Gå til innhold

Indrehus garasjen "Ny bruksbil, ALPINA D3 Biturbo F31"


Anbefalte innlegg

Å herre for en bilpark  :applause:

Hvis jeg noensinne kommer over mye penger er dette en slik bilpark jeg ville hatt. Et knippe nye grombiler og en haug med eldre elskbare ikoner. Mulig å få en liste over bilparken? Klarer ikke å følge helt med, det blir rett og slett for mye  :mrgreen:

 

Fordene vet jeg ikke mye om, men SLS Roadster, ML63 AMG og en haug med gode gamle BMW/Alpina er en fin oppskrift.

 

Edit: Liker også at bilene bare dukker opp i bakgrunnen uten at du nevner noe om det. Må jo studere hvert enkelt bilde for å få en sniktitt på godsakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært veldig mye positive og hyggelig tilbakemeldinger jeg har lest den siste tiden her på tråden min. 

 

Nå har jeg et spørsmål til alle der ute som er inne å leser tråden: 

 

Importerte en fantastisk fin og strøken E30 (316i) for knappe to år siden. Denne ble benyttet en del om sommeren og høsten det året jeg hadde den. Planen var å bygge strøken banebil med nyere 325i motor og bur…men jeg hadde ikke hjerte til å skru ut en eneste skrue engang. Ble derfor lagt ut for salg i August 2011, og solgt til en ungdom i Fetsund.

Han og tre kompiser hadde hver sin røde E30, alle ulike med motor og stand. Har hørt og sett få bilder av bilen under arbeid der det vistnok er kostet på mye penger og at dette blir rått!! Benyttet karosseriet uten å gjøre noe eller lakke om, puttet på alt nytt og turbomotor fra E46 M3…. :o

 

Er det noen her som kjenner til bilen og hvor den eventuellt befinner seg ? Bilder ?

 

Legger ved noen biler av bilen da jeg hadde den :) :)

 

På forhånd takk:) 

 

post-68887-0-61634600-1388767894_thumb.j

post-68887-0-43248100-1388767924_thumb.j

post-68887-0-87922900-1388767966_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Liten oppdatering fra det siste på BMW/Alpina fronten. 

 

En bil som ikke har vært nevnt så mye er den sorte B12 6.0´en vi har. Dette er siste bilen fra 6.0 serien til Alpina, altså nummer 71. 

Bilen har vært hos Furubakken i en lengre periode grunnet brann i katalysatorboksen :o

Nå er bilen hjemme i garsjen og det skal bli moro å se den igjen, etter 15-16 mnd borte fra oss… 

 

Et smykke av en bil, helt original og spesielt at det er den siste bilen som rullet ut fra Alpina I Bouchloe av E38 serien.

 

Legger ved to biler av bilen jeg hadde, flere kommer snart:)

 

God søndag!

 

post-68887-0-98394000-1390729551_thumb.j

post-68887-0-76072700-1390729567_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Ja selvsagt er Alpina blå med Alpina sitt eksklusive interiør råere enn sort/sort. Men tanken med å eie denne var å ha siste produserte, og en ulik de to andre blå (og da denne er 2001) modell så er den en del ulik innvendig..

Når det gjelder #001, i vanlig versjon (ikke lang) så har jeg ikke kjennskap til hvor den er. Det gikk to biler fra Bouchloe med reg nummer "OAL B 12" der tror jeg den ene var #001 som første test bil og den andre har # 011 ( en bil vi har vært i handel med tidligere ).. Den siste bilen de hadde er den vi har # 037. Plutselig dukker det opp HÅPER VI :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Ja selvsagt er Alpina blå med Alpina sitt eksklusive interiør råere enn sort/sort. Men tanken med å eie denne var å ha siste produserte, og en ulik de to andre blå (og da denne er 2001) modell så er den en del ulik innvendig..

Når det gjelder #001, i vanlig versjon (ikke lang) så har jeg ikke kjennskap til hvor den er. Det gikk to biler fra Bouchloe med reg nummer "OAL B 12" der tror jeg den ene var #001 som første test bil og den andre har # 011 ( en bil vi har vært i handel med tidligere ).. Den siste bilen de hadde er den vi har # 037. Plutselig dukker det opp HÅPER VI :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Er nok mange biler som står gjemt rundt om kring for offentligheten, hadde vært morsomt om det plutselig dukker opp bilder av den i mint condition. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Måtte sette på batteriet og la 530 gå litt i dag. Står tørt og godt men støvete og fæl.. Lenge siden denne har rullet noen mil. Planer for denne til våren, små utbedringer og nyte den i sommer:)

 

Noen som syntes gule hella/bosch er fint på rød E34, generelt E34 ? 

y7useva2.jpg
qetyharu.jpg
suzugega.jpg
qa9yqagu.jpg
y2atumeg.jpg
y6a3enus.jpg
ta6u2a3e.jpg
zare7y3a.jpg
u5e5ebej.jpg
emate3y8.jpg
pututube.jpg
y2a5ehy3.jpg
beme2ehu.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn blir bilen din med gule lamper

Hei John

 

Ja husker hvordan 540i/6 så ut. Utrolig tøft, det er der tanken kom til meg om å skaffe meg lampene så kan jeg prøve det ut. 

 

Ser at du ikke har sølv kromring rundt lampen og at bilen din er shadowline .. Fikk du da med sort ring eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • OddErik_E34 changed the title to Indrehus garasjen "Ny bruksbil, ALPINA D3 Biturbo F31"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...