Gå til innhold

BMW 635CSi - Tysk bil, endelig blitt norsk!


Anbefalte innlegg

Lekker klassiker dette her gitt, morsomt å se en så strøken gammel storhet få nytt liv ifra en entusiast.

Slikt varmer!

Stå på!

Takk!

Syns det er like morsomt å få slike tilbakemeldinger jeg! :D

Hvor på ebay kjøper man slikt, skulle hatt litt småtteri til E34en :)

Man må neste bare søke og bla seg nedover listen.

Iblant finner man ikke det man leter etter på ebay.com, men på ebay.de.

Kjøpte vindusbryterene av han >HER< og de ser nærmest nye ut, selv om de er brukt.

Nye koster 450-600kr stk (4200kr totalt), disse betalte jeg tilsammen ca. 600kr for og de er i tilnærmet like bra stand som om jeg hadde kjøpt nye. En billig og enkel oppgradering til nytte og til glede for GT-føreren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takk! :)

Har fått diverse servicedeler, som er:

Luftfilter, bensinfilter, oljefilter til motor og gir samt toppdekselpakning siden jeg skal av med toppdekslet.

På M30 har boltene til oljerøret i toppen rykte på seg for å løsne og kamakslingen slites så det er lurt å inspisere disse tingene når man kjøper seg slik bil. Med jevne mellomrom bør også ventilklaringene justeres og det er veldig fort gjort når man tar av toppdekslet, som jeg skal i forbindelse med service/inspeksjon.

CIMG3220.jpg

Nye formsydde gulvmatter, kostet bare 390kr! :D

Må nesten ha noe å dekke til med før jeg ødelegger det som er under.

CIMG3240.jpg

Fått tak i tåkelysbryter også pga dårlig kontakt i den gamle, den "nye" ligger mellom mattene her:

CIMG3245.jpg

Litt synd at det står koed på dem, men det er ikke så stygt at man ikke kan leve med det.

CIMG3249.jpg

Ser ut som de er av bra kvalitet, må si meg fornøyd jeg.

CIMG3234.jpg

Fikk denne brukte bunnpannen for 570kr så den bare "måtte" jeg ha. :)

De står ganske utsatt til på E24 og i min bare 8cm over bakken så det er kjekt å ha en i reserve.

CIMG3213.jpg

Her er en liten filmsnutt fra da bildene på første side ble tatt:

http://www.youtube.com/watch?v=1WnkpQrABR4

Det høres ut som den tikker mye, men det er bare kameraet som fremhever lyden!

Hvis det er noe som ser ut som rust i motorrommet så er det bare hulromsmasse og møkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Måtte ta meg en tur og se litt til E24'n forrige helg, er bare såvidt den kommer seg ut av garasjen! :)

Frontspoileren går såvidt klar av grusen:

CIMG3916.jpg

Her var fremdeles vinterhjulene på, med sommerhjulene er den lavere og da går den ikke klar.

CIMG3924.jpg

CIMG3923.jpg

Monterte nye blinklysglass foran, grunnen til dette ser dere her:

CIMG3954.jpg

Tok ut reservehjulet for å titte i brønnen under det, ingen rust og trx hjulet ser meget bra ut.

CIMG3926.jpg

CIMG3928.jpg

CIMG3929.jpg

Glemte desverre å ta bilde av hjulbrønnen, det får bli en annen gang.

Men slik ser i allefall bagasjerommet ut med alle trekkene på plass:

CIMG3932.jpg

Skittent etter at to av sommerhjulene har ligget baki der et par mnd.

CIMG3933.jpg

Støvsugde gulvet og la på plass de nye gulvmattene, ble fint syns jeg! :)

CIMG3998.jpg

CIMG4000.jpg

CIMG4003.jpg

CIMG4004.jpg

CIMG4012.jpg

Satte på sommerhjulene i samme slengen:

CIMG3956.jpg

Lekker rumpe:

CIMG3995.jpg

Må vaske endestussene ser jeg..

CIMG3989.jpg

---

CIMG4016.jpg

CIMG4021.jpg

Blir litt støvete av å stå så lenge i ro..

CIMG4024.jpg

Tok ut spilleren for å se hvorfor den ikke fungerte, det viste seg å være bare en sprengt sikring.

Nå fungerer spilleren, men jeg har desverre ikke radiokoden så den må jeg prøve å få tak i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går såg jeg noe du hadde likt!

Ei dame i 70-80-åra som listet seg fram i ski sentrum med en MINT condition og dønn original e24 i tilsvarende farge som denne. Gjett om det var et sjokkerende syn:P Trudde slike alle damer kjørte Yaris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig eksemplar, virkelig en kosebil. Kunne tenkt meg en sånn ja..

Takk! :)

I går såg jeg noe du hadde likt!

Ei dame i 70-80-åra som listet seg fram i ski sentrum med en MINT condition og dønn original e24 i tilsvarende farge som denne. Gjett om det var et sjokkerende syn:P Trudde slike alle damer kjørte Yaris.

Du tror det ja.. :lol:

Finnes endel gamle damer rundtom med spesielle biler.

Nydelig bil. Ser meget ryddig og fin ut. Regner med du gleder deg til den er "gammel nok" slik at det blir skilter. :wink:

Takk, ja gleder meg som en unge. 8)

Dette ser flott ut !!! Håper du viser bilder av prosessen med innfarging av böffel stolene.Hvilket fabrikat har du tenkt å bruke ??

Skal legge ut bilder av prosessen etterhvert, må bare få tid/ork til å gjøre noe med den først.

Har ikke helt bestemt meg for hvilket fabrikat jeg skal bruke, paulus her inne farget sitt bøffelskinn med farge fra Dynamix og bra resultat, så har man jo furniture clinic, swisswax osv. Her

er en film av furniture clinic sitt produkt i bruk. Man leser om positive og negative sider ved alle produktene så litt research må til før jeg tør å gå løs på mine egne seter. Jeg liker egentlig litt fargen de har nå men de er såpass ujevnt falmet at jeg må desverre gjøre noe med de, skyggesteder som ikke har vært utsatt for sol er mørkere enn resten bl.a.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt "slørete" enkelte steder og endel mørkere der det ikke har vært utsatt for sol.

Vipper man f.eks ned midtarmlenet bak så er det svart oppå, typisk bøffelskinn fenomen.

Men jeg er faktisk like misunnelig selv, som har en så fin bil men ikke får brukt den enda! :D

Det blir nok en helg med prøveskilter på den nå om ikke så alt for lenge, når solen titter frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Skiftet motorolje, olje & luftfilter Lørdag den 14.07.12

Bilen hadde da gått 194 307km, note to self! :)

Valg av motorolje falt på syntetisk 5w-50 fra Mobil 1

Det gikk på ca. 5,8 liter av disse greiene:

CIMG4117.jpg

Oljefilteret:

CIMG4128.jpg

Var litt grums/avleiring i bunn av filterkopp så den ble rengjort med det som jeg hadde for hånd:

CIMG4136.jpg

Fikk også liv i den originale BMW radio/kassettspilleren: (elendig bilde!)

CIMG4140.jpg

Radiokoden betalte jeg $8 for hos http://www.radiocode.ivgsoft.com , anbefales! :)

Luftfilteret tok jeg ikke bilde av desverre, men det ligger bilde av det i esken sin lengre opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, der var helgen med prøveskilt overstått! :)

Den har i bunn og grunn ikke vært annet enn vellykket, bilen har fungert bra.

Litt vedlikehold har det blitt tid til innimellom all kjøringen, i form av f.eks lyspæreskift.

Hadde litegrann slakk i rattet så justeringsskruen på styresnekka strammet jeg ca. 90 grader, det ble en helt annen bil å kjøre etterpå! Motoren virker å gå så godt som en original (urørt) M30 kan gå, ingen røyk ifra eksos og automatkassen girer mykt og raskt uten noe rykk & napp. Eneste feil som jeg oppdaget var at motortemp sank litt under midten på landeveien, dette mistenker jeg å være bare åpen termostat. Har ny termostat liggende så skal prøve å skifte den til neste gang.

CIMG4175.jpg

Det satte ingen stopper på humøret at det regnet hele helgen heller, bare veigrepet. :D

Den spant ved fullgass ifra stillestående og etter kickdown, diffbremsen fikk den da til å gå sidelengs.

Hjulene som fulgte med begynner vel kanskje å bli noen år gamle, de har nok sett sine bedre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...