StianA Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Trur Wicky er den største "rasisten" som er pakistaner jeg kjenner For noen år siden la han ut denne vitsen i tulletråden : Ali kom hjem å sa til faren:"Jeg fikk god karakter i norsk. Læreren sa at jeg er blitt norsk."Faren gir han en god lusing og roper:"Do aldri si sont igjen."Ali går til sin mor og sier: "Læreren sier at jeg er blitt norsk."Moren avbryter han med en smekk og roper det samme som faren. NÅ er det Alis tur til å bli forbannet."FAN! Jeg... har bare vært norsk i 20 minutter og er allerede blitt overfalt av 2 innvandrere. Men vi nordmenn er i grunn like når det gjelder bil, var en hos meg senest i går å så på den bilen jeg selger og han var bonde og en stooor kverulant da han mente jeg jugde om diverse, jeg hadde ikke kvitteringen men jeg hadde esker til delene som var byttet og oljefilter osv ser helt nytt ut, dette mente han bare var tørka på osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Har forresten fått innbytte forslag av HVITE NORDMENN SOM HETER OLE flere ganger...der de vil bytte bilen min mot PS2/PS3... Så den biten der går begge veier... Hehe, jeg foretrekker PS3-forslag på SMS fremfor familietreff rundt bilen min med påfølgende "black hawk down -style" pruting.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 jeg vet hva du snakker om yngve, ene volvoen min kjørte jeg på huggern, bare fordi jeg ikke orka maset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Les hele tråden. Han var jo enig med trådstarter også. Kjenner ikke fyren, men antar at han ikke er såkalt "etnisk norsk" selv? Ja jeg så det! Men det er ikke første gangen vi har diskutert innvandrere og han kommer med slike uttalelser. Og er det noe som provoserer meg mer så er det når våre nye landsmenn tar seg "til rette" på en frekk måte. Husk at du (din slekt) også var innvandrere i en tid. Norge var jo dansk?Da var vel du også utlending?! I innlegget mitt som du reagerte på var det faktisk INGENTING som var "tatt seg til rette" Jeg skrev kun om mine erfaringer med etniske hvite nordmenn uten å snakke nedlatende..Skrev også at slik pruting gikk begge veier, uten å ta hensyn til hudfarge... Men er vel mer du som har ett problem...Opplevd no vondt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Har forresten fått innbytte forslag av HVITE NORDMENN SOM HETER OLE flere ganger...der de vil bytte bilen min mot PS2/PS3... Så den biten der går begge veier... Hehe, jeg foretrekker PS3-forslag fremfor SMS over familietreff rundt bilen min med påfølgende "black hawk down -style" pruting.... Jeg hadde "solgt" en Ford Mondeo STV 2004 til en kar fra kr-sand området. Avtalt pris og greier. For å være hyggelig, møtte jeg han på gardermoen..Der kom de hele slekta tror jeg..Mor far 3 unger og hund... Tenkte jaja..får ta toget hjem igjen..Men neida...Han begynte å prute (greit nok det..Men når du kjøper en bil til 30k, og du plutselig byr 15k ved henting så er det vel noe gæli...) Nekta å kjøpe bilen siden jeg hadde jugd angående felger..På bildene i annonsen stod det 15toms stålhjul med slitte dekk..Ved avlevering stod det 17toms med nye dekk...Nei dette var visst lureri og greier... jaja som sagt, luringer kommer i alle fasonger og farger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Men Wicky, du må vel innrømme at prutekulturen i større grad er tilstede i din kultur enn i vår? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEMann Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Skal man selge noe burde alle ha rett til å kjøpe det. Som selger må man håndtere de utfordringene som kommer, klarer man ikke det er man en dårlig selger og uprofesjonell. Selvfølgelig hører ikke trusler hjemme i en handel, men det gjør pruting. Det er bare vi naive nordmenn som ikke er noe flinke på det, derfor liker vi det ikke. Det er helt klart et kulturkræsj. Jeg har selv handlet med utlendinger og har aldri hatt noe problemer, har hatt pruting, men ikke problemer:-) Mener bare at man ikke kan dømme alle etter hva noen gjør:-D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Erebus; Det har jeg ikke nektet for!Jeg er en superpruter, men ser den faktiske verdien i ting som blir solgt. ALLE har prutningsmonn bakt inn i prisen.. Husk også at nordmenn på ferie i utlandet OGSÅ pruter villt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Skal man selge noe burde alle ha rett til å kjøpe det. Som selger må man håndtere de utfordringene som kommer, klarer man ikke det er man en dårlig selger og uprofesjonell. Selvfølgelig hører ikke trusler hjemme i en handel, men det gjør pruting. Det er bare vi naive nordmenn som ikke er noe flinke på det, derfor liker vi det ikke. Det er helt klart et kulturkræsj. Jeg har selv handlet med utlendinger og har aldri hatt noe problemer, har hatt pruting, men ikke problemer:-) Mener bare at man ikke kan dømme alle etter hva noen gjør:-D Helt enig i det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Skal man selge noe burde alle ha rett til å kjøpe det. Som selger må man håndtere de utfordringene som kommer, klarer man ikke det er man en dårlig selger og uprofesjonell. Selvfølgelig hører ikke trusler hjemme i en handel, men det gjør pruting. Det er bare vi naive nordmenn som ikke er noe flinke på det, derfor liker vi det ikke. Det er helt klart et kulturkræsj. Jeg har selv handlet med utlendinger og har aldri hatt noe problemer, har hatt pruting, men ikke problemer:-) Mener bare at man ikke kan dømme alle etter hva noen gjør:-D Problemene oppstår når vår kultur som fremhever etterettelighet og fornuftig fremstilling av det man selger, møter en annen kultur som i større grad handler om å prute så mye som mulig samt lure folk til å betale overpris... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 nå er du på villspor igjen Erebus. Slike prutere finnes i alle kulturer.. Jeg har kjøpt og solgt biler siden 2002...Har en del erfaring både med forhandlere, privatpersoner, oppkjøpere... Disse har da vært fra veldig mange forskjellige land, inkludert norge. Alle har prutet, alle har diskutert, alle har kranglet, alle har vært fornøyde... Gjelder å finne en gylden middelvei...Om man da skal gå inn i dyben her er det helt klart, at nordmenn ser på seg selv som en bedre rase enn mange andre.. De er verdensmestre i alt, sverige suger og blabla... Se heller på samholdet på en annen måte..Så slipper det å bli problemer. Men på en annen side så skal jeg ikke forsvare innvandrere som utøver vold trusler og annet "dritt" når de skal kjøpe en billig bil.. Hva forventer man av en bil til 5k lissom... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Jeg har både positive og negative erfaringer med dette her - når jeg selger BMW har jeg konsekvent ikke annonsert på finn for å slippe dette tullet, selger jeg derimot drittbilen legger jeg den ut på finn. Jeg annonserer ALLTID på bimmers, for de som kommer å ser på bilen da ofte kan litt BMW og dermed ikke henger seg opp i bagatellfeil som en annen ville gjort. Solgte min siste brukis til en av våre nye fra sarp - faen meg hyggeligste kisen jeg har møtt i hele mitt liv. Ringte, spurte om han kunne få den for en tusenlapp mindre - Greit om du kommer i KVELD sa jeg. Fyren satt seg på toget, kom, så, prøvekjørte, prøvde å prute ( såklart, hvem gjør ikke det ? ). Fikk det jeg skulle ha, og fyren kjørte av gårde. Senere på kvelden fikk jeg sms, faen tenkte jeg nå er det i gang. Men neida, der stod det følgende: " Hei! Dritfet CD du hadde glemt i bilen, skal jeg sende den tilbake til deg???" Jeg er dog enig i at det har blitt litt mye "Jeg tar den" - for så å prute når de kommer, derfor har jeg en taktikk - ALDRI møt folk når du skal selge bil HJEMME, skal du selge, møt dem på butikken rundt hjørnet slik at hvis det bare blir piss kan du bare kjøre hjem! Går handelen i boks så kjører vi hjem til meg og ordner penga! Enkelt og greit. Samtidig vil jeg fremme at dette gjelder både nye landsmenn - som gamle landsmenn, bare at enkelte ikke tar nei for et nei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 nå er du på villspor igjen Erebus. Slike prutere finnes i alle kulturer.. Jeg har kjøpt og solgt biler siden 2002...Har en del erfaring både med forhandlere, privatpersoner, oppkjøpere... Disse har da vært fra veldig mange forskjellige land, inkludert norge. Alle har prutet, alle har diskutert, alle har kranglet, alle har vært fornøyde...Gjelder å finne en gylden middelvei...Om man da skal gå inn i dyben her er det helt klart, at nordmenn ser på seg selv som en bedre rase enn mange andre.. De er verdensmestre i alt, sverige suger og blabla... Se heller på samholdet på en annen måte..Så slipper det å bli problemer. Men på en annen side så skal jeg ikke forsvare innvandrere som utøver vold trusler og annet "dritt" når de skal kjøpe en billig bil.. Hva forventer man av en bil til 5k lissom... Ser bare ikke poenget i at det skal se sånn ut rundt bilen din når en utlending tropper opp for å kjøpe en 5.000 kroners bil....Det er en uting. En kulturell uting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Har du opplevd det selv erebus? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Ser bare ikke poenget i at det skal se sånn ut rundt bilen din når en utlending tropper opp for å kjøpe en 5.000 kroners bil....Det er en uting. En kulturell uting. Hahahaha Lo godt av den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå