awt Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Tja, du har jo denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Ja der ser du, nå fant jeg jammen knappen til denne også, Takk takk Begynner å bli gammel tror jeg. Så da kan jeg jo håpe på at til salgsforumet blir delt opp i modell som i biler til salgs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Jeg tviler på salgsforumet blir delt opp etter modeller, men jeg kunne gjerne tenkt meg at det ble delt litt mer opp etter kategori, da det begynner å bli ganske stort etterhvert, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Ja såg bare for meg at kategori kunne bli litt vanskelig også i og med det er mange som har alle kategoriene (eller mange deler til samme bil) til salgs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lommelom Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Kjempe løft om bildeler til salgs har blitt oppdelt i 3/5/7 .etc Egen avdeling for motor til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 kan bare si for min egen del at dette forumet er desidert mest rotete har drivi med vag i mange år å sånn er det ikke der. bedre å søke på ibay enn her lissom. ekke så vanskelig å lage indeling som på salg av bil. Synes nå innlegget ditt var mer rotete enn salgsforumet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet April 4, 2012 Share Skrevet April 4, 2012 helt enig, irriterende å bla igjenom 25 sider med e30 og 16" felger når det er 19" (for eks) man vil ha Kunnskapen om hva som passer om hverandre er det mange her som sitter på allerede. La oss si vi delte forumet, og jeg søkte deler til e34 m50b20, i e34 delen, men finner ingenting. Da ville jeg prøvd i e36 kategorien. Samme vil jo gjelde da for e24, e30 og e28. Argumentet mot må da evt. være at nye medlemmer ikke vet dette, men med så mange her som allerede vet hva som passer, vil det ikke gå lang tid før noen av veteranene informerer nykommerne i en eller annen tråd. Jeg har vært her på forumet en stund, og ser bare mer og mer behovet for inndeling. Er lei av bla. å se flere sider med deler til salgs til e90/e60, biler jeg har null interesse av å kjøpe deler til. Samme med felger forsåvidt. Jeg vil ikke ha felger på 18-20". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBakkeN Skrevet April 4, 2012 Share Skrevet April 4, 2012 Hadde vært bedre om salgs forumet hadde blitt delt opp i f.eks motor, interiør, eksteriør osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet April 5, 2012 Share Skrevet April 5, 2012 Hadde vært bedre om salgs forumet hadde blitt delt opp i f.eks motor, interiør, eksteriør osv... Akkurat denne tror jeg er super! Det vil nok ordne opp i mye bare denne. Hva med å slette en 1000 innlegg også ? Er jo alt for mye som ligger ute.. Burde vel være mulig for "eier" av emnet å slette det etter salg.. Må vel begynne å bli en belastning for server med mye info ute ? Som sagt tidligere så vil jeg tro at en del her på forumet IKKE vet hva som passer om en annen fra modell til modell... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet April 5, 2012 Share Skrevet April 5, 2012 Vil dette i det hele tatt bli en realitet da? Syntes å ha lest at dette var en stor jobb, og at eier av forumet (Gunnar), ikke hadde så mye tid til dette lengre. Men ikke for det, jeg er også for mere oppdeling i forumet. Den store jobben vil vel være å flytte alle trådene, men i startfasen går det jo an å lage en "Usorterte salgstråder", for så å låse denne for nye emner, på denne måten vil jo emnene i denne dø ut etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Vil dette i det hele tatt bli en realitet da? Syntes å ha lest at dette var en stor jobb, og at eier av forumet (Gunnar), ikke hadde så mye tid til dette lengre.Men ikke for det, jeg er også for mere oppdeling i forumet. Den store jobben vil vel være å flytte alle trådene, men i startfasen går det jo an å lage en "Usorterte salgstråder", for så å låse denne for nye emner, på denne måten vil jo emnene i denne dø ut etter hvert. Kommer ikke til å bli gjort noe med det i dag, for å si det slik. Kommer det imidlertid et godt forslag på hvordan det kan deles opp, kan det jo bli en realitet en gang i fremtiden. Chassiinndeling tror jeg ihvertfall ikke blir aktuelt. Enkelte mener kanskje de har kontroll på hva som går overens mellom de fleste modellene, men det tror jeg er et fåtall. En inndeling hvor man har f.eks egen tråd for Motor, Interiør, Understell, Delebiler etc. kan vel være gjennomførbart. Gamle tråder kommer nok ikke til å bli sortert dersom noe slikt blir gjennomført, men faset inn etterhvert som nye annonser kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Helt enig med S.hafsmoe her (og andre), å dele inn etter modell/exx blit helt feil, ikke bare fordi ikke alle vet hva som passer overens, men fordi jeg er helt uinteressert i å bla gjennom 13 forskjellige kategorier for kanksje å finne den delen fra en annen bil. Tags er og blir den beste løsningen, men jeg aner ikke hvor mye jobb dette er for de som drifter forumet. Videre burde "lag ny tråd" innenfor slagsdelen inneholdt en del standerdiserte informasjons felt, som igjen kunne vært koblet direkte til tags. Dette være seg "plattform delen kom fra" (eks e60), "kategori" (karosseri, interiør, motor, hjuloppheng osv), delenummer ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Tags er og blir den beste løsningen, men jeg aner ikke hvor mye jobb dette er for de som drifter forumet. Videre burde "lag ny tråd" innenfor slagsdelen inneholdt en del standerdiserte informasjons felt, som igjen kunne vært koblet direkte til tags. Dette være seg "plattform delen kom fra" (eks e60), "kategori" (karosseri, interiør, motor, hjuloppheng osv), delenummer ++ Dette er jeg helt enig i. Tags hadde vært en kjempefin løsning. Spesielt dersom man fikk innført at det var en del informasjonsfelter som må fylles ut for å kunne legge ut annonsen. Personlig aner jeg ikke hvorvidt dette i det hele tatt er gjennomførbart, og i såfall, hvor mye jobb det er. Kan imidlertid lufte det på moderatorpanelet, så kanskje Gunnar kommer med litt info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Tagging høres ut som en mulighet - kan hende det finnes noe slikt til phpBB3, så hvis noen vil ta en liten runde i mods og se hva som finnes, og om det kan brukes her, så er dere hjertelig velkomne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Oppdeling etter Motor/gir, karosseri osv er fint tror jeg. men ikke mellom modellene, da jeg har en E30 med M30 motor så ser jeg behovet for å ha det slik som det er idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå