Gå til innhold

Ny firmabil, Transporter vs Vito

bricks
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har en 2009 Transporter 2,5 tdi 4motion på jobb.

Er knallfornøyd med den.

Nå er den gått 180000, og det eneste som er tatt av vedlikehold på den, utover standard serviceintervaller, er bytte av skiver og klosser rundt om.

Bilen er helt grei å kjøre, og jeg har enda tilgode og kjøre meg fast med den :)

En god kompis kjører en 06-07-ish Vito, med 4x4 og automat, og det er en ekte drittbil.

Fremkommeligheten er ikke noe og skryte av.

Antispinnsystemet er visstnok så effektivt at det stuper all motoreffekt så snart den ser is og sørpe.

Bilen er gått under 100000, og den er full av småfeil, girkassa er bytta + + +

Funny story....

Politiet i Tromsø fikk for et par år siden hevet kjøpet på en del problem-Vitoer de hadde.

Kompisen min ble stoppa i en politikontroll, og han mangla et kjørelys pga el-feil på bilen.

Politimannen påpekte mangelen på lys, og kompisen min referete til politiets bilpark.

"Æ vet korsn du har det" var politimannens reaksjon, og sendte han videre.

Mulig Vito er blitt bedre med årene, men jeg hadde nok ikke turt å eie en slik uten garanti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja da har vi hatt en ny runde med vitoen og transporter samtidig.Transporteren sin motor har løsnet betydelig siden jeg prøvede den når den var ny(er nå 10 måneder og gått ca 16000), er ett bedre 4 trekk system, litt gammel i fjæring/bevegelser.

Vitoen måtte vi slå av antispinn og la den spinne en stund før den klatret, er helt klart nyere i bevegelser og føles større.

Siden det er nybil så er det vel 5 års garanti på begge?Begger verkstedene er like talentløs så der spiller det ikke noen rolle hva man velger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2010mod transporter og er godt fornøyd med kjørekomforen på den. kjørt ca 42000 på den nå og har bare hatt mindre småfeil (bortsett fra turen i bergveggen :P ) men hadde det vært jeg som hadde valgt motor og utstyr på bilen og ikke sjefen så hadde jeg garantert gådt for 4x4 og en større motor, jeg har en liten bakke for og komme meg hjemmifra om morgenen og har måttet ty til både hurtigkjetting, rygge opp bakken og kjøre gangfeltet for og komme meg på jobb et par ganger i vinter, legger heller ikke ut til kunder som har bakker eller slikt på vinteren, desverre har jeg en sjef som ikke ser nytten av 4x4 iforhold til hva det koster. men min fwd, 2.0 tdi (102hk) t5 med ca 500kg i lasterommet kontra en lik med 140 eller 180hk og 4x4 så bruker min faktisk mer diesel.. ligger på ca 0.85l pr mil i snitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med Transporter, men far har en 2009 Viano. Dette er vel egentlig bare en påkostet Vito?

Uansett så er dette en skikkelig møkkabil! Er svært lite som minner om MB i den bilen, syns jeg.

Han har hatt masse trøbbel med bilen. Stag og lager som løsner og slår, girkasse (automat) som til tider lager ulyd, et helt komplett udugelig 4WD- system som faktisk ikke funker om bilen ikke har en viss fart, osv.osv.

Til og med han, som er skikkelig MB- mann innrømmer at dette har vært en "lei" bil. I tillegg er den drøøøy i dieselforbruk.

Jeg er allergisk mot VAG, men i dette tilfelle hadde jeg gått for Transporter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Transporter på jobben (11stk) leaser dem på 3 år. Driftsikker bil, har selv 180hk aut og 4wd og er meget fornøyd. Transporter er litt mer bil enn vito, Har også hørt at det er mye problemer med vito..... men hvet ikke hvordan den nye er-

Litt mer bil en Vito?Hvorfor?Vi har en transporter på jobb(140 hester 4 motion)bra bil men jeg oppfatter den som dau, vitoen er bedre å kjøre,stillere inni og mere moderne bevegelser.

Setter pris på alle innspill

+1 de nye 140hk har ikke moment i motorene. De gamle 2,5 literne var bedre der! Har hatt mye kødd med transporter også, så det er vel som alle andre biler, det er den som kjører den som bestemmer hvordan bilen er i drift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med noen av de, men kjøp transporter. Vito ruster som et helvete, ifølge mekanikerkompiser på Bertel.

Begrenset hvor mye den ruster på 3-5 år(vi bytter bilene mens det ennå er garanti på dem), i tillegg så saltes det minimalt her :D .

Er en veldig bra bil å kjøre, automat og 4 hjulstrekk, men er litt i tvil angående 4 trekket, spinner litt før den tar løs.Skal ta en prøverunde til før det blir bestemt

Når det er snakk om firmabil, har vel ikke bilen mer enn 2 års garanti? På tanke med bruken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en -08 T5 2,5 tdi som jeg kjøpte i mai ifjor, da var den gått 129'km og har kjørt på den ca 35'km på litt under 1 år. Fungert helt suverent på vinterføret, enda jeg har piggfrie vinterhjul. Første jeg gjorde med bilen var å ta en datatuning, har vel ca 180hk/420nm med det oppsettet nå. Må bare være litt forsiktig med tramping av gass-pedalen ved start så funker det fint. Svinghjulet vil vel slites raskere enn normalt etter trimming, men setter bare inn sterkere svinghjul ved bytte.

Byttet nettopp bremsevæske og klosser foran. Eneste jeg har hørt er et problem er tårnlager foran som disse sliter med. Byttet høyre siden i juni på garanti og skal ta venstre siden nå neste mnd for egen regning. Vanskelig å få det på garanti så lenge bilen har gått 160000km nå.

Er godt fornøyd med komfort og støynivå i forhold til at det er en kassebil. Forbruksmessig så bruker T5'n min ca 0.68L på langkjøring og med blandet ca 0.8-0.9L og det er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører vito som firmabil i transport. dette er dog en 2005 modell, denne har nå gått 415k kilometer, og har litt rust enkelte plasser, ellers synes jeg dette er en kurrant bil både på vinter og sommerføre. denne har ikke 4WD så da må man ha pigg. men med litt ballast baki er det ingen problem.

bilen drikker bra med diesel med automat, men er ellers god å kjøre.

skal det sies at min vito har comfortvegg og ALT av utstyr som var på bilene i 2005.

hadde også en 2011 4wd som leiebil ett par dager, denne satt som ett skudd på piggfrihjul.

var også nydelig å kjøre, når man tenker på komfort og støy osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 5 års/250 000km garanti på vår 2012 Transporter, levert september 2011 :)

Sikker på at det ikke er 100000 km?

Tviler sterkt på at det er 1 000 000km ja, dessverre :)

Veldig sikker på at det ble lansert 5år/250 000km i august/september 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 5 års/250 000km garanti på vår 2012 Transporter, levert september 2011 :)

Sikker på at det ikke er 100000 km?

Hvor får du den ekstra nullen fra?

På hjemmesiden til Møller står det 100 000km og 5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du den ekstra nullen fra?

På hjemmesiden til Møller står det 100 000km og 5 år

Sorry, burde kanskje hatt briller!

Hmm, merkelig... Husker da vi hadde demobil en helg hadde den folie på bakruten med 5år/250 000km. Da må jeg i såfall sjekke det nærmere opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...