Haug530D Skrevet Mars 16, 2012 Share Skrevet Mars 16, 2012 Har kjøpt meg ett Ground Zero GZRW 10XD-AL 2x2 ohm 10" basselement og skal kjøre det i 4ohm, da forsterkeren min bare støtter 2 og 4ohm. er det riktig at jeg må seriekople det slik som det nederste bildet? se bort i fra Ohm som står der, var bare ett bilde jeg fant hos Bilradiospesialisten. Jeg har altså to spoler med 2 ohm hver og jeg har forstått det slik at ved seriekopling så dobbles motstanden, mens ved paralellkopling halveres den. Siden jeg ikke kan kjøre det i 1 ohm så må det bli 4. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2012 Vil bare være 100% sikker før jeg gjør dette, ingen som kan svare meg på om jeg har tenkt rett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mars 17, 2012 Share Skrevet Mars 17, 2012 Er rimelig sikker på at tegninga du har der gjelder et 4 ohms element, og du får 4 ohm hvis du kobler slik som den nederste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2012 Er rimelig sikker på at tegninga du har der gjelder et 4 ohms element, og du får 4 ohm hvis du kobler slik som den nederste. Ja det var egentlig det jeg også var sikker på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 17, 2012 Share Skrevet Mars 17, 2012 Du skal kople som på den nederste for å få 4 ohm ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå