ta noen bilder selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Grattis med knall fin bil. Skal vi bytte reg nr ? Det var kult. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unified Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2012 Grattis med knall fin bil. Skal vi bytte reg nr ? Det var kult. Bare si hvilket reg. nr du ønsker deg på dine bilder så skal vi få ordnet det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Fin bil og i grunnen en veldig grei første bil. En SAAB som har det bilnummeret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unified Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2012 Disclaimer: Ja, jeg vet at mange er negative til takboks, og at det ikke hører hjemme på bilen, men nå er det faktisk sånn at jeg står på snowboard 20-40 ganger i året, og sesongen min varer fra november til juli, og da er og blir takboksen et must, og at den må stå på store deler av året. Derfor gjør jeg det beste ut av det, og får noe som ser pent og diskre ut, lav profil, pluss at det er noenlunde praktisk. Takstativ/takboks Har gjort en del research for å finne et stativ som ligger lavt mot taket, men forhåpentligvis ikke for lavt. Problemet i bransjen akkurat nå er at alle takstativ-produsentene lager så lav profil som mulig på stativet, samtidig som takboks-bransjen bygger takboksene så lavt som mulig. I mitt tilfelle havner jeg kanskje for lavt mot taket. Jeg ville ha et forhåndsvis enkelt, lavtbyggende og nøytralt stativ, og endte i dag på Whispbar/prorack x-bar(p-bar). Det kostet 1399,- på Meca, og er tilpasset e91(stativet heter da X5). Slik ser den ut: En annen bruker har også dette stativet og det er dokumentert med bilder her: viewtopic.php?f=9&t=181838&start=0 Jeg vurderte også whispbar sin s-serie, som er litt mer avansert, mer aerodynamsik og med låser, men jeg likte ikke at den var i sølv. Skal prøve å få til montering av x-bar i dag og videre plan er at det skal ligge en Packline FX-suv oppå denne. Det jeg må finne ut om FX-suv før jeg kjøper den er om det er plass til to snowboard i høyden + at jeg må sjekke at boksen ikke blir liggende rett på taket, lakk mot lakk... Satser på at det blir noe ala han her(bildet viser Packline FX-suv på e91: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unified Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2012 Driver også research etter en god, økonomisk voks til bilen, som også har grei holdbarhet. Ser for meg en hardvoks som smøres av og på med polérgarn, gjerne syntetisk. (Biltema sin er utelukket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Når det gjelder GPS vil jeg anbefale noe annet enn an app til telefonen. Personlig synes jeg det er greit å ha telefonen fri til enhver tid, så jeg løste dette med en TomTom XXL montert i venstre, midtre luftedyse i E39en. Ser pent ut, og kabelen er godt nok skjult For øvrig; fin bil, gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Pen bil. Ta deg en tur inn her før du handler noe som helst av poleringsprodukter. http://www.detailersclub.no/forum/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unified Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2012 Når det gjelder GPS vil jeg anbefale noe annet enn an app til telefonen.Personlig synes jeg det er greit å ha telefonen fri til enhver tid, så jeg løste dette med en TomTom XXL montert i venstre, midtre luftedyse i E39en. Ser pent ut, og kabelen er godt nok skjult For øvrig; fin bil, gratulerer Heisann! Takk for tilbakemelding. Har du et bilde av din løsning? Jeg fikk i posten i dag denne kjekke saken her fra Brodit som kan benyttes som festested for GPS holder/mobilholder osv. Den festes som du sier i midtre luftdyse: Når det gjelder Tomtom sin Car kit pakke så synes jeg den virker veldig grei. Man får ekstra aux utgang fra den enheten, pluss at man kan ta inn ut lader etter behov, så kablene ikke blir så sjenerende. Jeg er enig at det å mobilen fri kan være veldig greit, men på en annen side har jeg fått bot to ganger for mobilbruk under kjøring, så da er det greit for min del at jeg ikke har den fri (selv om man sikkert får bot for å holde på med gps når man kjører også). Min bruk vil hovedsaklig være spotify, og lite navigasjon, men jeg kommer også til benytte den til samtaler. Derfor ser jeg for meg Iphone 4 som dekkende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unified Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2012 Pen bil. Ta deg en tur inn her før du handler noe som helst av poleringsprodukter. http://www.detailersclub.no/forum/ Takkar! Veldig oversiktlig og med tilsynelatende gode guider. Akkurat det jeg trengte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Fin bil ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Jaja, hver sin smak og din høres jo helt kurant ut til ditt bruk Har ikke bilde her og nå, men kan fortelle at holderen kostet ca. 4USD fra DealExtreme og sitter GODT fast. Og nei, man får ikke bot for å fikle med fastmonterte ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unified Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2012 Jaja, hver sin smak og din høres jo helt kurant ut til ditt bruk Har ikke bilde her og nå, men kan fortelle at holderen kostet ca. 4USD fra DealExtreme og sitter GODT fast. Og nei, man får ikke bot for å fikle med fastmonterte ting Ja, jeg har nok allerede funnet ut det er den jeg skal ha! Den Brodit klippen kostet selvfølgelig 150kr i Norge(ren plast), men men. Skal laste opp bilde når Brodit klippen og TomTom carkit er på plass! Kanskje allerede fredag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå