gullsakar Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 For å skifte bremseskjold må man av med Caliper, skive samt nav, da navet og hjullageret er en enhet, men dette er ikke noe problem da navet er montert med 4 bolter som man kommer til på baksiden, eneste som er litt vrient å komme til er den ene bolten bakom der, men det går.Har man skrudd litt før så greier man dette på ca 30min pr side. Jeg har selv gjort det, da festene til bremseskjoldet var helt rustet sundt. ok kan godt være det er annerledes på min da (e46) for til og med på verksted gjorde de det på kutte\lodde metoden når jeg spurte de.. har også sett det på et annet verksted jeg var med firmabilen min og der spurte jeg også.. hvis ikke hjullagert også skulle byttes naturligvis.. ang om trådstarter har skrudd mye så tviler jeg litt når han spør om calipp demontering... ikke no stygt ment...
Hollabaloo Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 eneste som er litt vrient å komme til er den ene bolten bakom der, men det går. Den bolten kom ikke jeg til da jeg forsøkte å bytte bremseskjold (mulig jeg hadde for dårlig verktøy?). Men man kan vel løsne på boltene som fester støtdemperen til hub-en og "justere" litt slik at bolten blir enklere å komme til?
Haug530D Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 eneste som er litt vrient å komme til er den ene bolten bakom der, men det går. Den bolten kom ikke jeg til da jeg forsøkte å bytte bremseskjold (mulig jeg hadde for dårlig verktøy?). Men man kan vel løsne på boltene som fester støtdemperen til hub-en og "justere" litt slik at bolten blir enklere å komme til? Vri demperen du tenker på? ja det er fullt mulig bare man merker av hvor den sto før man begynner.
Haug530D Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 For å skifte bremseskjold må man av med Caliper, skive samt nav, da navet og hjullageret er en enhet, men dette er ikke noe problem da navet er montert med 4 bolter som man kommer til på baksiden, eneste som er litt vrient å komme til er den ene bolten bakom der, men det går.Har man skrudd litt før så greier man dette på ca 30min pr side. Jeg har selv gjort det, da festene til bremseskjoldet var helt rustet sundt. ok kan godt være det er annerledes på min da (e46) for til og med på verksted gjorde de det på kutte\lodde metoden når jeg spurte de.. har også sett det på et annet verksted jeg var med firmabilen min og der spurte jeg også.. hvis ikke hjullagert også skulle byttes naturligvis.. ang om trådstarter har skrudd mye så tviler jeg litt når han spør om calipp demontering... ikke no stygt ment... Det kan godt hende, jeg er ikke kjent med hvordan dette er på E46 men nå har ikke trådstarter E46 heller så det er vel ikke så veldig relevant her, nå tror jeg ikke E46 er så mye plaget med stein i bremsene heller, men jeg kan jo ta feil.
Hollabaloo Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Vri demperen du tenker på? ja det er fullt mulig bare man merker av hvor den sto før man begynner. Stemmer. På mine fordempere (Monroe) trenger jeg ikke merke hvor den skal stå, det har Monroe allerede gjort for meg som vist på bildet. Veldig praktisk Men originaldemperne har vel ikke disse "metall-tappene": Her er en DIY for demontering av hjullager fremme, E39: http://www.zeckhausen.com/e39_bearings.htm
Ballder Skrevet Mars 19, 2012 Skrevet Mars 19, 2012 Jeg fjerna bremseskjoldene relativt kort tid etter jeg kjøpte touringen min. Null problem med piping etter det.
tobiasw Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Skrevet Mars 19, 2012 Jeg fjerna bremseskjoldene relativt kort tid etter jeg kjøpte touringen min. Null problem med piping etter det. Kan det ikke bli et problem med varmeutvikling el. uten bremseskjold?
Ballder Skrevet Mars 19, 2012 Skrevet Mars 19, 2012 Satt på spissen i extreme tilfeller av kjøring, så kan det vel det, men har kjørt både bil og båt som med minimal margin har overgått totalvekten av hva touringen min har lov til og dra uten problemer med varmgang/skeive skiver osv. Har dessuten plaget bilen på avsidesliggende veier til det maximale av hva jeg tør flere ganger. (NATT KJØRING!) Så ved normal hard kjøring vil det etter min erfaring ikke oppstå problemer. Har heller ikke fått bemerking om mangel av disse på EU kontroller.
LK Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Mener det finnes facelift bremseskjold til E39 som har en annen utforming? Slet mye med dette en stund selv,men justerte og klippet vekk litt av skjoldet så ble det bra
Lars89 Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Ja. De ble forandret/forbedret på facelift. Men skal man tro endel tråder her inne hjalp det ikke stort (trådstarter er ikke den første med dette problemet akkurat )
Mariuse34 Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Jeg hadde samme problem på min. En av de mest erfarne mekanikerne på Stenshagen mente det var helt uproblematisk å fjerne dem, så det gjorde jeg. Klippet dem av med metallsaks da jeg ikke gadd å demontere navet.
FrankRuben Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Jeg fjerna bremseskjoldene relativt kort tid etter jeg kjøpte touringen min. Null problem med piping etter det. Vurdere gjøre det samme.. Enten det eller få et lite sveise-stikk, ene skruen er skikkelig fucka, så får den ikke feste, funker ikke med strips osv heller.. men må tat en enedelig titt på det idag om været er der!.p Om jeg skal fjerne, hvor tøff er prossesen?
Ballder Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Jeg fjerna bremseskjoldene relativt kort tid etter jeg kjøpte touringen min. Null problem med piping etter det. Vurdere gjøre det samme.. Enten det eller få et lite sveise-stikk, ene skruen er skikkelig fucka, så får den ikke feste, funker ikke med strips osv heller.. men må tat en enedelig titt på det idag om været er der!.p Om jeg skal fjerne, hvor tøff er prossesen? Jeg hadde samme problem på min. En av de mest erfarne mekanikerne på Stenshagen mente det var helt uproblematisk å fjerne dem, så det gjorde jeg. Klippet dem av med metallsaks da jeg ikke gadd å demontere navet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå