mtellnes Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 Hei. Har dessverre oppdaget rust/korrosjon. Rust-bobler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigln Skrevet Mars 30, 2012 Share Skrevet Mars 30, 2012 Heisann! Kjipe greier dette her! Jeg fikk omlakkert min bakluke med samme problem som du har! BMW dekket dette. Dette var en konstruksjonsfeil de viste om! Min bil er en 2007 mod som er egenimportert så hvis din er ny i Norge så kan jeg ikke tro det blir noe problem å få det dekket! Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbpE30 Skrevet September 18, 2012 Share Skrevet September 18, 2012 er 12 års rustgaranti på min---2006 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 18, 2012 Share Skrevet September 18, 2012 12år fom 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 18, 2012 Share Skrevet September 18, 2012 er rust under skiltlyset på min e90 2005. tror dere jeg kan få det dekket? har stempla service hefte iaf(men alt er ikke tatt på bavaria ol) og bilen er ny i norge. er gått 209k km om det betyr noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet September 18, 2012 Share Skrevet September 18, 2012 Det er jo bare å kontakte BMW og få dem til å vurdere det? Bakluke-problemet på E61 er velkjent og her gjør de både utbedring/opplakkering samtidig som de gjør om litt for å unngå at det skal skje på nytt. Du får det sikkert dekket om bilen har fulgt serviceprogrammet hos BMW. Den på forskjermen var ny. Har ikke lagt merke til om det "subber" på min så jeg skal sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet September 18, 2012 Share Skrevet September 18, 2012 Kan skrive under på at rusten har kommet tilbake på bakluka på min E61. Ble fikset for ca 2 år siden. Ikke imponert, men heller ikke overrasket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet September 18, 2012 Share Skrevet September 18, 2012 Jeg hadde tilløp til rust på min bakluke; 2005 IMPORTERTE E61 525D. Strandveien auto ordnet dette på ren og skjær goodwill. (ny lakk på bakluke). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 18, 2012 Share Skrevet September 18, 2012 Goodwill? Du har 12 års rustgaranti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet September 18, 2012 Share Skrevet September 18, 2012 12 års uforbeholden rustgaranti hos BMW. Uansett om den er importert eller kjøpt ny i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtellnes Skrevet September 18, 2012 Forfatter Share Skrevet September 18, 2012 Formelt sett (juridisk) så gjelder vel rustgaranti for de fleste biler (alle), inkl. BMW, kun gjennomrusting, dvs. hull, men i praksis så utbedres også påbegynnende rust (før hull). Dette regner jeg har med renomme å gjøre. Kall det også gjerne GoodWill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 aah, okei, jeg forstod det slik at det var goodwill mtp. ikke komplett servicehefte og import. men ok, det er greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Rustgarantien er det fabrikken som stiller, så det import osv har ingenting og si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 BMW kaller goodwill-garanti gråsonen hvor kunden i utgangspunktet ikke har rett på garanti men likevel tar imot en søknad og får det vurdert sentralt hos BMW. De kan si ja eller nei. På dette her antar jeg de klart vil si ja. Service eller ikke har ingenting med den rusten du viser på bilen din. Tipper det er en serie med biler hvor det var problemer med enten varmeovnen eller malingen når den var på samlebåndet. Det der er altfor tidlig med slike bobler. Samtidig bruker en i Norge ikke lenger ren havsalt men et sånt djevelskap av en spesiell salt som får det meste til å ruste som et helvete. Så tipset er å vaske bilen ofte for hånd med høytrykkspyler. Spesielt om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimma /// Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Eg har fiksa mangen bakluker på e 61 der eg jobber . Vi har skifta luke også i verste tilfelle !! BMW dekker alt på rust garanti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå