Gå til innhold

Anbefaler alle som skal selge bil til å sjekke kjøper!!

badsha
 Share

Anbefalte innlegg

solgte bilen min igår til en fyr som tidligvis skal være her på bimmer og kaller seg "virus" som jeg ikke fant..

linken til bilen:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33426121

Kjøper kommer og møter meg og jeg aner ugler i mosen.

kjøper tester bilen alt fungerer greit vi skriver kontrakt, og jeg skriver selges i den stand den er.

kjøper ringertilbake 12:30 på kvelden og sier at mottoren har ryki, at den ikke starter og vil ha pengene tilbake. Jeg sier at det synnes jeg er rart ettersom han testa den før han kjøpte samt at han var kjent med de småfeilene var på bilen.

ettersom bilen har masse nye deler så sa jeg greit vi kan få til en deal. du får tilbake kr 3000 og jeg får skrudd av de delene samt at han får vraka bilen for 2000 som han beholder. Men nei dette var hans bil og det fikk jeg ikke lov, pengene skulle han ha.

driver å truer i tillegg som er meget lavmålt å gjøre enda bilen ble solgt for latterlige 6000 hvorav han får tilbake 3000.

hva tenker dere??

ny info fra side 7!!!

i og med at denne dusten har lurt flere og sikkert kommer til å gjøre det frammover velger jeg å legge ut navn, ettersom folk her på bimmers skal være advart!

IKKE SELG BILEN DERES TIL EN SOM HETER:

Eric Andersen

født i 1975.

bor i Årnes.

Sjukk kar med masse tatoveringer.

er veldig hyggelig på begynnelsen, helvete starter etter 1-2 timer etter salget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Leste jo om noen lignende her om dagen på internett. Samme situasjon som deg, der ble dama dømt i forliksrådet til å betale tilbake en god slump pga motorfeil, selv om bilen virket slik den skulle under testing.

Nesten så man ikke tør å selge biler privat lengere, men de må bare kastes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selges som rep. objekt." hadde jeg skrevet i kontrakten...

Men det finnes håpløse kjøpere ja... og hva forventer man seg av en 23år gammel bil til 6000,-? det er jo et sjangsespill å kjøpe slike biler for umiddelbart daglig bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jo endel forklaringer... Først at olja tømte seg 5 ltr på 3 timer.. Toppakning røk og at den sto på en bensinstasjon på årnes. Så hadde han tidligvis brukt viking til å taue den. Plutselig idag hadde han hatt den inne hos bavaria hvor de mener den har gått varm 93 ganger.

Kan nevne at bilen var i daglig bruk uten problemer.

I tillegg hadde han opplevd samma med en annen person før.

Uflaks tro??! Tror ikke det.

Måten han oppførte seg og med de tatoeringene burde ha ringt en bjelle for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selges som rep. objekt." hadde jeg skrevet i kontrakten...

Men det finnes håpløse kjøpere ja... og hva forventer man seg av en 23år gammel bil til 6000,-? det er jo et sjangsespill å kjøpe slike biler for umiddelbart daglig bruk...

Jeg skrev slik selges as is i naf kontrakten. Samt skrev jeg i tilleggsopplysningene. Bilen selges i den forstand den er uten noen form for ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren driver å truer og er i en eller annen kriminell gruppe, så jeg orker ikke rett å slett synke så lavt som den personen. Skulle noem derimot ha noen detaljer er fyren noe overvektig med masse tatoeringer. Så obs obs om noen kommer over den fyren!!

Jeg var nemmelig ikke den første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truer de så skal du bare be dem komme på døra di, de fleste har det med å bli svære i kjeften på lang avstand :) Kollegaen min ble truet av noen pakkiser han solgte bil til, han er småbarnsfar og greier men sa til dem "Dere får bare komme, men på eget ansvar"

Jeg ville ikke gitt fra meg en eneste krone i en slik situasjon. Bilen selges som den står og det har kjøper skrevet under på, at bilen går i stykker rett etterpå kan skyldes mange faktorer men ikke noe du burde tenke på. Er tross alt en 21 år gammel bruktbil som har gått over 300 000 km til 6000,- fleste biler i denne kategorien er spiker for lengst

Er egentelig noe hærk å selge biler under 30 000,- er så sykt mye "søppelfolk" som henger rundt i den prisklassen og skal kjøpe bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med dere folkens:) nei dette er bare en advarsel til dere. Tenk 3 ganger før dere selger bilen. Mye rare folk ute å går selv om jeg er norsk pakistaner mens kjøper var norsk.... Hudfargen spiller ikke noe rolle her, men selve tankegangen.

Trua meg med at han skulle møte opp med en del folk hvis han ikke fikk pengene tilbake.

Saken er at han mente ar han egentlig var etter mottoren, noe jeg tviler på erttersom den var gått 300.000 km. Sannheten er at han ødla mottoren så å for å kreve pengene tilbake og ta av god delene på den så å selge de.

Han var ikke villig til å la meg ta av delene når jeg sa at han får beholde bilen, får 3000 tilbake og kan vrake den for 2000. Men nei da fikk han igjen alt for lite for bilen... Så sett fra den siden satt han med tanken at han skulle tjene på å lure meg ved å si mottoren døde. Lavmål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trua meg med at han skulle møte opp med en del folk hvis han ikke fikk pengene tilbake.

Hahaha! Den gjengen der må i såfall ha jævlig lite å fylle værdagene med. Å gå på torpedo-oppdrag for en 21 år gammal bruktbil til 6000,- er jo til å le seg ihjel av :lol: For noen tapere altså #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Den gjengen der må i såfall ha jævlig lite å fylle værdagene med. Å gå på torpedo-oppdrag for en 21 år gammal bruktbil til 6000,- er jo til å le seg ihjel av :lol: For noen tapere altså #-o

Nettopp;) derfor gadd jeg ikke å synke så lavt som han gjorde. Fikk bilen til 1000 kr han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...