Gå til innhold

Anbefale eller fraråde kjøp av X3?

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Er det noen som har direkte kjennskap til X3 og vil dele sine positive eller negative opplevelser? Jeg vurderer kjøp av X3 i prisklassen 300 +\-

Dette vil si at jeg mest trolig ender opp med en 06-07model sport med en 2liter diesel,manuell gir og ca 100.000 på telleren.

Jeg er mest interessert i å høre om dette er biler som koster en formue å holde i drift? Og om det er spesielle svakheter jeg må sjekke opp i i forbindelse med ett eventuelt bilkjøp?

All info mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull! Disse er ikke mer plaget med dette en alle andre moderne dieselmotorer.

Småkjøring med lange intervall for alle biler til og kokse...

X3 er veldig plaget med koks på M47TU motoren, faktisk så plaga at Bmw har endret skiftintervallet på veivhusventilasjonsfilter fra hver tredje oljeservice til hver oljeservice..

Skal du kjøpe en X3 med denne motoren, så sjekk opp om dette problemet er fikset.

Det er stor sannsynlighet for at du vil bli plaget med dette om det ikke allerede er ordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste "problemet" med 2,5i er at den er enormt tørst!

X3 er trossalt en rimelig tung bil!

Skal og sies at 2,5 og 3,0i er de motorene med minst problemer, og styr for all del unna 2,0i!

Mer trasig motor både mtp kvalitet og ytelser,lyd,følelse++ skal man lete lenge etter i en X3 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2l diesel eller 2,5l bensin som er likest ja.. Problemet med koksing på disse er som nevnt over pga småkjøring og lange service intervaller... Alle nye diesel motorer trenger en langtur i blandt.. (Minst 10 mil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at bensinsekserne i disse skal være skuddsikre, særlig da 2,5 SI. Har kjørt X3 med denne motoren flere ganger og kan ikke huske at den har vært spesiellt tørst til bensin sekser å være, bilen har også et DEILIG lydbilde med bittelitt snerr fra eksosen ala E30 325I 8)

2,0 liter Bensin har jeg også kjørt, dette var ikke noe minneverdig bekjent skap så i dette tilfelle gå for 2,0d. Noe jeg ikke glemmer var X3 3,5sd med 286 hk, den sparka grådig godt ifra og kjørte ifra det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X3 er veldig plaget med koks på M47TU motoren, faktisk så plaga at Bmw har endret skiftintervallet på veivhusventilasjonsfilter fra hver tredje oljeservice til hver oljeservice..

Skal du kjøpe en X3 med denne motoren, så sjekk opp om dette problemet er fikset.

Det er stor sannsynlighet for at du vil bli plaget med dette om det ikke allerede er ordnet.

Ja, da må du forklare hvorfor den motoren soter i X3, men ikke i 1,3 og 5 serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da må du forklare hvorfor den motoren soter i X3, men ikke i 1,3 og 5 serien?

Dette har ikke Bmw selv noe god forklaring på, men mistenker at det ligger i motorprogrammet i DME'n.

Så veldig mange andre plasser kan ikke problemet være siden motorene er helt like i X3 1,3 og 5 serien.

Om du ikke vil ta mitt ord for det så er det greit, ring Bmw og spør de eller hør med TRF-Racing f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...