Gå til innhold

Rust E61

mtellnes
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Kjipe greier dette her! Jeg fikk omlakkert min bakluke med samme problem som du har! BMW dekket dette. Dette var en konstruksjonsfeil de viste om! Min bil er en 2007 mod som er egenimportert så hvis din er ny i Norge så kan jeg ikke tro det blir noe problem å få det dekket! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Det er jo bare å kontakte BMW og få dem til å vurdere det? Bakluke-problemet på E61 er velkjent og her gjør de både utbedring/opplakkering samtidig som de gjør om litt for å unngå at det skal skje på nytt. Du får det sikkert dekket om bilen har fulgt serviceprogrammet hos BMW.

Den på forskjermen var ny. Har ikke lagt merke til om det "subber" på min så jeg skal sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formelt sett (juridisk) så gjelder vel rustgaranti for de fleste biler (alle), inkl. BMW, kun gjennomrusting, dvs. hull, men i praksis så utbedres også påbegynnende rust (før hull).

Dette regner jeg har med renomme å gjøre. Kall det også gjerne GoodWill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW kaller goodwill-garanti gråsonen hvor kunden i utgangspunktet ikke har rett på garanti men likevel tar imot en søknad og får det vurdert sentralt hos BMW. De kan si ja eller nei. På dette her antar jeg de klart vil si ja. Service eller ikke har ingenting med den rusten du viser på bilen din. Tipper det er en serie med biler hvor det var problemer med enten varmeovnen eller malingen når den var på samlebåndet. Det der er altfor tidlig med slike bobler.

Samtidig bruker en i Norge ikke lenger ren havsalt men et sånt djevelskap av en spesiell salt som får det meste til å ruste som et helvete. Så tipset er å vaske bilen ofte for hånd med høytrykkspyler. Spesielt om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...